Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-01, 15:39
  #25
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Det känns ärofyllt att få assistera dig till din 1E4-postcount, men vi är några i tråden som faktiskt bryr oss om TS filer också...
Du är nog mest ute efter att tjäna pengar på filräddningen misstänker jag.
Är nog mest företag med hårddiskproblem som anser sig att ha tillräckligt med skäl för att hosta upp för filräddning misstänker jag.
__________________
Senast redigerad av StigAllan 2017-01-01 kl. 15:44.
Citera
2017-01-01, 15:43
  #26
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du har kanske förstört disken än mera när du felsökt inför prisuppgift
Du menar att den går sönder i mindre utsträckning om man håller på och klåpar själv med den utan att ha en aning om vad egentligen som är fel? Tror du det blir billigare då, när man lämnar in den för kostnadsförslag? Det kanske hade kostat 2500.-, men efter att ha klåpat med den i flera timmar med frysboxar och andra åsanisse-påfund så går det inte rädda nånting alls oavsett hur mycket pengar man har.

Citat:
Visst kan man ha tur att lödningen som är dålig drar ihop sig vid nedkylning
Fel igen. Spruckna lödningar drar ihop sig och spricker ännu mer när man kyler dem, sprickorna blir bara större av det. Just därför "bakar" vissa sina kretskort med lödfel på. Kylen är återigen helt fel metod.
Citera
2017-01-01, 15:47
  #27
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Du menar att den går sönder i mindre utsträckning om man håller på och klåpar själv med den utan att ha en aning om vad egentligen som är fel? Tror du det blir billigare då, när man lämnar in den för kostnadsförslag? Det kanske hade kostat 2500.-, men efter att ha klåpat med den i flera timmar med frysboxar och andra åsanisse-påfund så går det inte rädda nånting alls oavsett hur mycket pengar man har.


Fel igen. Spruckna lödningar drar ihop sig och spricker ännu mer när man kyler dem, sprickorna blir bara större av det. Just därför "bakar" vissa sina kretskort med lödfel på. Kylen är återigen helt fel metod.
Att klåpa i flera timmar tror jag inte ska vara nödvändigt.
Kallödningar har jag sett många av och var det inte du som påstod att det inte gick att få disken till att snurra annat än om det var elektronikfel och med hjälp av frysskåpet?
Citera
2017-01-01, 15:51
  #28
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
var det inte du som påstod att det inte gick att få disken till att snurra annat än om det var elektronikfel och med hjälp av frysskåpet?
Fel återigen. Läs post 20.
Jag tror inte vi kommer så mycket längre än såhär, ts har fått hjälp med sitt.
Citera
2017-01-01, 16:11
  #29
Medlem
StigAllans avatar
Det är ju en extern disk så det räcker nog inte med 20 minuter i frysen för lådan isolerar.
TS kan nog testa med ett par timmar istället.
Citera
2017-01-01, 16:14
  #30
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Fel återigen. Läs post 20.
Jag tror inte vi kommer så mycket längre än såhär, ts har fått hjälp med sitt.
Tror inte heller att vi kommer längre men någon hjälp har han ju inte fått annat än av mig för ni andra vill bara skicka honom till företaget som var först att namnges här i tråden.
Citera
2017-01-01, 16:40
  #31
Medlem
Leta upp Data Recue PC3 på nätet
Prova programmet och se om den hittar din hdd, gör den detta så antingen så köper du programmet för ca 900kr och kopierar hddn rakt av eller så för du över filerna en och en om du föredrar gratisversionen.
Citera
2017-01-01, 23:34
  #32
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Leta upp Data Recue PC3 på nätet
Prova programmet och se om den hittar din hdd, gör den detta så antingen så köper du programmet för ca 900kr och kopierar hddn rakt av eller så för du över filerna en och en om du föredrar gratisversionen.
Läs hela tråden!
TS Disk är fysiskt trasig!
Citera
2017-01-02, 10:32
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Läs hela tråden!
TS Disk är fysiskt trasig!
Jag vet men det skadar inte att testa, programmet hittade själv mina filer på en död hårddisk.
Citera
2017-01-02, 18:55
  #34
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Jag vet men det skadar inte att testa, programmet hittade själv mina filer på en död hårddisk.
Det gör det faktiskt.
Dessutom finns det program som inte kostar en krona!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback