Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-31, 14:01
  #1
Medlem
Ygrittes avatar
Hej!
Jag har samma läkring i min septum, hästsko, 1,6. Den ser inte så stor ut egentligen, och jag är nöjd med hur den ser ut. Med måttband mäter den ca 10 mm.

Jag känner för att byta. Jag vill fortsätta med 1,6 i nuläget, men hur liten "helring" kan jag ha så den fortfarande passar? Jag vill inte det ska vara för tight eller hänga för långt ner mot överläppen. Mer diskret liksom.
Ja, jag kan fråga min pierceare, men "såndar" efter lite åsikter här först med folk av erfarenhet, för sååå olika är nog inte våra nässkiljeväggar, såvida man inte töjer - vilket jag inte ska.

Vad brukar kunna fungera?
__________________
Senast redigerad av Ygritte 2016-12-31 kl. 14:15.
Citera
2017-01-10, 16:55
  #2
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Förmodligen skiljer det sig lite... har inte så bra koll, jag känner faktiskt ingen med septumpiercing utom jag själv. Förut hade jag en ring på 10 mm i diameter, den såg ganska bra ut men jag hade önskat en lite mindre. Nu har jag en klicker som är 8 mm i diameter och den sitter rätt tight - precis som jag vill ha den. Har även köpt en ring med samma diameter men inte testat den än.
Citera
2017-01-11, 04:06
  #3
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag tycker du ska töja upp till 2,4 nu på en gång. Det är gött det.
Nästan så jag blir sugen på att gå in i badrummet och töja upp till 3,2 med lite olivolja och någon gammal synål.

Tycker det är intressant att hålet inte växer igen, får fortfarande i 2,4 utan problem och då var det oerhört längesedan jag tog hålet samt att jag ej bär någon ring i nästan typ aldrig.

Gällande storlek så har jag ingen aning. Köp en ny då, fast i samma diameter? Själv tycker jag att en ring med en slutningskula är det snyggaste septumsmycket.
Citera
2017-01-11, 15:34
  #4
Medlem
Ygrittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Jag tycker du ska töja upp till 2,4 nu på en gång. Det är gött det.
Nästan så jag blir sugen på att gå in i badrummet och töja upp till 3,2 med lite olivolja och någon gammal synål.

Tycker det är intressant att hålet inte växer igen, får fortfarande i 2,4 utan problem och då var det oerhört längesedan jag tog hålet samt att jag ej bär någon ring i nästan typ aldrig.

Gällande storlek så har jag ingen aning. Köp en ny då, fast i samma diameter? Själv tycker jag att en ring med en slutningskula är det snyggaste septumsmycket.
I mitt fall är inte töjning aktuellt. Dels för att det inte skulle passa mitt ansikte, och dels för att jag har ett yrke med visst mått av diskretion.
Möjligen kan ett smycke med slutningskula, om den är liten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback