Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-09, 17:30
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Har någon nämnt att US Army gick i slutet av Januari ut med nyheten att alla Baretta M9
ska bytas ut efter 32 år i tjänst?
Den nya blir Sig Sauer P 320 / M 17.
Den är min favorit! 3 olika modeller liten/mellan/stor, lätt som en plätt att byta pipa och ändra
9mm till .40 kaliber. Pris i US 5-600 dollar (om man hittar en).

http://www.popularmechanics.com/mili...s-new-sidearm/

https://www.youtube.com/watch?v=dJm8Trb8j60
Jag nämnde det på en annan tråd men du hade en annan länk med jämförelsen med de andra vapnen och vad man tyckte om Beretta. Men gjorde inte även glock en modifiering för att passa in. FBI beställde glock men där påstår man att politik låg bakom.
Citera
2017-02-09, 22:29
  #170
Medlem
FEG FP9 och min Colt 1860 Army snubnose.
Citera
2017-02-10, 02:30
  #171
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kanske en fördel visavi 7.65 men inte .380? Alla är de mer eller mindre udda. Minst udda är .380 och då är det fördel Walther PPK. Men jag gillar inte Waltherns mag som utgör en förlängning av kolven på de flesta typerna; det ser lite osnyggt ut. Makarov har en bättre magkapacitet, iallafall i den dubbelstackade varianten. Kanske finns det även i någon av Walthers typer. Men det är osnyggt jämfört med singelstack och den platta profilen. Aldrig får man vara nöjd...
Lite mer kräm än i en .380. men inte tillräckligt för att göra den till ett alternativ om jag själv får välja. Den är i samma anda som tyskarnas 9x18mm Super/9x18mm Police (och vad jag minns baserad på denna), dvs ett försök att se var gränsen går för en straight blowback. 9x18mm Makarov är alltså lite mer potent är .380, men frågan är om skillnaden i prestanda är värd besväret med att hitta ammunition.
Citera
2017-02-12, 00:41
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Lite mer kräm än i en .380. men inte tillräckligt för att göra den till ett alternativ om jag själv får välja. Den är i samma anda som tyskarnas 9x18mm Super/9x18mm Police (och vad jag minns baserad på denna), dvs ett försök att se var gränsen går för en straight blowback. 9x18mm Makarov är alltså lite mer potent är .380, men frågan är om skillnaden i prestanda är värd besväret med att hitta ammunition.
Jag tackar för dina initierade kunskaper.

Jag kan bara konstatera att litenhet är storhet. Arbetshästen Sig 226 är ett klumpigt monster jämfört med Makarov som sitter som gjuten i handen. Det var dock inte mellan dessa jämförelsen stod. Walther PPK har jag ingen erfarenhet av. Utifrån allmän tillit till det tyska, så antar jag att Walther PPK is the shit (med den vida tillgängliga ammon .380 som den avgörande faktorn) !
__________________
Senast redigerad av Kinuski 2017-02-12 kl. 00:56.
Citera
2017-03-28, 14:54
  #173
Medlem
Min favorit är Glock 22 .40 säker 2a blir Glock 20 10mm 3a är min CCW M&P 9mm

Jag skjuter bra med både Glock 22 och 20 M&P passar bra i fickan när man är ute och rör sig
Citera
2017-03-28, 17:15
  #174
Medlem
Ha ha jag vann precis en Glock 19 Gen 4 i ett raffle kanske min nya favorit?
Citera
2018-02-16, 00:28
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Är det någon Glock ägare här som kan meddela att er Glock klickat?
Min har aldrig klickat.

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag har aldrig haft problem med min, har en broder som också har en Glock och han har heller inte haft något problem.

Min har klickat vid ett flertal gånger, men jag tror att jag har lokaliserat problemet.

Om man laddar sin egen ammunition och återanvänder hylsor, så verkar det som att det blir ett ganska fint "damm" av mässing från hylsor som varit skjutna ett par gånger förut.
Det beror inte på att hylsorna är skitiga, dom är både trumlade och tvättade i UL-tvätt, snarare så att dom blir lite spröda och släpper material.
Detta mässingsdamm letar sig upp i manteln och hamnar så småningom uppe i "fallsäkringen" (den som påverkar slagstiftet), detta gör att man får ett för klent anslag mot tändhatten, vilket i sin tur gör att det blir klick.

Med nya hylsor har jag aldrig fått ett klick förutom när mitt slagstift var slut, efter ca 30 000 skott.
Bytte slagstift och den tuffade på normalt igen.
Citera
2018-02-16, 19:43
  #176
Medlem
Jag har haft min Beretta 92fs/M9 i ett par månader nu.
Skjutit 1500 skott, inte haft några "fail to fire" alls.

Tog rejält med tid att vänja sig vid avtryckaren etc. men nu tycker jag väldigt bra om pistolen och litar på den 100%.

Den är tung och rejäl i helmetall och passar mina stora händer bra.
Den är ju minst sagt "combat proven" under alla år som side arm i amerikanska armén.
Vet att många fullkomligt hatar denna pistol 😁, den verkar vara lite av en vattendelare.

Har även en SW 357 Magnum (686).
Den revolvern älskar jag verkligen.
Grym stopping power och tamejfan laserprecison med 6" pipan.
Rekylen är mild, skjuter 357or med en hand hur lätt som helst.

Magnumen är definitivt favoriten, det är en riktig pjäs.
Att man kan skjuta 38or gör den ju inte sämre.
Citera
2018-02-16, 20:31
  #177
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jag har haft min Beretta 92fs/M9 i ett par månader nu.
Skjutit 1500 skott, inte haft några "fail to fire" alls.

Tog rejält med tid att vänja sig vid avtryckaren etc. men nu tycker jag väldigt bra om pistolen och litar på den 100%.

Den är tung och rejäl i helmetall och passar mina stora händer bra.
Den är ju minst sagt "combat proven" under alla år som side arm i amerikanska armén.
Vet att många fullkomligt hatar denna pistol 😁, den verkar vara lite av en vattendelare.

Har även en SW 357 Magnum (686).
Den revolvern älskar jag verkligen.
Grym stopping power och tamejfan laserprecison med 6" pipan.
Rekylen är mild, skjuter 357or med en hand hur lätt som helst.

Magnumen är definitivt favoriten, det är en riktig pjäs.
Att man kan skjuta 38or gör den ju inte sämre.

Trevligt att du är nöjd med Berettan såhär ett tag efter dina tidigare inlägg.

Jag ogillar den själv, men det är inte svårare än att jag rent fysiskt är för liten.
Svårare är det inte.
Citera
2018-02-23, 23:56
  #178
Medlem
Sig P365 är en nykomling. En kula för varje dag av året. Lätt, liten och hög kapacitet. Striker fire. En Glockdödare helt enkelt.
Citera
2018-02-24, 09:31
  #179
Medlem
CZ Shadow, helt klart.
Citera
2018-02-24, 11:53
  #180
Medlem
Perfect10s avatar
Alla där en riktigt vapensmed lagt ner tid och kärlek i sitt arbete och inte något av en oengagerad arbetsinvandrad fabriksarbetare som bara väntar på att klockan ska ringa ut klockan 16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback