Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-05, 15:20
  #25
Medlem
Allt bottnar i den privata ekonomin. Då är det ok att bryta mot egna samvetet! Varför skulle så många annars flyga till korruption och militärdiktatur I Thailand?!
Citera
2018-04-05, 21:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka

Flyga mycket går liksom inte att kompensera för, det är såna volymer på utsläppen. Möjligen om man kör en "se Thailand och sedan dö" i 30-års åldern.

Vad jag menar är att man kan ju fortfarande göra sin del för att försöka minska sina utsläpp, kanske inte kompenserar 100% men det är väl bättre än inget antar jag. Eller tycker du man bara ska skita i det om man endå flyger, skräpa ned så mycket man kan och låta lampor stå på medan man är borta?
Citera
2018-04-24, 21:48
  #27
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syok
Vad jag menar är att man kan ju fortfarande göra sin del för att försöka minska sina utsläpp, kanske inte kompenserar 100% men det är väl bättre än inget antar jag. Eller tycker du man bara ska skita i det om man endå flyger, skräpa ned så mycket man kan och låta lampor stå på medan man är borta?

Det är väl den självgoda aningslösheten hos källsorterande globetrotters som stör kan jag tänka mig, samt resonemang som dina.

En liknelse:
Den som mördar någon men stolt deklarerar att denne minsann inte kör för fort är fortfarande inte mer laglydig än den som ständigt kör för fort men inte mördar någon.
Citera
2018-04-24, 21:51
  #28
Medlem
Skulle de leva som de lär skulle de aldrig lämna sin hemstad.
Citera
2018-04-24, 21:54
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syok
Vad jag menar är att man kan ju fortfarande göra sin del för att försöka minska sina utsläpp, kanske inte kompenserar 100% men det är väl bättre än inget antar jag. Eller tycker du man bara ska skita i det om man endå flyger, skräpa ned så mycket man kan och låta lampor stå på medan man är borta?

Om du inte verkligen vet vad som gör skillnad? Köper du politiker, journalister eller miljöalarmisters budskap kan du räkna med att du troligen är rövknullad.
Citera
2018-04-24, 21:56
  #30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att på något vis försöka förstå sig på godhetsknarkarnas interna logik är dömt att misslyckas.
Citera
2018-04-27, 21:28
  #31
Medlem
B´stards avatar
Daniel Goz, som har youtube-kanalen "dantorp aviation" (som handlar om hans flygande, väldigt ofta i businessclass dessutom) skriver såhär på sin fb:

"Now I’m passing 10 months on a plant-based diet. I’ve never been healthier. I’ve never felt more spiritually satisfied with myself and my choices. An added bonus is that my diet greatly mitigates the environmental impact of my job. "

Jo tjena, matte kan inte vara hans starkaste sida...
Citera
2018-04-28, 20:41
  #32
Moderator
Neksnors avatar
Sammanfogade trådarna Hur rationaliserar klimattroende sina flygresor? och De som "bryr" sig mest flyger mest? och gav allt namnet Hur rationaliserar klimattroende sina flygresor? (Sammanfogad).

/Mod
Citera
2019-03-19, 01:13
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Det är väl den självgoda aningslösheten hos källsorterande globetrotters som stör kan jag tänka mig, samt resonemang som dina.

En liknelse:
Den som mördar någon men stolt deklarerar att denne minsann inte kör för fort är fortfarande inte mer laglydig än den som ständigt kör för fort men inte mördar någon.

Det är väl klart som korvspad att det irriterar något grönjävulskt med folk som deklarerar att de lägger bananskalet från den Afrika-importerade bananen i komposten och använder det som en förevändning till att de ska ta flyget till Johannesburg.
Citera
2019-03-19, 19:43
  #34
Medlem
Ljungeldens avatar
Mina erfarenheter av godhetsapostlar och vänstermänniskor är att de ser sig själva som så otroligt goda och rättrådiga att de själva kan bete sig hur fan som helst så länge det TYCKER och SÄGER rätt saker. Om du påpekar hyckleriet för dem står de helt oförstående inför detta. De är i regel narcissister och opportunister med ett gigantiskt ego och noll självinsikt.

Gissar på att det är precis samma mekanismer gällande dessa klimataktivister (som väl i princip utgörs av godhetsvänstern och resten av PK-etablissemanget) och deras likgiltighet inför att leva som de lär. Har träffat så många rödingar som pratar högt och stort om kapitalism och solidaritet, men som i verkligheten aldrig skulle riskera varken hälsa, säkerhet eller pengar för någonting någonsin.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2796420

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback