Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-01, 20:47
  #1
Medlem
Nu är 2017 här och man kan börja räkna ner dagarna till Ultra Europe!

Vart: Split, Kroatien

Datum: 14-16 Juli. 3-dagars festival

Biljetterna är redan släppta. Early-bird biljetterna är redan slutsålda så nu kostar 3-dagars biljetterna 169 €. Det finns andra typer av biljetter som VIP osv.

Jag var där nere förra året och hade hur kul som helst trots en del negativa saker. Var problem med vädret så första dagen (Fredagen) blev inställd, vi fick ingen kompensation för detta som utlovades. På armbandet som man får så finns det ett chip som man kan ladda med pengar som man sedan bara "blippar" när man ska köpa alkohol, mat etc inne på området. Tydligen så var det strul med dessa (inget jag märkte av), rekommenderar ändå att man ska ha med sitt kort i reserv.

Innan man kommer in på festival-området så är det en säkerhetskontroll där de kollar fickor etc (Kollade även inne i mitt ciggpaket). Men inga konstigheter o smuggla med sig nått in om man vill det. Där emot fick man inte ha med sig tändare för det ville de att man skulle köpa där inne.. Jag gömde undan min tändare andra kvällen så jag slapp köpa en där inne.
Själva festival-området är rätt stort med ett flertal scener, matvagnar och barer. Minns inte priserna exakt, men det var billigare än här hemma om man jämför med våra festivaler.

Går man in på arenan så kan man gå upp på läktaren och sätta sig där och kolla ut mot mainstage och lyssna på musiken och man vill ta det lite lugnare eller känner att man behöver vila lite.
De hade även ett "selfie-tower" där man kunde gå upp och ta en bild tillsammans med sina polare ut över hela publikhavet & mainstage.

Lineupen var riktigt bra 2016 och jag förväntar mig minst en lika bra lineup i år. Det är långa dagar 17.00-05.00 så ett tips är att man planerar lite grann vilka artister man vill se, för då behöver man kanske inte vara där vid 17.00. Jag och mina vänner gick dit runt 22.00. Då är det "bara" 7 timmar som man är där!

Det var en skön stämning inne på arenan, jag såg aldrig något bråk och upplevde aldrig nån hets i publiken.
För de som gillar droger så finns det gott om det där nere. Kom fram flertalet personer och frågade om man vill köpa. Blev aldrig tillfrågad inne på festivalområdet, men utanför, mitt i stan och även inne på nattklubbarna.

Jag var där i lite drygt 3 veckor förra året, konstant festande varje dag & kväll men jag hade riktigt kul. Han även med lite dagsutflykter till nationalparker mm. Så det finns verkligen något för alla.

Rekommenderar att man bokar flyg i tid då man kan hitta tur & retur för runt 2000-3000 kr. Sedan så kommer man billigt undan om man hyr en lägenhet privat utav någon. Finns ett flertal sidor där man kan hitta privatpersoner som hyr ut sina lägenheter.

Nu taggar vi för Ultra Europe 2017 och hoppas att vi ses där nere!
Citera
2017-01-02, 06:28
  #2
Medlem
Kan bara instämma, var där i somras och har redan köpt biljett och fixat boende! Bara flyget kvar sen är allt klappat och klart
Citera
2017-03-24, 19:58
  #3
Medlem
WoRkZs avatar
Line-up snart? Ärligt talat?
Citera
2017-05-13, 21:35
  #4
Medlem
Efter mycket undrande om Ultra skulle bli av eller ej pga av diverse konflikter/problem, blev det iaf bekräftat för några dagar sedan att det blir av

Lineupen släpptes för ngn dag sedan i samband med bekräftelsen, och på deras facebooksida samt hemsida, står det även att dom planerar att släppa fler dj's/artister!

Lineupen (hittils): https://ultraeurope.com/

Gällande dröjsmålet: http://www.total-croatia-news.com/te...tival-on-split

http://www.croatiaweek.com/will-ultr...plit-go-ahead/

http://www.total-croatia-news.com/li...ain-in-croatia
Citera
2017-05-14, 18:06
  #5
Medlem
Jag är riktigt nöjd med lineupen än sålänge, finns ju ett par artister till man hoppas på!

Hur har ni planerat att ta er till Split? Bil/flyg etc?
Citera
2017-05-17, 01:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workinator
Jag är riktigt nöjd med lineupen än sålänge, finns ju ett par artister till man hoppas på!

Hur har ni planerat att ta er till Split? Bil/flyg etc?

Ja är väldigt nöjd med lineupen jag med, givetvis skulle fler bra artister vara pricken över i:et

Vi tar direktflyg från Sverige till Split! Hur ska du ta dig ner?
Citera
2017-05-20, 14:50
  #7
Medlem
WoRkZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Workinator
Jag är riktigt nöjd med lineupen än sålänge, finns ju ett par artister till man hoppas på!

Hur har ni planerat att ta er till Split? Bil/flyg etc?

Direktflyg på torsdagen innan!

Kan tycka lineupen är något tunn, men jäkligt najs!
Citera
2017-05-21, 10:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taistelija
Ja är väldigt nöjd med lineupen jag med, givetvis skulle fler bra artister vara pricken över i:et

Vi tar direktflyg från Sverige till Split! Hur ska du ta dig ner?

Citat:
Ursprungligen postat av WoRkZ
Direktflyg på torsdagen innan!

Kan tycka lineupen är något tunn, men jäkligt najs!


Vi flyger ner på tisdagen innan!
Håller med om att den är lite tunn. De gick dock ut med att det skulle bli fler artister men inget jag vågar ta för givet. Hur som helst så kommer det bli grymt!

Vi är 5 grabbar från Göteborg & Stockholm som åker ner! Hur många är ni?
Citera
2017-05-21, 10:59
  #9
Medlem
WoRkZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Workinator
Vi flyger ner på tisdagen innan!
Håller med om att den är lite tunn. De gick dock ut med att det skulle bli fler artister men inget jag vågar ta för givet. Hur som helst så kommer det bli grymt!

Vi är 5 grabbar från Göteborg & Stockholm som åker ner! Hur många är ni?

Håller med dig! Blir grymt!

4 gubbar blandat från Göteborg och Karlstad är vi!
Citera
2017-05-21, 20:48
  #10
Medlem
livsnjutares avatar
Jag o tjejen drar ner m direktflyg på torsdagen som vanligt. Tredje året i rad och förmodligen sista. Var jävligt oroliga att det skulle bli inställt i år. Får bli Balaton Sound nästa år. Tror det blir ett större namn till, hoppas Dash Berlin, men annars blir det nog bara mindre namn de kompletterar med. Gör inget, kommer bli grymt nice som vanligt!
Citera
2017-05-22, 22:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutare
Jag o tjejen drar ner m direktflyg på torsdagen som vanligt. Tredje året i rad och förmodligen sista. Var jävligt oroliga att det skulle bli inställt i år. Får bli Balaton Sound nästa år. Tror det blir ett större namn till, hoppas Dash Berlin, men annars blir det nog bara mindre namn de kompletterar med. Gör inget, kommer bli grymt nice som vanligt!

Ja Dash Berlin får gärna komma. Hoppas på att Yellow Claw kommer också!
Och förhoppningsvis får vi 3 dagar i år istället för 2 haha!
Citera
2017-05-25, 23:08
  #12
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Är det någon som varit på Ultras opening party på Giraffe Palm Beach House och kan bjuda på en kommentar/omdöme?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback