Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-31, 18:41
  #1
Medlem
Om man har typ en anakonda runt halsen, va kan man göra? Går den att slita bort? Antar att den inte släpper taget om man biter den direkt?
Citera
2016-12-31, 18:44
  #2
Medlem
Tror det är rätt kört ärligt talat, fattar du hur grova de är?
Citera
2016-12-31, 19:10
  #3
Medlem
dwgs avatar
Ända sättet är väl om du har en vass kniv och delar på ormen, men hör det snabbt innan du svimar 😁
Citera
2016-12-31, 19:25
  #4
Medlem
Har läst någonstans att ormars känsligaste kroppsdel är dess svans. Så om du kommer åt att bita den där så finns det en chans att den släpper taget. Annars så är det bara slå och kämpa emot så gott du kan och hoppas på att anakondan ger sig.
Citera
2016-12-31, 19:27
  #5
Medlem
SilentVictorys avatar
Hälla alkohol över huvudet, iskallt eller hett vatten över kroppen kommer få vilken orm som helst att släppa.

En orm kan ju inte reglera sin egen kroppstemperatur.

Citat:
Ursprungligen postat av Zergzor
Har läst någonstans att ormars känsligaste kroppsdel är dess svans. Så om du kommer åt att bita den där så finns det en chans att den släpper taget. Annars så är det bara slå och kämpa emot så gott du kan och hoppas på att anakondan ger sig.
Böja svanen uppåt mot kroppen ska tydligen vara det bästa sättet för att orsaka en orm smärta, då kommer den ju försöka fly.
Citera
2016-12-31, 19:35
  #6
Medlem
Vad du än ska göra så har du ett andetag på dig. Allteftersom din bröstkorg töms på luft så kramar ormen lite till. Den följer med så fint i rörelsen så att du knappt märker det, men när du försöker andas in så märker du att det inte går längre. Jag har haft en boaorm runt mig så tack, jag vet. Utan andras hjälp hade det varit morsning och goodbye..Möjligt att anacondan beter sig annorlunda, ingen aning.
Citera
2016-12-31, 19:53
  #7
Medlem
Bättre fråga, hur tar man strypgrepp på en orm?
Citera
2016-12-31, 20:03
  #8
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KYOV
Vad du än ska göra så har du ett andetag på dig. Allteftersom din bröstkorg töms på luft så kramar ormen lite till. Den följer med så fint i rörelsen så att du knappt märker det, men när du försöker andas in så märker du att det inte går längre. Jag har haft en boaorm runt mig så tack, jag vet. Utan andras hjälp hade det varit morsning och goodbye..Möjligt att anacondan beter sig annorlunda, ingen aning.


Herre Gud, hur hamnade du i den situationen!
Citera
2016-12-31, 20:19
  #9
Avstängd
Melange5738s avatar
Efter att ha sett videos så verkar det som att man ska dansa med den, d.v.s försöka få den att slå runt sig själv och "pressa på" istället för att försöka spjärna emot. Lättare sagt än gjort kanske men de har tänder också så det är inget att rekommendera. Försök hugga av den med macheten.
Citera
2016-12-31, 20:35
  #10
Medlem
Blomsterspruta med kallt vatten. Ska du ta ut ormen och kela med den så har ett par såna stående. Kallt och gärna med is i vattnet. De gillar inte kallt vatten.

Men du har inte en anakonda som husdjur. En boa eller pyton. Men inte en anakonda.
Citera
2016-12-31, 21:42
  #11
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Om man har typ en anakonda runt halsen, va kan man göra? Går den att slita bort? Antar att den inte släpper taget om man biter den direkt?

Du stoppar upp handen i arslet på ormen sen är det du som är Ingamay
Citera
2016-12-31, 21:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Herre Gud, hur hamnade du i den situationen!

Alkohol, okunskap, ungdomligt övermod och en "tam" hemma-orm. Ormar är varma, torra och väldigt sköna att ha runt kroppen, men jag gör nog inte om det där
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback