Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-31, 21:42
  #1
Medlem
Hej!

Nu är det nämligen så att jag skulle behöva lite råd och eventuellt riktning till bra sidor där jag kan läsa mig till hur jag ska ta mig vidare med mina planer! Det är så att jag sitter och planerar inför att vara lagom påverkad så mycket som möjligt utan att få ett fysiskt beroende, det psykiska beroendet får man helt enkelt räkna med. Just nu är jag ren sen 2 månader tillbaka men när min sjukskrivning är över kommer jag nog behöva gå på ett bra schema med strikt självdisciplin för att orka med jobbet ( Bygg ) och ha något att se se fram emot förövrigt här i livet. Vill att det ska gå runt.

Såhär har jag bollat, och ni får gärna tilllägga andra bra neråt droger som finns där ute eftersom mina kunskaper är begränsade.


Måndag: Benzo av något slag.
Tisdag: Opiat/Opioid av något slag.
Onsdag: Benzo av något slag om man inte ska ta det torsdag istället och vara ren denna dag.
Torsdag: Ren
Fredag: Ren
Lördag: Indica - Cannabis ( helst CBD strain om jag kan lösa det problemet)
Söndag: Indica - Cannabis ( helst CBD strain om jag kan lösa det problemet)

Keyword: Hållbart!

Förmodligen ta att trippa på syra eller svamp då och då dessutom.

Kom gärna inte med Amfetamin eller något annat gott knark som är uppåt, då det inte är min smak.(Neråt vill jag ha)

Skulle behöva lite råd om vilken benzo man ska knapra, xanor är min favorit men det kanske inte är det bästa valet osv, Halveringstid? Hur lång tid det tar att bygga
upp tolerans och det. Vilken opiod eller opiat man ska ta, inget allt för tungt iallafall,
onödigt att skjuta horse t.ex. Och om det finns något annat härligt som man kanske kan tillägga i mitt schema? Gillar längre rus, vad finns det för bra opioider/opiater där ute? Funderat på sub/tram men det finns såklart många att välja mellan. Detta är för att orka med livet inte ligga väck och njuta.

triazolam (Halcion) - 2 hours
midazolam (Dormicum) - 3 hours (1.8-6 hours)
oxazepam (Sobril) - 4-15 hours
chlordiazepoxide (?) - 5-25 hours
alprazolam (Xanor) - 6-12 hours
temazepam (?) 8-20 hours
lorazepam (Temesta) 10-20 hours
bromazepam (?) 10-20 hours
estazolam (?) 10-24 hours
flunitrazepam (Flunitrazepam/Fluscand) 18-26 hours
clonazepam (Iktorivil) 18-50 hours
quazepam (?) 25-100 hours
clorazepate (?) 36-100 hours
medazepam (?) 36-150 hours
prazepam (?) 36-200 hours
diazepam (Stesolid) 36-200 hours
flurazepam (?) 40-250 hours

Upplägg som denna ovan är till stor hjälp.

( Inlägg som ej diskuterar droger och istället vill ha mig ren har jag föga intresse för )

Förhoppningsvis har jag inte glömt något nu då man sitter här och sippar på en öl dock är alkohol ett stort nejtack att lägga till i detta schema ( brist på annat ). Tack på förhand!
Citera
2017-01-01, 00:20
  #2
Medlem
MADs avatar
Då eventuellt beroende är individuellt så är hela tråden meningslös.
Ingen annan än du själv vet när du är beroende eller inte, och med stor sannolikhet vet du inte det ens själv förrän det är för sent.
Citera
2017-01-01, 00:25
  #3
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Då eventuellt beroende är individuellt så är hela tråden meningslös.
Ingen annan än du själv vet när du är beroende eller inte, och med stor sannolikhet vet du inte det ens själv förrän det är för sent.
Visserligen är beroende individuellt, men vad det gäller fysiskt beroende kan man nog uppskatta vad som är ett säkert intag med viss marginal.

Vad det gäller det fysiska beroendet så klarar TS sig undan om han tar opiater och benso med kort halveringstid enligt schemat. Risken med sådana här scheman är att man trillar dit om något dåligt sker i livet. Men det är du kanske medveten om TS.
Citera
2017-01-01, 00:31
  #4
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Visserligen är beroende individuellt, men vad det gäller fysiskt beroende kan man nog uppskatta vad som är ett säkert intag med viss marginal.

Vad det gäller det fysiska beroendet så klarar TS sig undan om han tar opiater och benso med kort halveringstid enligt schemat.

Nä det är alltid individuellt, så hela resonemanget är ointressant.
Har en kompis som gick på fullkomligt bisarra mängder fentanyl under två år efter en olycka och som slutade cold turkey. Det är individuellt och helt omöjligt att säga.
Även fysiskt så reagerar kroppen individuellt.
__________________
Senast redigerad av MAD 2017-01-01 kl. 00:34.
Citera
2017-01-01, 00:35
  #5
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Nä det är alltid individuellt, så hela resonemanget är ointressant.
Har en kompis som gick på fullkomligt bisarra mängder fentanyl under två år efter en olycka och som slutade cold turkey. Det är individuellt och helt omöjligt att säga.
Jag kan garantera dig att tar du en tablett xanor 1 gång i veckan kommer du inte drabbas av någon fysisk avtändning.

Att en del människor klarar sig undan jäkligt lätt vad det gäller första avtändningen är något som faktiskt händer ibland. Räkna med att avtändningen blir värre och värre för varje gång däremot. Även du måste ju erkänna att din kompis är någon som sticker ut från mängden. Annars vore det ointressant att ens ta upp det.
Citera
2017-01-01, 00:35
  #6
Medlem
Du har hjärnceller kvar att göra ett schema (drog schema iochförsig) men fortfarande ett schema!, grattis!
Citera
2017-01-01, 00:40
  #7
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag kan garantera dig att tar du en tablett xanor 1 gång i veckan kommer du inte drabbas av någon fysisk avtändning.

Att en del människor klarar sig undan jäkligt lätt vad det gäller första avtändningen är något som faktiskt händer ibland. Räkna med att avtändningen blir värre och värre för varje gång däremot. Även du måste ju erkänna att din kompis är någon som sticker ut från mängden. Annars vore det ointressant att ens ta upp det.

Vem sa att det var den första?

Det går inte att säga när någon blir varken fysiskt eller psykiskt beroende.
Men självklart så klarar de flesta en kortare period av opiater.
TS uppställning är dock en ren spekulation som ingen egentligen kan svara på.
Citera
2017-01-01, 00:47
  #8
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Vem sa att det var den första?

Det går inte att säga när någon blir varken fysiskt eller psykiskt beroende.
Men självklart så klarar de flesta en kortare period av opiater.
TS uppställning är dock en ren spekulation som ingen egentligen kan svara på.
Jag tog det för givet då jag aldrig hört talas om någon som tagit fullkomligt bisarra mängder fentanyl som klarat sig utan avtändning. Bara hört folk som klarat av ganska stora mängder av en opiat och förberett sig för en rejäl avtändning och klarat sig helt första gången.

Nej, givetvis är det spekulationer. Men jag tror garanterat man kan hjälpa han att minimera risken för en avtändning.
Benso och opiater med korta halveringstider är väl det första. Hålla nere doserna (självklart).

TS får väl känna när han har ett uppehåll om några symtom på en fysisk avtändning börjar.
Citera
2017-01-01, 00:59
  #9
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag tog det för givet då jag aldrig hört talas om någon som tagit fullkomligt bisarra mängder fentanyl som klarat sig utan avtändning. Bara hört folk som klarat av ganska stora mängder av en opiat och förberett sig för en rejäl avtändning och klarat sig helt första gången.

Nej, givetvis är det spekulationer. Men jag tror garanterat man kan hjälpa han att minimera risken för en avtändning.
Benso och opiater med korta halveringstider är väl det första. Hålla nere doserna (självklart).

TS får väl känna när han har ett uppehåll om några symtom på en fysisk avtändning börjar.

Exakt han kan enbart svara på det själv om han har tur. Risken finns dock att han upptäcker det för sent.
När det gäller avtändning så är det det enbart psykiskt. Vissa klarar det andra inte.
Citera
2017-01-01, 01:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Exakt han kan enbart svara på det själv om han har tur. Risken finns dock att han upptäcker det för sent.
När det gäller avtändning så är det det enbart psykiskt. Vissa klarar det andra inte.

Man får helt enkelt testa sig fram och ta en vit vecka då och då, men skulle behöva vägledning utav erfarna och så vidare även att det är väldigt individuellt. det psykiska får man kämpa med det är jag fullt medveten om.
Citera
2017-01-01, 01:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Du har hjärnceller kvar att göra ett schema (drog schema iochförsig) men fortfarande ett schema!, grattis!

Skönt att dom skuttar runt i hjärnan fortfarande! Ett schema för hållbarhet kan aldrig vara fel!
Citera
2017-01-01, 01:08
  #12
Medlem
Jag kör:

Måndag: Benso
Tisdag: Ren
Onstag:Tram
Torsdag:Ren
Fredag: Tram/Benso
Lördag:Lyrica
Söndag: Lyrica

Kört så ett bra tag.

Då dessa preparat inte har någon korstolerans, så får jag ingen fysisk-AT när jag gör uppehåll. Men visst fan mår jag dåligt utan. Men riktigt dåligt mådde jag ju innan jag började. Så det förändrar inget.
__________________
Senast redigerad av blaha95 2017-01-01 kl. 01:13.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback