Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-02-10, 04:36
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djyooo
Har du kommit fram till något bra schema en?


ehm, planen är tram mån-tis

benzo ons tors

röka lör sön

Men inte klar än dock, återstår o se vad det blir, kanske slänger in kratom eller ibogaine också.. får se
Citera
2017-10-09, 21:10
  #50
Medlem
Undvika fysiskt beroende

Jag vet att detta är individuellt osv. Just nu tar jag opiater på fredagen och benzo på lördagen(för att ta bort baksmällan mest), sen är jag ren i 6 dagar. Dessa dagar har jag inget sug eller fysisk abstinens öht, däremot tristess. Jag gillar att mysa denna delen på året, mellan januari-juli är jag ren och nykter för det mesta(det finns inget värre än att tända av i juli. Brukar ta något på påsk och midsommar, annars är det lugnt). På hösten gillar jag att både dricka och knarka däremot. Jag tänkte köra i oktober och sedan vara ren i november, och sedan köra i december igen.

Men de 6 dagar jag är ren nu mellan intagen känns det som att jag slösar bort min favorittid på året, så jag funderar lite på hur jag kan lösa detta utan att skapa ett fysiskt beroende för någon substans. Jag vet vilket helvete det är att sluta med t.ex. opiater och benzo ska vi inte tala om. Såhär kör jag nu:

Fredag: Opiater
Lördag: Benzo
Söndag: Slappardag, gymmet om jag orkar.
Måndag: Ren, händer ingenting
Tisdag: Gymmet
Onsdag: Ren, händer ingenting
Torsdag: Gymmet
~

Jag funderar på om jag ska lägga in Lyrica eller alkohol på tisdagen, eller kanske köra alkohol på fredagen och opiater i veckan. Mer än tre gånger i veckan blir väl svårt med bara dessa 3 substanser för att undvika beroende? Någon som har något tips? Bespara mig från hatkommentarer är ni snälla. Jag har tillgång till andra droger också. Cannabis är dock ingenting för mig.
Citera
2017-10-09, 21:17
  #51
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Måste bara säga att det nästan garanterat inte kommer fungera i längden. Väldigt få är så starka. Sluta medans du kan

Så nu kan ni ägna er åt att diskutera den omöjliga drömmen. Kommer dock sluta i mardröm.
Citera
2017-10-09, 21:20
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Måste bara säga att det nästan garanterat inte kommer fungera i längden. Väldigt få är så starka. Sluta medans du kan

Så nu kan ni ägna er åt att diskutera den omöjliga drömmen. Kommer dock sluta i mardröm.
Självklart inte, därför kör jag ju i perioder. 4 veckor nu i oktober sen tar jag ingenting på 1 månad. Efter det tar jag ingenting förrän augusti 2018. Jag tänkte bara om man kunde lägga upp det på ett smart sätt nu den här månaden.
Citera
2017-10-09, 21:22
  #53
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Undvika fysiskt beroende" infogad./mod
Citera
2017-10-09, 21:24
  #54
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Självklart inte, därför kör jag ju i perioder. 4 veckor nu i oktober sen tar jag ingenting på 1 månad. Efter det tar jag ingenting förrän augusti 2018. Jag tänkte bara om man kunde lägga upp det på ett smart sätt nu den här månaden.

Du missförstår, det kommer inte fungera i längden med scheman och grejer. Visst du kan vara en av de få som lyckas, men oddsen ser riktigt dåliga ut.
Citera
2017-10-09, 22:02
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Du missförstår, det kommer inte fungera i längden med scheman och grejer. Visst du kan vara en av de få som lyckas, men oddsen ser riktigt dåliga ut.
Min fråga var inte om det kommer att fungera i längden, utan att hur jag lägger upp ett 4 veckor långt bruk för att inte utveckla ett fysiskt beroende.
Citera
2017-10-09, 22:11
  #56
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Min fråga var inte om det kommer att fungera i längden, utan att hur jag lägger upp ett 4 veckor långt bruk för att inte utveckla ett fysiskt beroende.

Jag vet. Det var därför jag skrev att "jag måste bara säga" och att jag avslutade inlägget med typ "så, nu har jag sagt för det är tvunget och ofrånkomligt att någon kommer säga det, så därför kan ni nu återgå till att diskutera topic."

Helvete va snurrigt det blev.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback