Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-31, 12:40
  #1
Medlem
Hej!

Ni som har köpt en färdig dator , kompletts egna byggda datorer som kan konfigureras av köparen, blev ni nöjda med dator och fungerade den strulfritt?

Har läst lite recensioner på kompletts hemsida och det verkar som att väldigt många har dålig erfarenhet.

Funderar nämligen på att avbrställa datorn.
Citera
2016-12-31, 12:48
  #2
Medlem
För mig tog det löjligt lång tid att ens få datorn. Minst två månader. Men det är väl i princip det enda. Hade strul med ett garantiärende på grafikkortet, nv4_disp. Det hade blivit överhettar av damm sade dem. Å andra sidan så hade jag ett annat garantiärende som gick relativt smärtfritt på samma dator där de bytte både moderkort och processor. Det tog dock också rätt lång tid, ungefär 4-6 veckor vill jag minnas.
Sedan dess bygger jag alla mina datorer själv.
Citera
2016-12-31, 15:46
  #3
Medlem
Jag själv har inte köpt nån komplett dator men däremot så har en polare gjort det och han fick lite små problem inga större men fortfarande problem med tex kylning, cpu och så ska det ju inte behöva vara så jag hade avbeställt och sen så köpt en i delar istället.. det är inte så svårt att bygga ihop den själv men känner du dig osäker så har du säkert nån vän eller bekants bekant som kan hjälpa dig. Lycka till!
Citera
2016-12-31, 15:58
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julbelysning1
Jag själv har inte köpt nån komplett dator men däremot så har en polare gjort det och han fick lite små problem inga större men fortfarande problem med tex kylning, cpu och så ska det ju inte behöva vara så jag hade avbeställt och sen så köpt en i delar istället.. det är inte så svårt att bygga ihop den själv men känner du dig osäker så har du säkert nån vän eller bekants bekant som kan hjälpa dig. Lycka till!

Att bygga en egen dator av delar är något svårare än att skruva ihop en IKEA-möbel. Men brukar man kunna skruva ihop ett platt paket från IKEA, så bör man nog klara av att skruva ihop en dator..

Dock är färdigskruvade datorer från Komplett (och Inet) ett betydligt bättre val än att köpa märkesdatorer (skräp) typ Dell eller HP. Jag brukar köpa delar från Komplett, och detta har aldrig varit något problem varken med garantier eller andra spörsmål. Har råkat ut för kassa minnen, och komplett skickade nya minnen utan att jag ens behövde skicka tillbaka de "gamla". Det kallar jag service!
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2016-12-31 kl. 16:00. Anledning: typo
Citera
2016-12-31, 16:41
  #5
Medlem
Three-Gringoss avatar
Jag har köpt två färdigbyggda datorer från komplett, vanliga kontorsdatorer då utan grafikkort och större CPU kylare. Dom har fungerat felfritt sånär som att på den ena la HDD:n av, men jag fick en ny utan krångel.

Min nuvarande är en egenbyggd dator men delarna är från komplett. Det enda negativa jag har och säga om det är att delarna kanske tog lite lång tid att få hem, men det handlade inte om några två månader.
Citera
2017-01-01, 07:46
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
(FB) Tråden om Komplett.se - Kritik, åsikter, frågor (Mod)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback