Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-02, 09:51
  #1
Medlem
Har i dagsläget ett 500w nätagg i datorn. Det står på kortet att 500w (sitter och ska beställa typ nu) är minimum för att driva det. Borde jag eller måste jag köpa nytt nätagg? Tänker att det var väldigt på gränsen
Citera
2017-01-02, 09:58
  #2
Medlem
Fullfittans avatar
Hur fan ska någon kunna hjälpa dig om du inte ens orkar skriva dit vilka övriga komponenter du har.
Citera
2017-01-02, 09:59
  #3
Medlem
ArischManns avatar
behöver under 400w för att driva mitt 1070 med en rejält överklockad cpu & ram tror du klarar dig grabben.
Citera
2017-01-02, 10:08
  #4
Medlem
VincentLels avatar
Dom brukar överdriva något, så 500w borde räcka fint.

Men kan bero på resten av dina datordelar.
Citera
2017-01-03, 20:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Har i dagsläget ett 500w nätagg i datorn. Det står på kortet att 500w (sitter och ska beställa typ nu) är minimum för att driva det. Borde jag eller måste jag köpa nytt nätagg? Tänker att det var väldigt på gränsen

Sitter du på en högt överklockan något äldre (ivy bridge-e eller tidigare) sexkärnig i7 eller åttakärning CPU från AMD så är det lite i farozonen, speciellt om du också skall överklocka grafikkortet.

Om du bara har en fyrkärning från intel som inte är särskilt mycket överklockad så skall det inte vara några större problem.

Om du nån gång i framtiden skulle vilja överklocka eller köra 2 grafikkort så skulle ett 600w eller 750w-agg vara att rekomendera, kostar inte så himla mycket mer heller.

Ett nätaggregat är som effektivast när det belastas omkring 50%, doc så blir ett klenare agg mer effektivt vid vanligt slösurfande eftersom att man hamnar långt under 50% då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback