Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-30, 00:12
  #1
Medlem
Hej! Jag har ett problem med min San disk 64 gig USB. Den fungerade korrekt från början, inga konstigheter. Men efter att jag skulle föra över vissa filer som var större än 4 gig så behövde jag formatera om den från FAT32 till NTFS då det skulle göra det möjligt att få större filer än 4 gig. Jag gjorde detta, inga problem. Började föra över filerna och så stannade överföringen på 44% och gick inte längre. Då jag hade bråttom då så sket jag i det och drog ut USB-minnet snabbt utan att mata ut det på vanligt sätt.

Nu när jag försöker öppna skiten så står det bara F:\ inte tillgänglig. Begäran misslyckades på grund av ett oåterkalleligt maskinvarufel. Då frågar jag er: vad har hänt och hur åtgärdar jag detta?

Är inte superinsatt i datorer men har väl en viss allmän kunskap. Tacksam för svar.
Citera
2016-12-30, 00:27
  #2
Medlem
Går det att formatera?
Citera
2016-12-30, 05:55
  #3
Medlem
Syns den i diskhanteraren?

Om den inte dyker upp på det vanliga stället eller om det inte går att formatera så kan man istället gå till diskhanteraren. Där bör du också passa på att ta bort partitionerna på den för att fixa fel där det inte räckte att bara formatera. Vissa fel kan komma tillbaka senare om man inte gör det.

Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering

Gör diskhanterar fönstret STÖRRE så att du också ser hela den nedre halvan av fönstret. Den ser du på 2-3 olika ställen. Du får upp olika val i menyn beroende på om du höger klickar i den vänstra (disk 0, 1 osv) eller högra rutan (bilden). När den är formaterad så dyker den också upp på den övre halvan vilket blir totalt 3 ställen.


Jag antar du kollat att själva USB kontakten att den ser ok ut och att du testa i andra USB portar på datorn.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2016-12-30 kl. 06:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback