Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-28, 18:10
  #1
Medlem
hur ofta använder ni er av klarna eller qliro för att köpa saker på avbetalning? och hur ska jag lära mig att sluta göra det så det inte blir lyxfällan varning på mig snart
Citera
2016-12-28, 18:21
  #2
Medlem
Klarabella79s avatar
Aldrig. Har jag inte råd att betala direkt så köper jag inte heller, utan väntar. Finns inget som man är i akut behov av när det gäller shopping. Inte någon livsnödvändig medicin eller att jag kommer ta skada av, av att vänta.

Äger inga kreditkort heller
Citera
2016-12-28, 19:42
  #3
Medlem
Jag köper aldrig något på avbetalning. Räkna på hur mycket extra det kommer att kosta dig och vad du kan köpa för de pengarna så borde du sluta direkt.

Vad är det du köper som du måste köpa innan du egentligen har råd att köpa det?
Citera
2016-12-29, 05:37
  #4
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
hur ofta använder ni er av klarna eller qliro för att köpa saker på avbetalning? och hur ska jag lära mig att sluta göra det så det inte blir lyxfällan varning på mig snart


disciplin och är den dålig så är de bara träna upp. kommer vara tufft ibörjan men du kommer få ett skönare liv om några månader / år beroende på hur din skuld börda ser ut.


jag tror jag använda avbetalning via klarna 1gång på 4år å det var för 3 år sen ungefär
__________________
Senast redigerad av rakarna 2016-12-29 kl. 05:39.
Citera
2016-12-29, 08:24
  #5
Medlem
Väldigt sällan.

Det har hänt att jag tagit "betala inom 14 dagar utan avgift" om jag beställer något dyrare säg 1 vecka innan lön.

Men aldrig på avbetalning
Citera
2016-12-29, 21:32
  #6
Avstängd
ja brukar köra det om ja vill ha varan innan jag betalar tex om det är en ny butik som jag inte handlat innan på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback