2017-01-02, 19:20
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Men jag har inte sagt att det inte är viktigt att ge ut ett bra signalement, tvärt om.
Men tråden handlar ju nästan bara om vart gm kommer ifrån. Och om personen är svensk ? Är det mindre hemskt då eller ?
Spelar ingen roll vart fanskapet kommer ifrån.

Tänk större. Självklart spelar det roll! Om vissa sorters våld ökar markant under en kort tidsperiod så måste man använda objektiv statistik för att hitta grunden. Fler gruppöverfall av kvinnor och flickor kan t.ex. kopplas till MENA. det finns officiell statistik från Sverige, grannländer, och deras egna hemländer som visar på detta.

Man kan inte möta problem med stängda ögon.
Citera
2017-01-02, 19:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Men jag har inte sagt att det inte är viktigt att ge ut ett bra signalement, tvärt om.
Men tråden handlar ju nästan bara om vart gm kommer ifrån. Och om personen är svensk ? Är det mindre hemskt då eller ?

Anledningen till att vi inte får ett signalement är för att gm med 99.99% är invandrare.
Citera
2017-01-02, 19:22
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
"Bror duktig"?

Ja signalement är bra men om det hade stått att personen varit mörkhyad hade du då blivit klokare eller kunnat känna igen människan? Nä, tror inte det.

Om personen nu var mörkhyad och det hade framgått i signalementet, så hade man direkt kunnat utesluta ca 8miljoner människor i landet..

Det kan väl inte vara så svårt att förstå?

Om du idag förlagt dina nycklar, du vet att du hade dem i morse, och du har aldrig varit utanför din lgh på hela dagen, åker du då hem till dina föräldrar och letar efter dem?

Förstår du poängen?
Citera
2017-01-02, 19:28
Medlem
Finns bara en lösning på problemet.

Nästa gång du ser ett brott begås och polisen samlar in vittnesuppgifter så säg bara uppskattad ålder och kön på gärningsmannen. För tydligen så räcker det för polisen.
Citera
2017-01-02, 20:01
Medlem
Citat:
Jag har läst alla inlägg i tråden. Jag finner inte ett enda som på något sätt påstår att det skulle vara värre. Däremot blir det disskution kring var GM kommer ifrån, då svensk media har som prio att mörka brott Som begås av invandrare.
Citera
2017-01-02, 20:11
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Nja, det behöver inte vara en blatte, det kan vara en psykiskt sjuk svensk eller pundare också.

Gruppen blattar respektive pundare överlappar. Rejält.
Citera
2017-01-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En1.
Jag har läst alla inlägg i tråden. Jag finner inte ett enda som på något sätt påstår att det skulle vara värre. Däremot blir det disskution kring var GM kommer ifrån, då svensk media har som prio att mörka brott Som begås av invandrare.

Lite OT, men relaterat till det citerade inlägget:
Aftonbladet skiftade idag sitt sätt att rapportera, detta rörande raketskjutningarna i Möllevången. Man antydde kraftigt att det var invandrare som stod bakom detta, men tog ändå en antirasistisk vinkel på det hela. Ett stort steg för den tidningen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/915B5/jash-filmade-fyrverkerikaoset-folk-kommenterar-xenofobiskt
Citera
2017-01-02, 20:29
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlini
Hoppas alla som sett en man mellan 20 och 25 hör av sig till polisen.

Helt rätt. Alla ska ringa till polisen tills de går ut med signalement som kan göra skillnad.
Citera
2017-01-02, 20:30
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är bara så himla typiskt Flashback att varje gång någon begår ett brott så måste det vara invandrare som ligger bakom. Säger inte att det är uteslutet att så är fallet denna gång, men lite tröttsamt är det. Vem som helst kan begå brott.

Själv tror jag att denna människa är grovt påverkad av droger eller rejält bakfull från nyårshelgen. För vem fan gör något sånt här utan att vara påverkad?

Kan vara så men det är även lite tröttsamt att varje dag läsa om nya upptåg hos våra kära babblar.
Citera
2017-01-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Kan vara så men det är även lite tröttsamt att varje dag läsa om nya upptåg hos våra kära babblar.
Belägg på att det är en babbe som ligger bakom detta? Annars ger jag inte mycket för ditt inlägg.
Citera
2017-01-02, 20:57
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Belägg på att det är en babbe som ligger bakom detta? Annars ger jag inte mycket för ditt inlägg.

Ptja eftersom att man inte fått information om att killen var svensk så är det ju ganska enkelt att förstå. Du vet ett utelämnat signalement är också ett signalement ✋
Citera
2017-01-02, 21:05
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Vilken jävla galning. Måste vara droger inblandat här

Eller någon som fått avslag på asylen och försöker samma som många andra, få stanna via fängelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in