Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 18:54
  #85
Medlem
H.Bensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Kalhyggen brukar ha riktigt bra soltimmmar och det brukar inte vara några människor där.

Det negativa är väl att man kan bli sedd på långa avstånd. Stängsel mot djur är nog att glömma, då det är enkelt att se.

Ska göra en chansning på några frön och prova saker. Vill ju egentligen inte ha någon massiv skörd ändå.
Citera
2017-04-25, 02:54
  #86
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Benson
Det negativa är väl att man kan bli sedd på långa avstånd. Stängsel mot djur är nog att glömma, då det är enkelt att se.

Ska göra en chansning på några frön och prova saker. Vill ju egentligen inte ha någon massiv skörd ändå.
Köp koppartråd eller snigelgift mot sniglar. Och något mot rådjur från ex blomsterlandet eller likande affär. Att regelbundet pissa runt sin plats ska också skrämma iväg rådjur men det är nog ett väldigt kortvarigt skydd.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2017-04-25 kl. 03:01.
Citera
2017-04-25, 03:36
  #87
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Är sugen på att dra igång en odling iår, fast kommer vara lite problem med att förvegga då jag bor hemma hos morsan.. Läste i någon annan tråd att man kan sätta ut plantorna direkt och ha dom i ett växthus gjort av en stor pantflaska. Så sätter man ut dom i början av juni samt väljer en ganska snabb auto planta.

Någon som testat denna metod eller hört någon som har ? Eller bara era spekulationer kring det. Oerhört tacksam för svar !!
Citera
2017-04-27, 16:38
  #88
Medlem
H.Bensons avatar
[quote=tequilasunrise123|60551977]Är sugen på att dra igång en odling iår, fast kommer vara lite problem med att förvegga då jag bor hemma hos morsan.. Läste i någon annan tråd att man kan sätta ut plantorna direkt och ha dom i ett växthus gjort av en stor pantflaska. Så sätter man ut dom i början av juni samt väljer en ganska snabb auto planta.

Någon som testat denna metod eller hört någon som har ? Eller bara era spekulationer kring det. Oerhört tacksam för svar !![/

Har man bara några få plantor rekomenderar jag PET flaska i början av plantans liv.

2L cola flaska, spara halsen och en bit ner. Jag borrar några hål också med 3-4 mm bor.

Att för gro fröet är ganska lätt att dölja så kör på det, finns olika metoder.
Citera
2017-04-27, 19:12
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Är sugen på att dra igång en odling iår, fast kommer vara lite problem med att förvegga då jag bor hemma hos morsan.. Läste i någon annan tråd att man kan sätta ut plantorna direkt och ha dom i ett växthus gjort av en stor pantflaska. Så sätter man ut dom i början av juni samt väljer en ganska snabb auto planta.

Någon som testat denna metod eller hört någon som har ? Eller bara era spekulationer kring det. Oerhört tacksam för svar !!
Du behöver inte förvegga, iaf inte autos.
Citera
2017-05-06, 07:08
  #90
Medlem
Igår satte jag alla mina frön för förveggning. Tänkte ha dom inne 2 v sen åker dom ut i det fria
Citera
2017-05-08, 14:24
  #91
Medlem
VesslanSwecans avatar
Blir ju inte lite bra sugen på att dra igång en fet utomhusodling nu när våren nalkas, men tyvärr så har jag lagt ner all form av kriminalitet bakom sig för gott. Shit vad gröna fingrar man fortfarande har skapat sig under alla dessa år som odlare. Goda dagars magi, goda dagar är förbi.
Citera
2017-05-09, 04:08
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VesslanSwecan
Blir ju inte lite bra sugen på att dra igång en fet utomhusodling nu när våren nalkas, men tyvärr så har jag lagt ner all form av kriminalitet bakom sig för gott. Shit vad gröna fingrar man fortfarande har skapat sig under alla dessa år som odlare. Goda dagars magi, goda dagar är förbi.

Du som veteran, kan du inte bistå med lite tips och tricks för oss som inte odlat utomhus så mycket? Jag tror dom flesta här skulle uppskatta lite visdom och erfarenhet av utomhusodling

Strains som funkar bra i sverige, regular eller autos, näring utomhus, liter jord per planta, typ av platser, ev verktyg som kan behövas?
__________________
Senast redigerad av AschbergersSyndrom 2017-05-09 kl. 04:11.
Citera
2017-05-09, 13:16
  #93
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VesslanSwecan
Blir ju inte lite bra sugen på att dra igång en fet utomhusodling nu när våren nalkas, men tyvärr så har jag lagt ner all form av kriminalitet bakom sig för gott. Shit vad gröna fingrar man fortfarande har skapat sig under alla dessa år som odlare. Goda dagars magi, goda dagar är förbi.
Äsch det värsta som kan hända när du odlar utomhus är att du förlorar skörden. Kör på! Fast blir väl tråkigt att inte kunna röka något sen om ska vara helt laglig.
Citera
2017-05-10, 01:37
  #94
Medlem
Även jag passade på i det fina vädret som var i helgen å planterade en del fröer. Förra året planterades varje frö noggrant, i år räcker det om hälften tar sig så kan jag ändå slänga de 50% som blir hanar, och hälften av honorna som blir kvar å spotsen kommer ändå bli överfulla med cannabis Känns bra att vara frömakare!
Citera
2017-05-11, 18:14
  #95
Medlem
Funkar icke autos i mälardalen?
Citera
2017-05-11, 21:33
  #96
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empman
Funkar icke autos i mälardalen?
Funkar i hela landet, men absolut inte i Mälardalen. Där fungerar det inte tyvärr, men åk till Arboga eller Sollentuna. Ganska nära och där fungerar autos
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback