Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-02, 12:05
  #1
Medlem
Hejsan alla vänner, ovänner, såna jag inte känner, och övrigt patrask.

Är det några fler än jag som hade tänk ha någon typ av fotoprojekt på gång i år, eller som funderar på att starta ett?

Exempel på teman:
  • En selfie om dagen
  • Det här ska jag äta till middag
  • Kroppsbilden för dokumentation av träningsresultat varje söndag
  • Såhär växer mitt skägg/hår/ögonbryn/naglar
  • Livet vid skate-rampen sommaren 2017
  • Något annat slumpmässigt
Bara fantasin sätter gränser.

Själv så hade jag tänk fotografera ett random vardagsobjekt om dagen (som är relativt relevant, den första bilden blev på ett aktivitetsarmband), och plattformen jag håller mig till är Instagram.

Dela med er av era tankar och känslor kring eventuella fotoprojekt 2017.
__________________
Senast redigerad av Pluus 2017-01-02 kl. 12:10.
Citera
2017-01-02, 19:43
  #2
Medlem
Pungsvings avatar
Nä, men vi kan ha en fototävling här på Flashback i olika bildkategorier/teman som alla är välkomna att föreslå. Bilderna måste laddas upp i en separat tråd innan 1:a januari 2018 och sedan kan vi rösta fram top 3 i alla bildkategorier under veckan efter det nyåret. Kanske bör vi begränsa det till ett uppladdat foto, eller max 3, per bildkategori, annars svämmar det över. Fotot måste vara taget under 2017, inga gamla sparade godingar, tack.
__________________
Senast redigerad av Pungsving 2017-01-02 kl. 19:50.
Citera
2017-01-03, 00:10
  #3
Medlem
Pungsvings avatar
Låt mig föreslå kategorier för en fototävling som spänner över hela 2017. Citera och ändra i denna listan om ni vill tills alla blir nöjda.

1. Sverige. (Fri tolkning.)
2. Utlandet. (Från resan utomlands eller för utlandssvenskar.)
3. Landskap. (Med horisont, och mer vidvinkel än zoom.)
4. Årstid. (Vinter, vår, sommar, höst.)
5. Väder. (Regn, storm, snöfall, blixt och dunder, dimma, osv.)
6. Djur och natur. (Från vandringen i skogen, eller turen i ekan, osv.)
7. Arkitektur och konst, installationer, skulpturer. (Ej bild på din egen konst.)
8. Porträtt av enskild eller grupp av människor.
9. Idrott och sport, människan. (Den pressade, aktiva människan.)
10. Medicin, psykologi, biologi, teknik, astonomi, vetenskap.
11. Svartvitt.
12. Experimentell. (Utmana vår uppfattning om vad som bör, kan fångas med en kamera.)
13. Bildbehandling. (Fri tolkning. Skicklighet i att långtgående manipulera ett foto, klipp och klista, osv.)
14. Övrigt. (Ett foto som inte passar in i övriga kategorier.)
Citera
2017-01-04, 16:33
  #4
Medlem
Pungsvings avatar
Just nu verkar inte min ide om en fototävling under 2017 få något gehör, men jag kom på två till bildkategorier.

Mörkerfotografi. (Tagen på natten, i djup grotta, och liknande. Realistisk bild.)

Undervattensfotografi.

Se inte tävlingen som ett sätt att misslyckas, personligen. Se den som en möjlighet där du lär dig mer om fotografi bara för att du försöker med din egen kamera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback