Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-04, 09:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Har du testat utan grafikkort? Ryck ur det och kör enbart processorgrafik. Moderkortet och processorn klarar det. Börja där, eller försök finna nåt annat grafikkort att testa med. Om det är nåt med grafikkortet, det presterar nånstans mellan 1050ti och 1060, så vore det kanske läge att gå upp på 1060 eller kanske 1070-1080 om det känns motiverat.

Det är ett billigt och mediokert nätagg byggt med bedrövliga kina-komponenter, så om det är 3 år gammalt kan det mycket väl vara det som orsakar problemen. Har du ett annat nätagg att testa med, gör gärna det. Det behöver inte vara 750w. Ett kvalitativt 550w räcker gott&väl till i stort sett alla normala datorer.

Kan testa att köra på processorgrafik, men om den ej kraschar på det känns det som att det fortfarande kan vara varken eller på nätagget och grafikkortet. Rycker jag ut grafikkortet så använder ju datorn mindre watt, vilket (?) också kan vara anledningen till att den då inte kraschar.
Citera
2017-01-04, 09:39
  #14
Medlem
Dessutom dör ju datorn endast när jag kör spel som inte processorgrafik klarar. Typ Civilization 6, Grim Dawn, etc.

Vet inte om det kan vara till ledtråd, men datorn dör inte helt slumpmässigt. I Civilization 6 dör den när jag öppnar social tree eller tech tree, men inte alltid. I Grim Dawn dör den direkt när jag öppnar spelet och kommer till menyn.
__________________
Senast redigerad av mssaa 2017-01-04 kl. 09:47.
Citera
2017-01-04, 15:23
  #15
Medlem
Nu dör datorn så fort jag kommer in i windows.

Först skrev han att en kärnprocess avslutats och datorn måste startas om.

Andra gången frös han helt.

När jag startar datorn blinkar först cpu led och sedan vga led.

Vågar knappt starta datorn igen.
Citera
2017-01-05, 11:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mssaa
Nu dör datorn så fort jag kommer in i windows.

Först skrev han att en kärnprocess avslutats och datorn måste startas om.

Andra gången frös han helt.

När jag startar datorn blinkar först cpu led och sedan vga led.

Vågar knappt starta datorn igen.

Testa ett annat nätagg. Står mellan den o moderkortet tycker jag nästan just nu
Citera
2017-01-06, 06:31
  #17
Medlem
Tog datorn till reparation idag och det är nätagget som är kasst.

Tack för all hjälp. Ska se om jag kan få den på garanti trots att jag befinner mig på andra sidan jordklotet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback