Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-31, 18:40
  #1
Medlem
Exakt som topic lyder. Har ett logitec tangentbord med vissa "smartknappar" tex. en media knapp som är kopplad till WMP. Den är tämligen olämpligt belägrad, och när man sitter mitt uppe i en match är det onekligen frustrerande att spelet minimeras och börjar ladda något Windows skräp.

Hur löser jag detta? Är osäker på den exakta modellen på tangentbordet, varav jag inte letat sönder mig efter drivisar. Hoppas nu att de finns någon stjärna där ute med em enkel lösning på ett störigt problem.

Gott nytt år på er alla!

Edit: kör Windows 10 om de kan vara till någon hjälp
Citera
2017-01-01, 12:02
  #2
Medlem
Några alternativ:
  • Vänd på det och leta efter en anti-smart-switch
  • Kolla om logitec tillhandahäller en modell-specifik drivis/utility som ger tillbaka kontrollen till dig
  • Använd ett lämpligare tangentbord
Citera
2017-01-01, 12:07
  #3
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Exakt som topic lyder. Har ett logitec tangentbord med vissa "smartknappar" tex. en media knapp som är kopplad till WMP. Den är tämligen olämpligt belägrad, och när man sitter mitt uppe i en match är det onekligen frustrerande att spelet minimeras och börjar ladda något Windows skräp.

Hur löser jag detta? Är osäker på den exakta modellen på tangentbordet, varav jag inte letat sönder mig efter drivisar. Hoppas nu att de finns någon stjärna där ute med em enkel lösning på ett störigt problem.

Gott nytt år på er alla!

Edit: kör Windows 10 om de kan vara till någon hjälp

Ladda ner überOptions så kan du ändra vad varje knapp ska ha för funktion, även knappar som inte Logitech tillåter dig att ändra på.
Kräver såklart att du har SetPoint installerad, men det antar jag att du har.
Citera
2017-01-07, 13:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ladda ner überOptions så kan du ändra vad varje knapp ska ha för funktion, även knappar som inte Logitech tillåter dig att ändra på.
Kräver såklart att du har SetPoint installerad, men det antar jag att du har.

SetPoint, no idea... men de ska nog kunna googlas fram. tusen tack för tipset!
Citera
2017-01-07, 14:47
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
SetPoint, no idea... men de ska nog kunna googlas fram. tusen tack för tipset!

SetPoint är Logitechs egna programvara som installeras för att styra mus/tangentbord.
Du hitta nerladdningar till både SetPoint och ÜberOptions här
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback