Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-01, 14:39
  #1
Medlem
Hej! Jag kollar med er för att det finns så mycket kunnigt folk här. Jag var inne och beställde en ny säng på Mio fredagen innan julafton. Sen nu har dom en rea på exakt samma säng, sänggavel och bäddmadrass med 50%. Känner mig lite lurad att betala fullpris några dagar innan och tycker jag kunde bli upplyst om att den skulle sänkas. Naturligtvis är det en av typ två sängar som sänks i hela deras sortiment. Så min fråga lyder. Kan man inte typ kräva att få samma? Om inte. Har lagt handpenning på 4000:- men kan jag häva köpet och beställa på rean istllet?

Tack på förhand!
Citera
2017-01-01, 15:10
  #2
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruptura
Hej! Jag kollar med er för att det finns så mycket kunnigt folk här. Jag var inne och beställde en ny säng på Mio fredagen innan julafton. Sen nu har dom en rea på exakt samma säng, sänggavel och bäddmadrass med 50%. Känner mig lite lurad att betala fullpris några dagar innan och tycker jag kunde bli upplyst om att den skulle sänkas. Naturligtvis är det en av typ två sängar som sänks i hela deras sortiment. Så min fråga lyder. Kan man inte typ kräva att få samma? Om inte. Har lagt handpenning på 4000:- men kan jag häva köpet och beställa på rean istllet?

Tack på förhand!

Du har väl öppet köp så länge inte sängen är specialbeställd?
Sånt brukar gå att lösa efteråt. Dom kommer dra av mellanskillnaden.
Citera
2017-01-01, 15:33
  #3
Medlem
dwgs avatar
Har du missat att i Sverige brukar det va mellandags rea?
Du kunde inte vänta 1v och se?
Citera
2017-01-01, 16:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Du har väl öppet köp så länge inte sängen är specialbeställd?
Sånt brukar gå att lösa efteråt. Dom kommer dra av mellanskillnaden.

Ja visst borde man kunna få dom att dra av den?
Citera
2017-01-01, 16:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Har du missat att i Sverige brukar det va mellandags rea?
Du kunde inte vänta 1v och se?

Jo absolut. Tänkte dock att det inte skulle vara det på sängarna..
Citera
2017-01-01, 21:32
  #6
Medlem
PubMixs avatar
Vet inte om dom måste ge dig den rabatten eftersom du ändå ingick i köpet innan rean, kanske finns det nån klausul med någon prisgaranti? Men jag tycker du allt kan fråga expediten lite snällt, i annat fall kanske dom kan hjälpa dig på "good will"... min erfarenhet av just Mio är att dom går och prata med och dom är kundvänliga, allt beror ju självklart hur du beter dig som kund också,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback