Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-31, 01:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Du kan vara i keto om du uppnår max 15g per dag, men skulle vilja påstå att det är onödigt att ge sig själv kolhydrater om du är i keto för om du är det och får i kolhydrater så måste du börja om igen vilket är bara jobbigt då dom 3 första dagarna är dem värsta dagarna med biverkningar och dylikt innan kroppen börjar ta energi av fett.

Fast det som gör det krångligt för mig att förstå keto är sånt som att dels förespråka minimalt eller inga kolhydrater alls samtidigt som enligt samma keto så rekommenderas tex broccoli som är en bra grönsak men som ändå innehåller ju massa kolhydrater även om bra och långsamma såna.
Citera
2016-12-31, 10:20
  #14
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Under januari behöver jag gå ner så många kilon som möjligt, eftersom min träning har uppehåll då.

Jag har funderat på att äta enligt tallriksmodellen och må någorlunda bra men träna i form av lågintensiv konditionsträning (promenader + lugna löprundor)

eller äta enbart kött/kyckling + sallad och träna i den mån jag orkar med.

Jag är hyfsat insatt i kost-näring och träning, och är egentligen ingen förespråkare av en snabb viktminskning, men är nu i ett läge där jag måste gå ner så mycket som möjligt på så snabb tid som möjligt. I februari börjar träningarna och då behöver jag äta kolhydrater igen. Jag är beredd på att gå hungrig och slita i januari.

Vad rekommenderar ni? Och till alla som säger att "du kommer gå upp igen när du börjar äta vanligt" - nej, det gör jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Hollywood dieten gick jag ner på. Den är skadlig men funkar.

Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Jag kan rekommendera en diet som kallas Keto-dieten vilket betyder att du ser till att du kommer in i keto och då använder fettet som energi istället för kolhydraterna eftersom du då nollar ditt kolhydrat intag . Med denna diet kommer du ungefär gå ner 1 kg i veckan om inte mer.

Citat:
Ursprungligen postat av mr2cool
Räkna kalorierna, ät inte fler en 2000 per dag.

Om du vill vara petig räkna ut ditt dagliga kaloribehov och minimera med 500.

Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
Hur många kilo vill du gå ner? 2? 5? 25?

Amfetamin är mitt tips, iaf. Är du osäker kan jag tipsa om feelgood-filmen "Requiem for a Dream", handlar om en medelålders kvinna som vill gå ner i vikt, typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Rejwa
Fast det som gör det krångligt för mig att förstå keto är sånt som att dels förespråka minimalt eller inga kolhydrater alls samtidigt som enligt samma keto så rekommenderas tex broccoli som är en bra grönsak men som ändå innehåller ju massa kolhydrater även om bra och långsamma såna.

TS är en otacksam(reserverar mig för lätt utvecklingsstörd) tönt som bara slänger fram en fråga som folk bemödar sig att svara på för att sedan inte delta i någon diskussion.
Citera
2016-12-31, 11:06
  #15
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
TS är en otacksam(reserverar mig för lätt utvecklingsstörd) tönt som bara slänger fram en fråga som folk bemödar sig att svara på för att sedan inte delta i någon diskussion.
För att han inte har svarat på en halv dag som dessutom råkar vara nyår?
Citera
2016-12-31, 13:55
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
För att han inte har svarat på en halv dag som dessutom råkar vara nyår?

Haha, tack för stödet! Slängde ju ut frågan för att ni skulle få diskutera kring det. Utvecklingsstörd eller inte - tycker det kan vara rätt intressant med andras åsikter i ämnet.
Citera
2019-08-20, 20:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitnessguide1
Hej
Hoppas denna video kan hjälpa dig. Vet att den kostar lite men det är värt det i slutändan om du får den kroppen du alltid har drömt om. http://bit.ly/howtolosefat_video

Jag rapporterade användaren så att kontot förhoppningsvis kan stängs av.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback