Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-01, 10:31
  #13
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag har själv ett sådan program som heter "Reason", från Propellerhead.
Till det finns "PodFarm" som är ett fantastiskt program för gitarr och bas, sång osv)

Och interfacet är "Line 6 UX1"

Nu var det länge sen jag testade Reason men det är ingen DAW och är inte gjort för att jobba med stora audiofiler.
Citera
2017-01-01, 16:22
  #14
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jo - Reason både ÄR en Digital Audio Workstation (DAW), och vad menar du med "stora audiofile"?

Vilka "audiofiler" är "för stora" för Reason menar du?

Eller menar du med "Audiofilere" något i stil med "pedofiler"?
Dvs "audiofiler" är "ljudälskare" enligt dig då eller? Och "Stora Audiofiler" "stora ljudälskare"?

Du Hade förvisso lätt kunnat Googla på Reason om du inte visste vad det var för något ...

https://en.wikipedia.org/wiki/Reason_(software)

Jag började jobba med Reason och då sa Propellerheads explicit att det INTE var en DAW. Det kan ha ändrats sen dess men eftersom deras ljudmotor var så specifik tror jag helt enkelt inte att den håller professionell nivå jämfört med Cubase och Ableton, tyvärr.
Citera
2017-01-01, 17:36
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag vill börja spela in lite musik och fixa en helt egen låt. Vilka program bör användas när man ska samla ihop filerna göra dem till en låt?


Jag antar nu att du vill ha det billigaste och enklaste men fortfarande riktigt användbart, då faller Audocity. FL vann popularitet för att alla crackade det och det var bra nog, så satsa på det.

Vill du ha en state of the art DAW som är lätt och smidig att arbeta med så rekommenderar jag Cubase, men det kostar också därefter. Lycka till!
Citera
2017-01-09, 15:36
  #16
Medlem
mygans avatar
Slår ett slag för Studio One 3, enkelt att jobba med och gör jobbet bra. Plus att det är inga problem att hitta crackad version på interwebz.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback