Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-29, 11:53
  #1
Medlem
JaixMs avatar
Hejhej! Har gjort mig själv galen på sökningar via Google, men inte funnit ett skit!

Jag bor i Norge, köpt mobil i norge och har norskt abonnemang. Men! Då jag har gjort en överföring av alla appar från gamla till nya mobilen, så har jag väl fått med just den svenska versionen av Play butiken. Kan nämligen inte ladda ner appar som finns i Norge, och kan för allt i världen inte finna hur jag ändrar land/får norska appen! Har varit inne på alla typer av inställningar som jag kan finna på Play butiken, Google play service verkar ha svårt för att ringa då de bara kommer fram till röstbrevlådan av någon anledning och finner inga lösningar efter att ha googlat fingrarna av mig ..... någon som kanske vet något om detta?? Skulle uppskatta till tusen!
Citera
2016-12-29, 12:27
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Du är kass:
Citat:
You can change the country in Google Play Store by following these steps.
Go to Google Payments and sign in with your account.
Click on Settings in the top right corner.
Click Edit next to the Home address and update the address.
Now, on your mobile device, open the PlayStore and try to buy any item. You don't need to complete the purchase, just proceed until you reach the 'Accept and Buy' screen.
Now, close the Play Store and open the Settings app and go to Apps > All > Google Play Store. Then tap on 'Clear Data' button.
Now, again open the Playstore app. The country would have been updated.
Note:
If you have a Google Payments Merchant account, you won't be able to change your country.
Your home country can't be changed if you have a Google Play balance or a Google Wallet balance higher than $10, or the equivalent in your country's currency.
If your balance is under that amount and you change your home address, you won't be able to see or use your remaining balance until you switch back to the original country.
Refer: https://productforums.google.com/for...ay/QXdA_Q3V1o8
Citera
2016-12-29, 12:53
  #3
Medlem
JaixMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Du är kass:


Kass?? Testat detta tidigare, och fungerar dessvärre inte!
Citera
2018-05-03, 06:04
  #4
Medlem
Itons avatar
Ingen som hittat en lösning? Har också problem med detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback