Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-29, 09:39
  #1
Medlem
Havsgetens avatar
Tjena!
Köpte en dator av en kille på blocket, som jag enbart skulle ha för att lira cs go. Men datorn var inte formaterad när jag köpte den så jag körde en fabriksåterställning. Innan jag gjorde de funkade cs go bra. Men nu tar de allt från 30sek till 2 min att ens komma in i en match. Sen laggar de även in-game. Har ställt in alla inställningar på lägsta, men de laggar fortfarande.

Har kört alla uppdateringar, kollat så att processor och liknande funkar korrekt och har senaste drivrutinerna. Känns ändå som att något saknas, någon slags drivrutin men har kört koll med acer update, windows update och sen Windows update (via Microsoft.com). Någon som har tips på vad jag mer kan kolla eller vad det kan vara för fel?

Tack på förhand
Citera
2016-12-29, 11:05
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner inte så mycket om datorn, te.x om det är en bärbar eller stationär. Du nämner inget om hårdvaran, te.x vad som finns i för komponenter.

Men börjar med en ny och ren installation som avser operativsystemet.
Citera
2016-12-29, 12:24
  #3
Medlem
Havsgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner inte så mycket om datorn, te.x om det är en bärbar eller stationär. Du nämner inget om hårdvaran, te.x vad som finns i för komponenter.

Men börjar med en ny och ren installation som avser operativsystemet.

Det är en stationär dator, en acer emachine med original delar. Har dragit en fabriksåterställning via acers program på datorn och den rensar allt så det har jag redan gjort.
Har laddat ner alla drivrutiner manuellt och kollat så de är aktuella..
Citera
2016-12-29, 12:30
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Frågan är fortfarande kvar. Vad för komponenter har denna dator?
Citera
2016-12-29, 12:39
  #5
Medlem
BigIvars avatar
Det är inte så att du har en djävla processorlast? På nyinstallerade windowsburkar (jag antar att du kör det operativet) kan Windows Update ställa till med en del oreda.
Citera
2016-12-29, 12:50
  #6
Medlem
Havsgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Frågan är fortfarande kvar. Vad för komponenter har denna dator?

Nvidia GeForce 600 grafikkort, intel pentium e5700, 8gb ram, moderkortet har jag inte i huvudet men de är en emachine ET1840
Citera
2016-12-29, 12:52
  #7
Medlem
Havsgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Det är inte så att du har en djävla processorlast? På nyinstallerade windowsburkar (jag antar att du kör det operativet) kan Windows Update ställa till med en del oreda.

Kan vara så, ja det stämmer bra det är Windows 7 i burken. Ska lägga på ny kylpasta idag tänkte jag, och kolla temperaturen på processorn.. tror det är den som spökar eller kolla om kylfläkten börjar ge sig
Citera
2016-12-29, 13:01
  #8
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
Kan vara så, ja det stämmer bra det är Windows 7 i burken. Ska lägga på ny kylpasta idag tänkte jag, och kolla temperaturen på processorn.. tror det är den som spökar eller kolla om kylfläkten börjar ge sig
Då är det förmodligen Windows Update som körs i bakgrunden. Det kan ta flera dagar att få fart på det.
Citera
2016-12-29, 13:18
  #9
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
processorn.. tror det är den som spökar
Kolla dma också - http://www.sevenforums.com/general-d...-can-i-do.html
Händer emellanåt att disken går ner i krypfart pga dåliga kablar eller glapp mm.

Citat:
Windows Update som körs i bakgrunden. Det kan ta flera dagar att få fart på det.
Lägg in KB3172605, KB3020369 och KB3102810 manuellt, i den ordningen, sedan hoppar det igång.
Citera
2016-12-29, 15:33
  #10
Medlem
Cannabisministerns avatar
Provat att defragmentera hårddisken?
Citera
2016-12-29, 19:28
  #11
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Provat att defragmentera hårddisken?

Defragmentera NTFS? Skriv load "$",8.1 så visar du alla filer också...:-)
Citera
2016-12-29, 20:24
  #12
Medlem
Jag hade samma problem med min bärbara för 15k. Funkade klockrent förut och när jag installerade om windows 10 så laggade diablo 2(!). Jag ändrade i "Power options" till "High performance" och då funkade allt som vanligt igen. Jävla microsoft-påhitt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback