Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-07, 17:10
  #13
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingAstronaut
Ni som kan Java eller typ C++ hur lärde ni er det?
Jag har själv jobbat mycket på https://teamtreehouse.com just nu och även kollat på videor på Youtube men har inte fått greppet efter 2 veckor

Jag undrar hur ni lärde er? Tog ni kurser eller vad?
Kurser på högskolan, sedan fordrar det naturligtvis en hel del egen kraft med, kurserna är ju egentligen bara hintar för hur man ska göra, men det går inte att lära sig koda bara genom att gå kurser, man måste öva med såklart.

Öva gör man med fördel genom att göra uppgifterna som kurserna innehåller, samt eventuellt om man kommer på egna småprojekt som verkar skojjiga som man kan koda ihop.
Citera
2017-01-08, 10:32
  #14
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Frågan var hur jag lärde mig java.
Det var så det gick till.

Det går utmärkt att lära sig programmera via t.ex. codeschool. Det använde jag när jag skulle lära mig objective c en gång i tiden, men det var inte så jag lärde mig java.

När man väl kan ett imperativt språk så är det naturligtvis lätt att gå vidare med ett annat imperativt språk. De är ju väldigt lika och de bygger på samma paradigm i mångt och mycket.

Jo, att det var det "sämsta tipset" var väl något av en onödig, felaktig överdrift från min sida. Vad jag egentligen ville ha sagt var att trådstartaren bör fokusera på grunderna först, tills att denne får någon sorts känsla för vad det är som försiggår. Sedan kan man börja kolla på allt runt omkring. Annars blir uppgiften lätt övermäktig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback