Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-02, 16:26
  #1
Medlem
Jag hittade denna: Zowie EC1-A.

Jag läste lite om den, och det visar sig att det finns en som heter
Zowie EC1-A, och en som heter Zowie EC2-A. Den ena är större än den andra. Detta förvirrar mig. Hur ska ja veta vilken som passar mig bäst då ?

Någon annan mus som ni anser är bättre än denna?
Citera
2017-01-02, 16:44
  #2
Medlem
Darkspaces avatar
Köp par olika och se vilken som passar dig och känns bäst
Citera
2017-01-02, 19:11
  #3
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Jag hittade denna: Zowie EC1-A.

Jag läste lite om den, och det visar sig att det finns en som heter
Zowie EC1-A, och en som heter Zowie EC2-A. Den ena är större än den andra. Detta förvirrar mig. Hur ska ja veta vilken som passar mig bäst då ?

Någon annan mus som ni anser är bättre än denna?


Den bästa musen är den som passar dig bäst. Det är svårt att köpa en bra mus på via nätet, helst ska du ta dig till en butik som säljer datormöss och känna på olika. En mus kan få bäst betyg i allt och vara världens bästa mus enligt tester, men fungerar värdelöst för dig för att den inte passar din hand.

Sedan beror det också på hur du håller musen.

Har du stora händer så är små möss inte särskilt bekväma, för då ligger mer än halva handen och drar på musmattan.
Citera
2017-01-02, 23:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkspace
Köp par olika och se vilken som passar dig och känns bäst
Har inte hur mkt pengar som helst 😉
Citera
2017-01-02, 23:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Den bästa musen är den som passar dig bäst. Det är svårt att köpa en bra mus på via nätet, helst ska du ta dig till en butik som säljer datormöss och känna på olika. En mus kan få bäst betyg i allt och vara världens bästa mus enligt tester, men fungerar värdelöst för dig för att den inte passar din hand.

Sedan beror det också på hur du håller musen.

Har du stora händer så är små möss inte särskilt bekväma, för då ligger mer än halva handen och drar på musmattan.
Men har du något att säga om musen jag beskrev? Eller någon annan mus?
Citera
2017-01-02, 23:12
  #6
Medlem
Elementarts avatar
Om du har en stor hand så kanske en lite större mus passar dig bättre. Men om du vill ha tips på en annan modell så kan du alltid spana in Razer DeathAdder Elite.
Citera
2017-01-02, 23:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Har inte hur mkt pengar som helst 😉

Du kan returnera Chansen att du blir nöjd med en mus du köper är större än att du blir missnöjd, iallafall om du gör lite research. Kolla på youtube et.c hur den ser ut.

Jag köpte en Steel Series Rival en gång, men den var alldeles för stor och för lätt, så jag skickade tillbaka den, inte svårare än så. Just nu kör jag Zowie ZA 13 och den fungerar perfa.
Komplett brukar vara smidiga med returer btw.

Du kan ju kanske till och med gå in i någon butik och testa.
Citera
2017-01-02, 23:21
  #8
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Men har du något att säga om musen jag beskrev? Eller någon annan mus?


Det är som att fråga om ett par byxor kommer att passa dig. Ingen förutom du själv kan säga om det kommer passa dig. Själv har jag stora händer och kört med Intelli Mouse 3.0 i många år, just nu kör jag med Steelseries Rival som fungerar någorlunda bra för just mig.


Det du kan göra är att jämföra med den mus du har nu och kolla på övriga möss i samma storlekar osv.
Citera
2017-01-02, 23:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Du kan returnera Chansen att du blir nöjd med en mus du köper är större än att du blir missnöjd, iallafall om du gör lite research. Kolla på youtube et.c hur den ser ut.

Jag köpte en Steel Series Rival en gång, men den var alldeles för stor och för lätt, så jag skickade tillbaka den, inte svårare än så. Just nu kör jag Zowie ZA 13 och den fungerar perfa.
Komplett brukar vara smidiga med returer btw.

Du kan ju kanske till och med gå in i någon butik och testa.
Man kan inte returnera hur som helst med sånt här. Då måste det vara fel på varan
Citera
2017-01-02, 23:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Man kan inte returnera hur som helst med sånt här. Då måste det vara fel på varan

Öppnade min förpackning försiktigt, spelade med rivalen ett par dagar, bestämde mig för att jag inte gillade den och lämnade tillbaka den. Inga konstigheter. Detta var på Komplett förövrigt.
Citera
2017-01-02, 23:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Det är som att fråga om ett par byxor kommer att passa dig. Ingen förutom du själv kan säga om det kommer passa dig. Själv har jag stora händer och kört med Intelli Mouse 3.0 i många år, just nu kör jag med Steelseries Rival som fungerar någorlunda bra för just mig.


Det du kan göra är att jämföra med den mus du har nu och kolla på övriga möss i samma storlekar osv.
Alright! Jag har en skitmus som gör att siktet åker upp i luften och snurrar runt på cs go hela tiden.. har haft skitmusen sedan 2009. Det är inte ens en spelmus.

Men kan någon förklara för mig vad musen gör för skillnad i cs go? Vad är det som gör musen bättre än andra ? Förutom att musen är lättare/tyngre, skönare..
Citera
2017-01-02, 23:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Öppnade min förpackning försiktigt, spelade med rivalen ett par dagar, bestämde mig för att jag inte gillade den och lämnade tillbaka den. Inga konstigheter. Detta var på Komplett förövrigt.
De var ju bra! Ja har dock beställt från inet nu!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback