Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-30, 20:41
  #1
Medlem
maxorrs avatar
Hej

Hittade noll trådar om youtube och smart tv så vart en ny. Helt enkelt ska det finnas en ikon på youtube klippen som syns i fönstret för vals video, som ska känna av en smart TV samsungs inbyggda internet så bilden överförs från laptopen till tvn trådlöst.

Det avser ingen avspegling av datorns bild. Saken är den att jag surfar via telefonen just genom internetdelning / mobilnät / wifi till laptopen nu och finns ingen reaktion när jag jag vill köra youtube via tvn från via laptopen via telefonens mobilnät varken via trådlöst eller via smarthubben.

Förr hade jag routern på eller fast internet men nu surfar jag för stunden på mobilen. Beror det på att mobilnätet som gör att smart tvn inte reagerar på signalerna och inte finns funktioner för sånt utan hdmi kabel från laptopen?

Man ska ändå kunna surfa via mobilen youtube etc till smart tv att bilden visas enligt funktioner den ska aha i smart tvn. den kanske är int så smart ändå, utan dum tv
__________________
Senast redigerad av maxorr 2016-12-30 kl. 20:51.
Citera
2016-12-30, 22:07
  #2
Medlem
mr2cools avatar
Koppla tv'n till internet
Citera
2017-01-04, 21:27
  #3
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr2cool
Koppla tv'n till internet

Jaja men det var inte frågan.. Det går utmärkt att koppla upp sig trådlöst fin bild etc med en router uppkoppling -laptopen - genom youtubes "tv-wifi-symbol" att spela upp på tvn.

Sen körde det ihop sig när man kör via mobilens uppkoppling - laptop - (TV) spela upp på tvn via youtube. Det funkade inte..

Det funkade via mobilen uppkopplings surf - till genom youtubes "tv-wifi-symbol" att spela upp på tvn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback