Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 09:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av possimest
Vill passa på att fråga om någon har erfarenhet av att torka gräs utomhus, i något övergivet hus eller dylikt?

Vad har ni alla för "alternativa" torkningsmetoder som inte innefattar torkning i sitt eget hem?

Tar inge cred för detta, läste det i nån odlingstråd men kommer inte ihåg vilken. Inlägget sa iaf att det går att använda en lövkasse genom att fästa de trimmade plantorna i botten av lövkassen så när man vänder på den så hänger dem ned. Man måste även sätta fast lövkassen på något sätt så den inte blåser iväg eller liknande samt klippa hål på varsin sida så att luft kan åka igenom.

Tror det var denna lövkasse som användes:
https://www.jula.se/catalog/tradgard...vkasse-709095/
Citera
2017-02-13, 11:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurkersedan97
Tar inge cred för detta, läste det i nån odlingstråd men kommer inte ihåg vilken. Inlägget sa iaf att det går att använda en lövkasse genom att fästa de trimmade plantorna i botten av lövkassen så när man vänder på den så hänger dem ned. Man måste även sätta fast lövkassen på något sätt så den inte blåser iväg eller liknande samt klippa hål på varsin sida så att luft kan åka igenom.

Tror det var denna lövkasse som användes:
https://www.jula.se/catalog/tradgard...vkasse-709095/

Ser ut som det skulle kunna fungera! Är ett övergivet hus för dåligt ventilerat tro?
Citera
2017-02-13, 11:24
  #15
Medlem
-spitzlix-s avatar
Tips för bra strains för zon 6-7? Nyss flyttat uppåt från zon 4 och är annat klimat här uppe, lite kyligare. Hittat ca 7platser jag tänkte slå upp på så fort snön och allt har lagt sig. Mvh
Citera
2017-02-13, 20:42
  #16
Medlem
Någon som har erfarenhet med Bulk Seed Bank's Auto Jack Hair femmade seeds?

http://smoketower.com/bulk-seed-bank...inised-se.html
http://bulkseedbank.org/index.php/de...ack-herer.html
Citera
2017-02-14, 11:00
  #17
Medlem
Tips på auto's? 55N.
Citera
2017-02-14, 19:10
  #18
Medlem
Ständigt tjat om vilka strains som passar. Kolla i början av tråden så har ni ett mycket bra tips på vad som fungerar bra i Sverige. Ett annat tips är att kolla i tidigare utomhus-trådar där folk har lyckas och kopiera till er odling.

Fuck autos, earlys är queens. Eller varför inte köra båda? Det är bra skit.
Citera
2017-02-17, 11:07
  #19
Medlem
Jag har läst i några trådar att man kan dra av etiketten på en tom 2L cola flaska, kapa den på mitten, sticka lite hål i den och därefter placera den över en liten planta som skydd mot hårt regn i början av dess liv. Är det inte så att plast blockerar UV-strålar? Är det nån som testat och rekommenderar denna teknik?
Citera
2017-02-18, 17:18
  #20
Medlem
Gnomegirls avatar
Hej vänner.

Satte nyss några frön jag fått av en vän från Hawaii. Helt standardfrön, varken femmade eller auto. Inte heller något flashigt strainnamn. När jag frågade min kompis svarade hon bara: "It`s fuckin` good weed! Just grow it, stupid!"

Har drygt 10 års erfarenhet av tältodling inomhus men detta blir min första utomhusodling.
Tänker dra upp dem i tält för att sedan gradvis vänja dem vid utomhusklimat.

Tips och trix från erfarna utomhusodlare mottages tacksamt.




MVH/Gnomegirl
Citera
2017-02-18, 19:39
  #21
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cracker-jack
[10L Guide]
BÄDD
10autos 3 early
8x40L koskit/p-jord (ex granngårdens naturgödsel/p-jord) . Typ 400kr + ett paket benmjöl.
Kan man också använda jorden som redan finns i skogen och istället tillsätta benmjöl och fördela mindre mängd kogödsel? Så länge man "rör om" i jorden o har ihjäl rötterna det vill säga.

Tänker främst på besväret att bära stora säckar jord fram och tillbaka till en skog. Inte minst uppmärksamheten det drar till sig.

Edit:
Tänkte även på det här med förvegga: Måste man ta till lampor eller kan man utnyttja fönsterbrädor/balkong lika bra? Man kan ju se till att flytta krukorna från fönster till fönster så snabbt solen lyser på andra sidan?
__________________
Senast redigerad av ManJuice 2017-02-18 kl. 19:51.
Citera
2017-02-20, 21:39
  #22
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurkersedan97
Jag har läst i några trådar att man kan dra av etiketten på en tom 2L cola flaska, kapa den på mitten, sticka lite hål i den och därefter placera den över en liten planta som skydd mot hårt regn i början av dess liv. Är det inte så att plast blockerar UV-strålar? Är det nån som testat och rekommenderar denna teknik?

Precis som för alla andra växter i guds fria natur så utgör regn av svenska mått sällan skadliga mängder nederbörd för ett ogräs som cannabis.
Förgro dom i 7-10 dagar och sätt ut fina friska plantor så slipper du problemet att dricka 200 2-liters coca cola för att skydda dina telningar mot väder och vind.
Win-Win situation, du slipper dricka cola och sen stå där med tjogtals med sönderklippta colaflaskor.
Citera
2017-02-21, 13:53
  #23
Medlem
Är feminerade frisian dew av dutch passion något att investera i?
Utomhus då alltså
__________________
Senast redigerad av Domsomvetdomvet330 2017-02-21 kl. 14:01.
Citera
2017-02-21, 14:29
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Kan man också använda jorden som redan finns i skogen och istället tillsätta benmjöl och fördela mindre mängd kogödsel? Så länge man "rör om" i jorden o har ihjäl rötterna det vill säga.

Tänker främst på besväret att bära stora säckar jord fram och tillbaka till en skog. Inte minst uppmärksamheten det drar till sig.

Edit:
Tänkte även på det här med förvegga: Måste man ta till lampor eller kan man utnyttja fönsterbrädor/balkong lika bra? Man kan ju se till att flytta krukorna från fönster till fönster så snabbt solen lyser på andra sidan?
Fönster tekniken funkar bra. Gjorde så med min blueberry cheese förra året och det gick hur bra som helst
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback