Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-29, 18:00
  #1
Medlem
Tja!

Snart är det dags för mig att överge natty-lifestyle och förhoppningsvis lägga på mig kvalitativa muskler. Har tränat i ungefär 5år, med halvdana resultat samt räknat makronutrienterna lika länge.
Kommer att föra kurrapport här delvis för att jag själv ska kunna blicka tillbaka och se eventuella brister, och även för att det kan vara guld att få hjälp av kunnigt folk med både konstruktiv kritik samt positivt. Planerad start är 9 januari men kan lika gärna påbörjas redan vid 2 januari ifall verktygen hinner komma hem.

Stats idag -
Bänkpress 107.5kg
Marklyft 190kg (Grisigt med bälte och straps)
Böj - Finns inget riktigt RM då jag opererat knät ett par gånger, och vågar därför inte köra alltför tungt.

Ålder: 20+

Nuvarande vikt: cirka 80kg med aningen hög bf, hoppas på att kunna jämna ut det med tiden.

Längd: 175 - 180 cm

Hälsostatus: Knäskada ett x antal år sedan, som än idag kan spöka vilket får mig att inte köra svintungt på ben.

Kostupplägg dagligt
Kommer att påbörja med cirka 3000kcal per dag, fördelat på cirka 3-3.5g protein per kg kroppsvikt, 1-1.5g fett per kg kv och resterande kolhydrater(om inte jag samlar på mig alltför mycket vätska)

Kurhistorik
Kreatin

Kurupplägg
Jag kommer att köra Testo enanthate från PRL 250mg/e5d med de 2 första sticken 500mg som front. Har 25 ampuller testo och hade tänkt köra totalt 18 stick vilket är cirka 13 veckor, har alltså 5 ampuller som reserv ifall någon skulle gå totaltsönder. Annars kommer jag nog förlänga med 5 stick till.
Efter sisådär 2 veckor kommer jag skicka iväg lite blod på östradiol samt testosteronprov. Där ser jag ifall jag måste kontra aromatisering eller helt enkelt fortsätta utan AI.

Preparat:
Testosteron enanthate Primus ray labratories
Nolvalan Syntholan technologies
Armidex accord
HCG 5000iu


PCT
Planerat att köra Nolvadex 21 dagar efter sista stick 40/20/20/20 och brygga detta med hcg 500iu e3d.
Vid känningar kommer jag köra antingen armidex eller nolvadex för att stoppa, allt beroende på ifall jag är överkänslig mot östrogen eller om jag helt enkelt aromatiserar för mycket.

Träning-
Kommer köra ett rullande schema, med 4 dagar och 1 dag vila emellan - liknande de jag kör idag.
Bröst&triceps
Rygg&biceps
Axlar
Ben
vila

Mål
Detta blir ett litet expriment som jag länge varit sugen på, just för att lära känna kroppen mer och se vilka resultat som kan nås - såsom gymmet och allmänt.
Men målet är att må som en kung och bygga muskler


Hoppas på att folk flikar in och kanske ger tips och annat som kan vara till hjälp, även konstruktiv kritik på kanske träningsupplägg och kurupplägg är guld.
__________________
Senast redigerad av Pepsi-narkoman 2016-12-29 kl. 18:04.
Citera
2016-12-29, 19:44
  #2
Medlem
Exodus78s avatar
Hejsan

Bra sammanfattning av din kur! Bra att du startar med en "skol-kur" så du lär känna din kropp.

1. Planerar du några blodprover? Har du gjort prov så du vet hur du ligger nu?

2. Hur räknar du med att du har 5 ampuller kvar? Bör du inte ha ca 10 amps om du kör 13 veckor? Med frontning får iallafall jag det till 20-21 förbrukade amps.

3. Inte smartare att flytta benpasset in mellan Rygg & Axlar? Då får du lite välförtjänt vila mellan Bröst/Triceps och Axlar som båda kopplar in samma muskler i många övningar.

Hoppas du upplever punktarna ovan som konstruktiv kritik och inte ett ifrågasättande =)

Mvh Exo
Citera
2016-12-29, 20:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Hejsan

Bra sammanfattning av din kur! Bra att du startar med en "skol-kur" så du lär känna din kropp.

1. Planerar du några blodprover? Har du gjort prov så du vet hur du ligger nu?


2. Hur räknar du med att du har 5 ampuller kvar? Bör du inte ha ca 10 amps om du kör 13 veckor? Med frontning får iallafall jag det till 20-21 förbrukade amps.

3. Inte smartare att flytta benpasset in mellan Rygg & Axlar? Då får du lite välförtjänt vila mellan Bröst/Triceps och Axlar som båda kopplar in samma muskler i många övningar.

Hoppas du upplever punktarna ovan som konstruktiv kritik och inte ett ifrågasättande =)

Mvh Exo

1. Ja, jag har planerat in ett blodprov på testosteron samt östradiol ungefär 2-3 veckor in på kuren då frontningen är klar. Skulle det blodprovet visa högt på östradiol så kommer jag sätta in armidex e3d till att börja med och sedan 7-10 dagar efter gå o testa mig för östradiol igen för att se ifall värdena korrigerat sig. Förutom det har jag ingenting inplanerat änsålänge, jag har testat mitt testosteron innan som legat på 16nmol

2.
På 13 veckor är de cirka 18 stick e5d, och med de 2 första blire front så totalt 20 ampar och då jag har totalt 25 amps så blir det 5 i reserv.

3. Hmm inte tänkt så mycket på det, jag har mest tyckt att detta upplägg funkat bra och varit vilad men ska nog exprimentera lite för att hitta de optimala för just min kropp. Kommer definitivt testa att ha ben efter rygg, men då jag kör rätt mycket mark på ryggdagen så kan böjjen bli lidande men det återstår att se.

Absolut Exo, jag förstår ditt tänk och ska absolut se över just punkt 3
Citera
2016-12-29, 22:13
  #4
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi-narkoman
1. Ja, jag har planerat in ett blodprov på testosteron samt östradiol ungefär 2-3 veckor in på kuren då frontningen är klar. Skulle det blodprovet visa högt på östradiol så kommer jag sätta in armidex e3d till att börja med och sedan 7-10 dagar efter gå o testa mig för östradiol igen för att se ifall värdena korrigerat sig. Förutom det har jag ingenting inplanerat änsålänge, jag har testat mitt testosteron innan som legat på 16nmol

2.
På 13 veckor är de cirka 18 stick e5d, och med de 2 första blire front så totalt 20 ampar och då jag har totalt 25 amps så blir det 5 i reserv.

3. Hmm inte tänkt så mycket på det, jag har mest tyckt att detta upplägg funkat bra och varit vilad men ska nog exprimentera lite för att hitta de optimala för just min kropp. Kommer definitivt testa att ha ben efter rygg, men då jag kör rätt mycket mark på ryggdagen så kan böjjen bli lidande men det återstår att se.

Absolut Exo, jag förstår ditt tänk och ska absolut se över just punkt 3

1. Man brukar rekommendera blodprov runt V6. Jag körde mitt första blodprov V4 och insåg då att jag körde med fejkprepp och fick börja om kuren med riktigt prepp. Bra att du har prover tilltänkta - enligt mig är det bara idioter som snålar på detta.

2. Aha =) Tog förgivet att du hade 3 paket a 10st/paket.

3. Det viktigaste är ju att du trivs =) Personligen kör jag en 3-split. Bröst/triceps/Axlar - Ben/Mage - Rygg/Biceps. På detta sätt kan man träna varje muskel ca 2 gånger/vecka vilket all modern forskning påvisar är optimalt för muskelutveckling.

Mvh Exo
Citera
2016-12-30, 01:14
  #5
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi-narkoman
Tja!

Snart är det dags för mig att överge natty-lifestyle och förhoppningsvis lägga på mig kvalitativa muskler. Har tränat i ungefär 5år, med halvdana resultat samt räknat makronutrienterna lika länge.
Kommer att föra kurrapport här delvis för att jag själv ska kunna blicka tillbaka och se eventuella brister, och även för att det kan vara guld att få hjälp av kunnigt folk med både konstruktiv kritik samt positivt. Planerad start är 9 januari men kan lika gärna påbörjas redan vid 2 januari ifall verktygen hinner komma hem.

Stats idag -
Bänkpress 107.5kg
Marklyft 190kg (Grisigt med bälte och straps)
Böj - Finns inget riktigt RM då jag opererat knät ett par gånger, och vågar därför inte köra alltför tungt.

Ålder: 20+

Nuvarande vikt: cirka 80kg med aningen hög bf, hoppas på att kunna jämna ut det med tiden.

Längd: 175 - 180 cm

Hälsostatus: Knäskada ett x antal år sedan, som än idag kan spöka vilket får mig att inte köra svintungt på ben.

Kostupplägg dagligt
Kommer att påbörja med cirka 3000kcal per dag, fördelat på cirka 3-3.5g protein per kg kroppsvikt, 1-1.5g fett per kg kv och resterande kolhydrater(om inte jag samlar på mig alltför mycket vätska)

Kurhistorik
Kreatin

Kurupplägg
Jag kommer att köra Testo enanthate från PRL 250mg/e5d med de 2 första sticken 500mg som front. Har 25 ampuller testo och hade tänkt köra totalt 18 stick vilket är cirka 13 veckor, har alltså 5 ampuller som reserv ifall någon skulle gå totaltsönder. Annars kommer jag nog förlänga med 5 stick till.
Efter sisådär 2 veckor kommer jag skicka iväg lite blod på östradiol samt testosteronprov. Där ser jag ifall jag måste kontra aromatisering eller helt enkelt fortsätta utan AI.

Preparat:
Testosteron enanthate Primus ray labratories
Nolvalan Syntholan technologies
Armidex accord
HCG 5000iu


PCT
Planerat att köra Nolvadex 21 dagar efter sista stick 40/20/20/20 och brygga detta med hcg 500iu e3d.
Vid känningar kommer jag köra antingen armidex eller nolvadex för att stoppa, allt beroende på ifall jag är överkänslig mot östrogen eller om jag helt enkelt aromatiserar för mycket.

Träning-
Kommer köra ett rullande schema, med 4 dagar och 1 dag vila emellan - liknande de jag kör idag.
Bröst&triceps
Rygg&biceps
Axlar
Ben
vila

Mål
Detta blir ett litet expriment som jag länge varit sugen på, just för att lära känna kroppen mer och se vilka resultat som kan nås - såsom gymmet och allmänt.
Men målet är att må som en kung och bygga muskler


Hoppas på att folk flikar in och kanske ger tips och annat som kan vara till hjälp, även konstruktiv kritik på kanske träningsupplägg och kurupplägg är guld.

Skummade igenom upplägget och tyckte det såg bra ut, bara att köra! Vill bara varna att om du vet med dig att du haft tonårsgyno är det inga problem att köra arimidex på låg dos igenom hela kuren för att vara säker.

Du kommer förmodligen få sämre med respons pga att kuren är så välplanerad och simpel. Synd för dig att du inte var efterbliven för då hade du fått halva flashback över dig Lycka till!
Citera
2017-01-02, 22:31
  #6
Medlem
Tjena

Imorgon sätter jag första sticket, och som det ser ut just nu aå sätter jag den i gluteus. Blir frontning på 500mg.

Dock har jag ett litet dilemma - jag råkade köpa hem luer slip pumpar och har hört att dom kan vara otrevliga vida trögflytande injektioner. Frågan är om det funkar lika bra ändå som luer lock eller om man måste lägga in en beställning på luer lock istället 🤔 isåfall funkar det med samma nålar eller måste jag inhandla speciella nålar till luer lock?

~ Spokey
Citera
2017-01-03, 00:27
  #7
Medlem
LastCigarettes avatar
Kör PRL testo cyp i 5ml Braunpumpar av sliptyp, suger upp med grön och sticker med blå Braunnål....inga som helst problem, trycker man på dem ordentligt så sitter de fast.
Om man sen inte trycker in 500mg på en halv millisekund så ser inte jag några behov av Luer-lock

Har för mig att de olika systemen kan blandas med varandra, men att de är olika och fungerar bäst när man har samma typ på både pump och nål, där får nån mer kunnig rätta mig om jag har fel.
Citera
2017-01-03, 09:16
  #8
Medlem
Tja!

Nu har jsg satt första sticket, gick väll sådär haha. Nervöst samt att man fick feta blodsockerfallet då man annars är lite halvft äcklad av nålar haha.

Satte nålen i höger glutes, högra hörnet rätt högt upp. Aspirerade tills det kom en luftbubbla/vacuumbubbla och inge blod vad jag kunde se.

Tyckte de va rätt bökigt i gluten, så kanske testa låret nästa gång? Fick även inte ut allting utan det var kvar lite olja i pumpen, kanske borde dra ut kolven lite efter jag skjutit i allting för att verkligen få ut allt ut pumpen?

Aja för övrigt så gick de bra, kanske lite öm nu men fan första gången ska de inte gå smärtfritt 😂

~ spokey
Citera
2017-01-03, 10:09
  #9
Medlem
LastCigarettes avatar
Första gången är alltid värst
Kör själv i låren, är inte så smidig och hade tidigare erfarenheter av att sticka i dem, dock då subkutant men jag tycker det är lätt att se vad man gör och man får ett bra tag om pumpen och kan stödja den med ena handen samtidigt som man trycker med andra.

Hur menar du med dra ut pumpen? Man trycker tills det är stopp, sen får man räkna med lite spill.
Finns de som har en luftbubbla kvar för att kunna få ut allt innehåll, inget jag skulle rekommendera, vore inte kul att av misstag skjuta luft i en åder, det får proffsen hålla på med.
Citera
2017-01-03, 13:00
  #10
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi-narkoman
Tja!

Nu har jsg satt första sticket, gick väll sådär haha. Nervöst samt att man fick feta blodsockerfallet då man annars är lite halvft äcklad av nålar haha.

Satte nålen i höger glutes, högra hörnet rätt högt upp. Aspirerade tills det kom en luftbubbla/vacuumbubbla och inge blod vad jag kunde se.

Tyckte de va rätt bökigt i gluten, så kanske testa låret nästa gång? Fick även inte ut allting utan det var kvar lite olja i pumpen, kanske borde dra ut kolven lite efter jag skjutit i allting för att verkligen få ut allt ut pumpen?

Aja för övrigt så gick de bra, kanske lite öm nu men fan första gången ska de inte gå smärtfritt 😂

~ spokey

Du behöver inte aspirera så hårt att det kommer ut en luftbubbla i pumpen

Du får heller aldrig ut allt ur pumpen, hur hårt du än trycker.
Låter som du haft ett bra första stick. Blir enklare ju fler gånger du sticker.

Mvh Exo
Citera
2017-01-03, 13:10
  #11
Medlem
Pungsnoppens avatar
Värm ampullen i lite varm vatten, håll under kranvatten. Mer flytande, bekvämare.
Citera
2017-01-03, 15:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCigarette
Första gången är alltid värst
Kör själv i låren, är inte så smidig och hade tidigare erfarenheter av att sticka i dem, dock då subkutant men jag tycker det är lätt att se vad man gör och man får ett bra tag om pumpen och kan stödja den med ena handen samtidigt som man trycker med andra.

Hur menar du med dra ut pumpen? Man trycker tills det är stopp, sen får man räkna med lite spill.
Finns de som har en luftbubbla kvar för att kunna få ut allt innehåll, inget jag skulle rekommendera, vore inte kul att av misstag skjuta luft i en åder, det får proffsen hålla på med.

Har faktiskt tänkt testa låret någon gång, just för att det är betydligt enklare att hantera pumpen samt aspirera.

Det jag menar är att när man väl skjutit in allt, så "aspirerar" man igen typ för att bilda ett vakuum för att sedan suga i sig det sista. Polaren gjorde detta ungefär och fick i sig all olja.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback