Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-02, 12:47
  #1
Medlem
Efter matchen så ska det alltid hållas presskonferanser/intervjuer där alla möjliga frågor ställs. Vissa spelare har alltid svar på tal och har alltid utrymme för att slänga in nån humoristisk kommentar medan andra inte vet vad dem ska säga och svarar något som är totalt orelevant i förhållande till frågan.

Vissa tränare vet hur de ska svara undvikande på vissa frågor och hur man ska hantera känsliga frågor. Andra låter temperamentet ta över eller har inget bra svar.

Vilka spelare/tränare är sämst/bäst när det gäller media?
Citera
2017-01-02, 16:47
  #2
Medlem
Struisvogels avatar
Bästa tränarna i SHL tycker jag personligen är Hallam och Tagnes.
De ger alltid bra svar och analyser.

Sämsta spelarna är väl cirka 90-95% av alla som spelar hockey.
Typisk fråga och svar,
Vad ska ni göra för att ändra matchbilden?
Åka skridskor och skjuta.
Citera
2017-01-02, 17:24
  #3
Medlem
IceEyess avatar
Bert Robertsson brukar ju ha sina ögonblick framför kameran. Bland spelarna så kunde ju Per Ledin och Jonathan Hedström vara väldigt underhållande emellanåt.

"Öh tjockis!"
Citera
2017-01-02, 17:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Bert Robertsson brukar ju ha sina ögonblick framför kameran. Bland spelarna så kunde ju Per Ledin och Jonathan Hedström vara väldigt underhållande emellanåt.

"Öh tjockis!"
Bert Robertsson tycker jag blivit så förutsägbar att han blir tragisk. Varje gång Modosupportrarna hånar honom för incidenten med Anders Forsberg så grinar han ut i media varje gång. Han var lite rolig och skön förut men nu är han bara tragisk.
Citera
2017-01-03, 04:01
  #5
Medlem
Jag nominerar Petri Kontiola

https://www.youtube.com/watch?v=HM5YUE4B7Xc
Citera
2017-01-03, 12:00
  #6
Medlem
Illusioners avatar
Sam Hallam tycker jag är rätt överlägsen. Alltid ödmjuk och säger vad han tycker istället för klyschor.

Bland spelarna vill jag säga Nils Andersson, men jag har bara hört honom i poddar och annat utanför matchsituationer.

Sämst? Robertsson. Spelare vet jag inte. Någon junis förmodligen.
Citera
2017-01-03, 12:39
  #7
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Bert Robertsson brukar ju ha sina ögonblick framför kameran. Bland spelarna så kunde ju Per Ledin och Jonathan Hedström vara väldigt underhållande emellanåt.

"Öh tjockis!"
Att klubbarna ens tillät Ledin att synas i media är helt oförståeligt. Det skulle givetvis stå i hans kontrakt att han är förbjuden att uttala sig i media. Allt annat är tjänstefel.
Citera
2017-01-03, 14:56
  #8
Medlem
von_Ss avatar
När Bert Robertsson eller Roger Rönnberg dyker upp i TV-rutan blir det som att kolla på ett avsnitt av Bonde söker fru. Sådär pinsamt att man vill egentligen se dem fortsätta göra bort sig men det går bara inte och man får byta kanal för att det liksom kryper i kroppen på en.

Jämtins 10-minuters pausintervju mot Leksand är en klassiker när det kommer till spelare. Taskigt av studion att utnyttja en efterbliven person på det sättet tycker jag fortfarande, riktiga sadister.
Citera
2017-01-03, 15:56
  #9
Medlem
tcfmogs avatar
När det gäller att analysera är Jimmie Ericsson bra. Annars tycker jag mycket av ansvaret att få till en bra intervju ligger på intervjuaren.
Citera
2017-02-21, 12:57
  #10
Avstängd
Tycker att Joel Lundkvist brukar vara saklig och alltid ha glimten i ögat.

Håller annars med om att Hallam är bra när det gäller tränarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback