Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-04, 10:25
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hej!
Hoppas någon hinner svara.
Såg att det kommer bli -1 inatt, kommer mina auto ak47 klara det eller ska jag fara och skörda dom ikväll?

Kommer bli lite stressigt om jag måste göra det ikväll med det kan jag lösa.

Mvh
Dirty

Ja tycker den ser för dig ut. Kolla om dom flesta spröten eller va man kallar dom blivit bruna. Bara det inte börjar komma mögel så är det nog ingen fara å vänta för den delen heller
Citera
2017-09-04, 10:26
  #218
Medlem
Vägde upp mitt torkade igår 193 g på 4 Autos känns helt ok. Nu är dom inte kurerade så lite mindre kanske det blir men är väl marginellt. Hoppas mina 3 earlys blommar snart med
Citera
2017-09-04, 18:20
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hej!
Hoppas någon hinner svara.
Såg att det kommer bli -1 inatt, kommer mina auto ak47 klara det eller ska jag fara och skörda dom ikväll?

Kommer bli lite stressigt om jag måste göra det ikväll med det kan jag lösa.

Mvh
Dirty

Om du känner dig orolig kan du svepa in dom med en fiberväv eller liknande så slipper du riskera att få frostskador. Måste inte vara fiberväv utan funkar med lakan, handduk osv. Angående att om den skulle dö är risken minimal, cannabis är en överlevare och du kan utsätta den för några enstaka minus innan den dör av kyla
Citera
2017-09-05, 14:04
  #220
Medlem
kames avatar
Hur höga(haha..) brukar autos bli ungefär? Tänker på Viking.
Citera
2017-09-05, 14:18
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Tjenare en liten akut fråga gäller en autoflower

ser denna redo ut att skördas eller ska man vänta några veckor,?

http://imgur.com/a/24Rkp

Använd samma måttstock som vanligt vid odling:

1. Trichomerna skall vara frädigutvecklade (kolla med förstoringsglas att de flesta "kristaller" ser tu som svampar och har utvecklat en droppliknande huvud i toppen)
2. Pistongerna skall till >75% blivit bruna

På bilden ser man att det blivit en del bruna pistonger. Men man kan inte direkt se hur Trichomerna utvecklats. Dock ser det ut som många icke-utvecklade i form av raka spikiga kristaller. Måste dock ha förstoring som sagt för att veta.

Hur nära man kan komma idealet utomhus här i landet är nog en stor fråga och du får själv avgöra hur länge du kan vänta.
Citera
2017-09-05, 22:16
  #222
Medlem
Hej. Ungefär hur lång tid har denna kvar?

https://www.anonfiles.cc/file/69658e...4fb67c8b8abacf
Citera
2017-09-10, 16:20
  #223
Medlem
@dirtynorth Har för mig att 10L någon gång sagt att uteplantorna klarar 2 nätter med minusgrader. Eller så sa han att det blir lagom att klippa dem efter det, för sen kommer det bli för kallt ändå.
Citera
2017-09-22, 23:39
  #224
Medlem
Har en stor jävla early skunk som ännu inte förra helgen börjat blomma. Hinner den? Om så, lär det bli en riktigt god skörd.
Citera
2017-09-23, 15:40
  #225
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Har en stor jävla early skunk som ännu inte förra helgen börjat blomma. Hinner den? Om så, lär det bli en riktigt god skörd.

Nej, när planterade du ut den?
Citera
2017-09-25, 11:57
  #226
Medlem
Hupats avatar
Går det inte att plocka in plantor om de inte skulle hinna blomma utomhus? Tänker mig att man tar in den och långsamt justerar temperaturen så att plantan inte utsätts för stress?
Citera
2017-09-25, 19:32
  #227
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Går det inte att plocka in plantor om de inte skulle hinna blomma utomhus? Tänker mig att man tar in den och långsamt justerar temperaturen så att plantan inte utsätts för stress?
Ja har du de utomhus i krukor är det bara att ta in dom. Tror inte du behöver tänka på temperaturen något.
Citera
2017-10-08, 10:02
  #228
Medlem
Hur har det gått för alla odlare har ni fått några bra skördar ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback