Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-16, 17:18
  #325
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ok, ja jag har av naturliga skäl inga minnen av hur det var då. Ja det borde rensas upp, men det kommer alltid vara en del dampiga människor som hänger där, det har det "alltid" gjort, det har varit ett gapande rövhål kvälls- och nattetid sedans jag använde blöjor, typ. Personligen har jag väl egentligen aldrig känt mig otrygg, men när jag var ca 16 år, dvs typ 15 år sedan så hade jag en flickvän som bodde ute i spenaten, Alingsåspendeln, och hon tyckte in det var trevligt eller tryggt att gena genom Nordstan kvällstid, jag brukade ta sällskap med henne om hon ville/skulle hem sent på kvällen, några gånger fick vi vänta tills första morgontåget. Centralen och Nordstan är ju dock enligt mig som natt och dag.

Edit: Det största problemet så som jag ser det, är ficktjuvarna, vi har fått lika skillade ficktjuvar som andra europeiska storstäder, nu menar jag inte rån, utan stölder. Dom är sjukt duktiga på sitt gebit.
Jag höll själv på att bli utsatt för en ficktjuv där för ett antal år sedan av en som hade siktet inställt på min handväska. Som tur var kände jag på mig att något var fel, vände mig om hastigt och stirrade på honom. Då sa han skyldigt på bruten svenska "- Kan jag inte få bjuda på en kopp kaffe?"
__________________
Senast redigerad av enfindam 2017-01-16 kl. 17:29.
Citera
2017-01-16, 17:35
  #326
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Bara för ett par decennier sedan var det ganska ofarligt. Jag minns att min mor, som redan då var äldre, promenerade igenom där klockan tio på kvällen. Dags att rensa upp i eländet?
Vi svenskar var på väg att göra oss av med dom delvis. Tacka Anders Ygeman för att det inte blev så. Som valde att hellre sätta in polismakten mot medborgargardet förra vintern innan det han sprida sig istället för dom marockanska gatubarnen i Stockholm. Det är tydligen viktigare att skydda dessa kriminella gatubarn än att uppehålla ordning och lag för dessa politiker
__________________
Senast redigerad av Vargfar 2017-01-16 kl. 17:41.
Citera
2017-01-16, 18:13
  #327
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Vi svenskar var på väg att göra oss av med dom delvis. Tacka Anders Ygeman för att det inte blev så. Som valde att hellre sätta in polismakten mot medborgargardet förra vintern innan det han sprida sig istället för dom marockanska gatubarnen i Stockholm. Det är tydligen viktigare att skydda dessa kriminella gatubarn än att uppehålla ordning och lag för dessa politiker
"Det är ju så synd om dessa marockanska gatubarn" heter det. De ska komma till Sverige och förverkliga sig själva. På Guldheden i Göteborg hittade polisen i en lägenhet bl.a mobiltelefoner, datorer och smycken för hundratusentals kronor och dessutom pass. På madrasserna sov de stackars marockanska gatubarnen. "Det är ju så synd om dom...."
__________________
Senast redigerad av enfindam 2017-01-16 kl. 18:58.
Citera
2017-01-17, 14:10
  #328
Medlem
http://www.friatider.se/k-pcentret-n...rna-i-ryssland

Fria Tider skriver om att nyheten om Nordstans förfall nu blivit en nyhet i både Ryssland och England.

Citat:
Den ryska nyhetstjänsten RT skrev under måndagen om hur köpcentret Nordstan i Göteborg har blivit en ”no-go zone” sedan invandrare tagit över. Många vågar inte besöka det populära köpcentret, eftersom man riskerar att bli antastad eller angripen av invandrargäng, skriver de.

Även brittiska Daily Mail har uppmärksammat att "Sveriges ledande köpcentrum" förvandlats till en "no-go-zon" på grund av de kriminella så kallade barnen från arabvärlden.
Citera
2017-01-17, 23:24
  #329
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
http://www.friatider.se/k-pcentret-n...rna-i-ryssland

Fria Tider skriver om att nyheten om Nordstans förfall nu blivit en nyhet i både Ryssland och England.

Förr i tiden gjorde sig Sverige känt som ett ledande välfärdsland.
Nu gör sig Sverige känt som världens ledande avfallsstation.
Citera
2017-01-17, 23:33
  #330
Avstängd
Samhället måste tillsätta en utredning där man diskuterar resurser och skapar en handlingsplan där man hjälper dessa individer att få en ickekriminell sysselsättning och en bra livsstil.
Citera
2017-01-18, 00:20
  #331
Medlem
brianmolkos avatar
Varför har de inte stängt på natten? är det för en restaurang där ?
Kanske lika bra med stängt på dagen med vissa saker saknas ju numera
Kanske hade vart bättre med återskapa det som fanns där innan
Citera
2017-01-18, 11:36
  #332
Medlem
Centipedes avatar
http://www.svtplay.se/klipp/11923314...ggt-i-nordstan
Citera
2017-01-18, 12:36
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
http://www.svtplay.se/klipp/11923314...ggt-i-nordstan

Tvärtom. Larmrapporterna är kraftigt överdrivna.

http://www.expressen.se/debatt/ungdo...over-nordstan/

"Ni kunde nyligen läsa hur gatans barn? tagit över Nordstan. Jag och mina kolleger arbetar sex kvällar i veckan i Nordstan. Ungdomarna har inte tagit över, skriver Annie Billingsdal." GT

Rymdkram.
__________________
Senast redigerad av praktjakt 2017-01-18 kl. 12:49.
Citera
2017-01-18, 16:40
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Tvärtom. Larmrapporterna är kraftigt överdrivna.

http://www.expressen.se/debatt/ungdo...over-nordstan/

"Ni kunde nyligen läsa hur gatans barn? tagit över Nordstan. Jag och mina kolleger arbetar sex kvällar i veckan i Nordstan. Ungdomarna har inte tagit över, skriver Annie Billingsdal." GT

Rymdkram.
Undomarna har inte tagit över enligt Annie, men så trevligt verkar det inte vara i Nordstan. Jag antar att Annie är medlem av mörkläggningsgruppen #jagärhär

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisen-peter
Citat:
Peter ”Peppe” Larsson arbetar som ingripande polis i Göteborgs city, och har i egenskap av utryckningspersonal erfarenhet som liknar den som beskrivs från Stockholms gator.

– Jag känner absolut igen det här. Just nu har vi jätteproblem med ungdomarna även här i Göteborg, säger han till SVT Nyheter.

Stora gängslagsmål
– De hänger mestadels i Nordstan, ett stort köpcentrum, med omnejd. Mycket ordningsstörningar, stölder, grova stölder, personrån, och en hel del stora gängslagsmål. Slagsmålen kan involvera mellan tio och trettio personer, och nyligen hann polisen avstyra något som höll på att urarta till ett strid mellan upp emot åttio personer.

Han berättar att de unga männen är mycket snabba och skickliga, och att de arbetar i grupp.

– De går väldigt nära och rätt ner i fickorna, och i somras var ”fotbollskonster” vanliga. Man står med en fotboll och trixar, och så kommer någon bakifrån och länsar dina fickor. De stjäl också värdesaker genom att dansa närgånget, säger Peter.
http://www.expressen.se/gt/droger-oc...ag-i-nordstan/
Citat:
GÖTEBORG. En polispatrull omringas av 150 ungdomar.
En 15-åring blir under dödshot rånad med en krossad glasflaska mot halsen.
Hot om attacker med nyårsraketer - som tvingar köpcentrumet att stängas ner.
Narkotikaförsäljning, misshandelsfall och hotade butiksägare.

– Jag hade inte velat att mitt barn sprang här, absolut inte, säger polismannen Roberto vid Citypolisen.
Expressen har kartlagt de ökande problemen med ungdomsgäng på Sveriges största köpcentrum - Nordstan i Göteborg - som blivit Sveriges största ungdomsgård.
Citat:
Annie Billingsdal
Jag förstår att det kan kännas skrämmande att gå genom Nordstan på kvällstid men det behövs vuxna där. Vuxna är inte de som lider störst risk att bli utsatta för brott, det är unga som vistas där över tid. Samma personer som många är rädda för. Kanske skulle det kännas tryggare för gemene man om Nordstan stängde kvällstid men ungdomarna kommer bara flytta på sig. De är där av en anledning och anledningen kommer inte försvinna.
Intressant slutsats Annie Billingsdal drar. Ett köpcenter i Göteborg med stök, hot, rån, fickstölder, snatterier, misshandel, stora polisinsatser. Ett ställe som känns skrämmande att gå igenom.

I mina öron låter det ganska illa, oavsett om nu Annie Billingsdal gillar att gulla med de kriminella ungdomarna.
Citera
2017-01-18, 17:49
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Samhället måste tillsätta en utredning där man diskuterar resurser och skapar en handlingsplan där man hjälper dessa individer att få en ickekriminell sysselsättning och en bra livsstil.

Ja för en till utredning är precis det Sverige behöver Vi har redan lagar som ska följas och verkställas. Vem ska/vill hjälpa dessa individer till en "ickekriminell sysselsättning" och "bra livsstil", är det inte det alla individer vill ha?
Citera
2017-01-19, 06:52
  #336
Medlem
enfindams avatar
Det är så dåligt av Göteborgs politiker och ansvariga att låta ett stort köpcentrum förvandlas till ett invandrarghetto. Varför tar ni inte ert ansvar och gör någonting?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback