Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-06, 21:39
  #25
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Det är som att titta på när man marknadsför tvn "Ja denna har 200hz" "Äch skit i den, denna har 600hz", i själva verket gör det ingen skillnad. Titta dig inte blind på bara för att det står "Gaming" eller "Kontor" framför.
Jag är inte insatt där och hade kunnat tänka mig att det handlade om att visa samma bild flera gånger där en del material är i 24 Hz (film), annat i 25/50 (PAL) och annat i 30/60 NTSC och vill du kunna få ut allt i en och samma panel utan att variera refreshraten så är 600 Hz det lägsta du kan göra det med (då det är jämt delbart med allt av 60, 50, 30, 25, 24.)

Dock verkar det nu när jag läser om det som att på LCD så handlar det om att man antingen släcker belysningen för varje bild också eller att man skapar en mellanbild eller att man gör båda sakerna. Säg 50 Hz material där man skapar en mellanliggande bild = 100 Hz och sedan har den tänd och släckt om vartannat för att göra bilden skarpare = 200 Hz.

På plasma beskrivs det på en sida som att plasmacellerna/pixlarna bara kan vara på och av och att man således är tvungen att blinka dem för att få något däremellan, om det är sant vet jag inte och i.s.f. så skulle ju 600 Hz på en NTSC-sändning bara ge 10 perioder / bild vilket ju bara ger 10 olika intensiteter att välja på / färg vilket känns jävligt fattigt. Så det vettetusan om det är korrekt / jag fattar rätt / de säger rätt.
Citera
2017-01-06, 22:14
  #26
Medlem
annanmedlems avatar
Här har du massa förslag för olika grepp för händer i olika storlekar där det nämns på resultatsidan vad det är för sensor i mössen:
http://www.rocketjumpninja.com/find-a-mouse/
Citera
2017-01-08, 19:22
  #27
Medlem
annanmedlems avatar
Skynda dig att ta en G900 nu:
http://www.elgiganten.se/product/spe...ming-mus-svart
Citera
2017-01-08, 19:55
  #28
Medlem
Farbror Fazers avatar
Steelseries Rival (numera 300), där har du en jävla mus till o panga HS sa jag
Citera
2017-01-09, 15:51
  #29
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Steelseries Rival (numera 300), där har du en jävla mus till o panga HS sa jag
3310 är ju fortfarande en bra sensor men den tillhör ju inte de han nämnde som bäst. Å andra sidan lyfter jag personligen inte musen när jag spelar överhuvudtaget än mindre slår ner den på sniskan i musmattan så ..

Tycker personligen möss som Roccat Kone XTD, om det är Roccat Kiro och Logitech G602 sitter bäst i handen och för att nå tumknapparna. 602 har ju massa knappar och men det gör ju att åtminstone någon hamnar rätt .. Slipper väl helst den lilla "skuldran" till höger på mössen med. 602 tumgrepp stör mig inte eftersom det är så lågt. G900 saknar skuldran men jag kan inte lätt komma åt båda tumknapparna.

Jag antar att jag önskar att det gjordes fler möss som G602 men det är kanske svårt att hålla ordning på alla knappar där? Vet förr i tiden att jag jämförde den och om det var G700 eller G702 och G602 hade ju bättre rörelser och lägre inputlag då iaf.
3090-sensor i G602 visst.

G303 till superpris kanske vore något? Jävligt dyr nu dock.
Citera
2017-01-09, 17:00
  #30
Medlem
Testade en Ikari för första gången igår, sjukt bra passform och bra mus, skulle rekommendera den.
Citera
2017-01-09, 18:19
  #31
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
Testade en Ikari för första gången igår, sjukt bra passform och bra mus, skulle rekommendera den.

Förutom att den inte säljs längre? Tror det var rätt många år sedan den försvann ur sortimentet. Dock är det en väldligt skön mus som du säger så det är synd att den aldrig fick någon uppgradering gällande sensor, knappar osv.
Citera
2017-01-10, 01:29
  #32
Medlem
annanmedlems avatar
Ikari var väl aktuell typ samtidigt som min G9x ;D, för en fem år sedan?

Vet inte vilken mus den liknar.
Citera
2017-02-04, 02:59
  #33
Medlem
NaCC.s avatar
Min Logitech G500 har hållt kvar i många år nu och funkar fortfarande prima för CS, Overwatch, you name it. Spelar mest singleplayerspel dock men tycker det är en sjukt skön mus utan allt p12-flash.
Citera
2017-02-05, 04:32
  #34
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
[quote=annanmedlem|

G303 till superpris kanske vore något? Jävligt dyr nu dock.[/QUOTE]

Synd att jag såg ditt inlägg så sent. Köpte en för 300 kr (?) på CDON för en vecka sen.
Jävligt allert sensor. Själva formen vänjer man sig vid efter ett tag men kändes väldigt märklig i början.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback