Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-30, 13:04
  #1
Avstängd
Mohaves avatar
När jag växte upp så var det bara horor, kriminella och MC-folk som piercade och tatuerade sig. När jag fick ragg på en tjej som hade en tatuering backade jag direkt. Det skrek könssjukdom om henne.

Men det är annorlunda nuförtiden? Även vettigt folk tatuerar och piercar sig?

Ber om ursäkt för att jag framstår om fördomsfull. Det är jag. Men jag vill gärna ha svar.
Citera
2016-12-30, 13:11
  #2
Medlem
franges avatar
Tatueringar - det beror helt och hållet på. Ansiktstatueringar går fetbort, oavsett om det är Jessica Alba, Christer Pettersson eller Bono som har dem.

Piercingar är allmänt blä-usch-äckligt.
Citera
2016-12-30, 13:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
När jag växte upp så var det bara horor, kriminella och MC-folk som piercade och tatuerade sig. När jag fick ragg på en tjej som hade en tatuering backade jag direkt. Det skrek könssjukdom om henne.

Men det är annorlunda nuförtiden? Även vettigt folk tatuerar och piercar sig?

Ber om ursäkt för att jag framstår om fördomsfull. Det är jag. Men jag vill gärna ha svar.

Det är värre idag än det var när du växte upp. Tyvärr.
Citera
2016-12-30, 13:22
  #4
Medlem
VelvetReds avatar
Jag gillar inte tatueringar. Det ser bara ut som gröt, helt ärligt. Köp en tavla och ha på väggen istället om du nu älskar det motivet så mycket.

Piercingar är dock sexiga, den där nos-ringen eller ett par ringar i läppen är hett. Jag funderade på att skaffa två ringar i underläppen själv, men jag vill inte ha ett så utstående attribut.
Citera
2016-12-30, 13:25
  #5
Medlem
Är väl ungefär en tredjedel av Sveriges befolkning som tatuerat sig.
Tycker du också att det är äckligt med tjejer som har piercat örsnibben?


Att tycka att något av piercingar & tatueringar är äckligt är bara IQ-befriat.
Däremot kan man ju tycka att det är fult, piercingar runt ögonen/läpparna tycker jag är oerhört fult.


Edit;
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag gillar inte tatueringar. Det ser bara ut som gröt, helt ärligt. Köp en tavla och ha på väggen istället om du nu älskar det motivet så mycket.

Piercingar är dock sexiga, den där nos-ringen eller ett par ringar i läppen är hett. Jag funderade på att skaffa två ringar i underläppen själv, men jag vill inte ha ett så utstående attribut.
Det där kan man ju lika gärna använda som argument mot piercingarna som du tycker om. Häng upp ringarna i gardinerna ifall du tycker de är snygga. Exakt samma sak.
__________________
Senast redigerad av SwagYolo1337cool 2016-12-30 kl. 13:27.
Citera
2016-12-30, 13:33
  #6
Avstängd
Mohaves avatar
En tungpiercing på en tjej kan vara okej. Den kittlar skönt när hon suger. Men där går gränsen.
Citera
2016-12-30, 14:37
  #7
Medlem
Tatuerngar känns barnsligt. När jag var 12 gillade jag tuffa tatuerngar från serietidningar, tex en dödskalle. Men på en vuxen människa

OK med infödingar där det är en kulturell grej men alla dessa tribals och dödskallar, stjärnor etc på vanliga människor, vad försiggår i vuxna människors huvud när de bestämmer sig för att skaffa det.
Citera
2016-12-30, 14:52
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Om inget annat så skiter ju vi som är piercade och tatuerade helt och fullt i vad andra tycker. Eller ja, alla jag känner som har nån form av kroppsutsmyckning har gjort det för sin egen skull i alla fall. Jag misstänker att det är det som är det vanliga.

Fast jag ljuger lite. Det är så klart kul med saker som retar andra. Men för mig är det bara en bonus snarare än ett mål.
Citera
2016-12-30, 15:08
  #9
Medlem
chxl0rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
När jag växte upp så var det bara horor, kriminella och MC-folk som piercade och tatuerade sig. När jag fick ragg på en tjej som hade en tatuering backade jag direkt. Det skrek könssjukdom om henne.

Men det är annorlunda nuförtiden? Även vettigt folk tatuerar och piercar sig?

Ber om ursäkt för att jag framstår om fördomsfull. Det är jag. Men jag vill gärna ha svar.


Jag är ganska rälig iof. Men det är definitivt annorlunda idag.
Citera
2016-12-30, 15:12
  #10
Medlem
Tycker det roligaste är folk som har dom där jättestora hålen i öronen. Det är lixom noll konsekvensanalys där. Utan de utgår ifrån:

1. Det här kommer vara mode tills jag dör.
eller
2. Det kostar ingenting att återställa, det står staten för.

Båda är dock fel.

EDIT: Läste precis vad det kostade att återställa så var kanske inte så himla puckat. Men att pröjsa 20000kr för att fixa någonting som man kunde slippa känns fortfarande lite småkorkat.
__________________
Senast redigerad av Macatho 2016-12-30 kl. 15:14.
Citera
2016-12-30, 15:12
  #11
Avstängd
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chxl0rd
Jag är ganska rälig iof. Men det är definitivt annorlunda idag.
Annorlunda idag? Går det att ta bort en tatuering?
Citera
2016-12-30, 15:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Annorlunda idag? Går det att ta bort en tatuering?

Nej det går typ inte att ta bort en NY tatuering. Du kan däremot ta bort 20 år gamla tatueringar då tiden har dragit det stora lasset och blek tatueringen så mycket. Sen kan lasern ta bort det där sista.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback