Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-02, 16:55
  #361
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Jag upprepar frågan: Visa mig var det står att regeringen har infört det i Sverige!

Problemet är att direktivet är klubbat och tvingande för medlemsländerna att implementera. Hur det implementeras bryr sig Bryssel inte om, de bryr sig bara att det ska implementeras annars så anses det som trots.

Gällande direktivets utformande är vi därför rökta. Vad som däremot är sorgligt är att våra efterblivna politiker vill gå längre än vad direktivet anger och det är där vi står i dagsläget. Det ska implementeras senast 18 månader efter att det klubbades och det blev det förra våren.

Så direktivet är klubbat och klart, därför ska vi se det som miniminivå. Regeringen har inte infört det ännu men är tvingade till att köra det inom väldigt kort.

Någon som fortfarande verkligen tror på att nationalstat och EU-medlemskap går att förena?
Citera
2018-07-02, 18:52
  #362
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Jag upprepar frågan: Visa mig var det står att regeringen har infört det i Sverige!

Det är ju icke infört än, som andra påpekat men det skall med största säkerhet införas.

HUR säkert det är att det skall införas vet man ej, men Sverige vördar vartenda EU-direktiv likt pingstvänner gör med tio guds bud.

Vi behöver en Swexit snarast...
Citera
2018-07-02, 20:23
  #363
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman

Vi behöver en Swexit snarast...

Kommer tyvärr inte ske inom överskådlig framtid. Både multikulti och EU-medlemskap är inskrivet i grundlagen vilket kräver två mandatperioder att ändra.
Citera
2018-07-02, 23:38
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Jag upprepar frågan: Visa mig var det står att regeringen har infört det i Sverige!
Här är lagstiftningskedjan för EU:s ändringsdirektiv anno 2017, gällande EU:s vapendirektiv, omsatt i svensk lag:

https://www.regeringen.se/rattsliga-...8/01/ds-20181/

Det är således en bit kvar (SOU, lagrådsremiss och proposition...).

Vad tänker trådföljarna om följande?
Citat:
Det föreslås att ljuddämpare inte längre ska jämställas med
skjutvapen vid tillämpning av vapenlagen. I stället införs för ljuddämpare samma reglering som föreslagits beträffande löstagbara magasin. Vidare föreslås att också avfyrningsmekanismer ska omfattas av samma reglering.


Detta snack om lagstiftningen är egentligen OT, så jag går topic genom att mönstra min tyska drömkvartett - endast en dröm:

- Walther SSP .22lr;
- SIG P210 9mm;
- Korth National Standard .357M;
- HK SFP 9mm.
Citera
2018-09-09, 01:20
  #365
Medlem
Rekylupptaget hos Walther SSP är mycket bra. Min brist på jämförelser frestar mig att säga att det är enastående. Visst, du kan alltid tynga ditt vapen med pipvikter - med nackdelen av ett tyngre vapen - och svagare patronval än du kanske egentligen önskar. Om man ska hitta en baksida med detta, så är det att all kraft i rekylen fortplantar sig rakt in i armen, om du har en korrekt fattning. Med större muzzle flip slipper du det, men har å andra sidan en större risk för limp wristing och större tidsåtgång för uppföljningsskott - om du vill skjuta snabba serier eller göra precisa double taps.
Citera
2018-09-09, 07:36
  #366
Medlem
Desert Eagle .44 mag. Rolig som tusan och förvånansvärt skön att skjuta med.
Citera
2019-01-13, 05:46
  #367
Medlem
Sig Sauer P210 Silver Super Target 6" är skitsnygg.
Citera
2019-01-13, 06:09
  #368
Medlem
213374Us avatar
Just nu är det Chiappa Rhino 30DS. En av de mest lättskjutna 357orna. Känns som att skjuta en svagt laddad 38 spl.
__________________
Senast redigerad av 213374U 2019-01-13 kl. 06:31. Anledning: kom en jäkla smiley i texten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback