Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-28, 17:31
  #1
Medlem
lääz_kellys avatar
* Har sökt men hittade ingen tråd om detta ämne, men om det visar sig att den redan finns så ta bort.

** Då denna artikel handlar både om cannabis(aktivism?) och korruption på högsta nivå så får mod gärna placera denna tråd varhelst denne(a) vill.

I Kirgizistan växer den finaste ganja på denna planet VILT (!), och i Kirgizistan pågår just nu helvetet på jorden - antagligen okänt för oss västerlänningar. Fattiga människor tvingas skörda dessa vilt vuxna ganja för att överleva.

Samtidigt skor sig polismyndigheten på dessa människor, och begår terror mot dessa stackars människor vars olycka står upp i skyn. Detta är ett skräckvälde - likt Pablo Escobars härjningar - men raka motsatsen.

Här finns ett väldigt bra klipp på 8 minuter:

'Wild Weed, Cartel Cops'
https://youtu.be/rm1uCsh9wFY

Diskussionsämne: Finns det några andra här som har bredare kunskap om vad som pågår i detta helvete?
__________________
Senast redigerad av lääz_kelly 2016-12-28 kl. 17:35.
Citera
2016-12-28, 17:39
  #2
Medlem
Linguass avatar
Det är ett av de fattigaste och mest korrupta länderna i världen. Landet har endast varit stabilt under den tid då det var en del av Sovjetunionen och mottog enorma bidrag. Efter Sovjetunionens kollaps har dom inte fått några mer pengar och därav resultatet. De invånare som har någon form av kunskap eller utbildning jobbar och bor i Ryssland. De som blir kvar är de som inte kan eller har möjlighet att förbättra situationen.

Vild cannabis och droger är deras minsta problem. Detta folk har inte ens full tullgång till toaletter och föredrar att utföra sina behov på gatan eller bakgården.
Citera
2016-12-28, 17:42
  #3
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Det är ett av de fattigaste och mest korrupta länderna i världen. Landet har endast varit stabilt under den tid då det var en del av Sovjetunionen och mottog enorma bidrag. Efter Sovjetunionens kollaps har dom inte fått några mer pengar och därav resultatet. De invånare som har någon form av kunskap eller utbildning jobbar och bor i Ryssland. De som blir kvar är de som inte kan eller har möjlighet att förbättra situationen.

Vild cannabis och droger är deras minsta problem. Detta folk har inte ens full tullgång till toaletter och föredrar att utföra sina behov på gatan eller bakgården.

Jag håller absolut med. Men nu tänkte jag att temat skulle vara ur cannabisodlarnas samt hur poliserna terroriserar dessa människor.
Citera
2016-12-29, 06:30
  #4
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Jag håller absolut med. Men nu tänkte jag att temat skulle vara ur cannabisodlarnas samt hur poliserna terroriserar dessa människor.
I korrupta länder så är det inte ovanligt att polis terrorisera befolkningen, detta skulle ske även utan cannabis är jag rätt övertygad om.
Och sen är cannabisen ett halmstrå för folk att tjäna pengar.
Att cannabis i sig driver landet till ruinens brant, är väl lite magstarkt och säga.
Vi kan nog lugnt räkna med att även utan cannabisen så skulle de vara lika illa ställt.

Men visset är det legaliserat och reglerat, så skulle man bli av med en del brott kring cannabisen.
Och även klara av att säkerställa ett säkrare arbete som lön och arbetsförhållanden.
Citera
2016-12-29, 09:32
  #5
Medlem
lääz_kellys avatar
Så sant. Jag var bara så bäng när jag såg klippet, så jag blev så skärrad. Därefter undrade jag om detta diskuterats här på Flashback. - man kan säga att jag blev lite naiv.

Tråd kan låsas.

Gott nytt år!
Citera
2016-12-29, 11:35
  #6
Avstängd
Kesha100crowss avatar
Du glömde nämna propagandan i det hela, du vet kanske att nästan alla pengar från denna handel hamnar hos ISIS/Talib eller deras rivaliserande Talib som ej är knutet mer än ekonomiskt med ISIS i Afghanistan!

Glöm dessa "stackare" som måste överleva, jag har vart i bishkek så tro mej, jag vet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback