Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-28, 15:27
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Morsan har en epson xp 332-skrivare.

Den är relativt ny. Köpte precis alla nya patroner till den också så det kan inte vara felet.

Allt jag skriver ut blir i rosa...

Hade inte använt den på ett halvår innan de nya patronerna så minns inte om felet var redan då, men tror inte det.

Vad är fel? Hur kan man lösa det? Surt när man lagt ut pengar.
Citera
2016-12-28, 15:54
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Skaka om patronerna lite. Annars kolla inställningarna alt. köp nya patroner.
Citera
2016-12-28, 15:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Morsan har en epson xp 332-skrivare.

Den är relativt ny. Köpte precis alla nya patroner till den också så det kan inte vara felet.

Allt jag skriver ut blir i rosa...

Hade inte använt den på ett halvår innan de nya patronerna så minns inte om felet var redan då, men tror inte det.

Vad är fel? Hur kan man lösa det? Surt när man lagt ut pengar.
Bläcket torkar i kanalerna i skrivarhuvudet när man använder den sällan, det händer inte med laserskrivare.
Citera
2016-12-29, 18:02
  #4
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Bläcket torkar i kanalerna i skrivarhuvudet när man använder den sällan, det händer inte med laserskrivare.


Jag tror det var det. Jag körde skrivarens automatiska rengöring och det blev bättre. Nu är det typ 80 % bra, men inte 100. Frågan är om man kan ta ut skrivarhuvudet och rengöra det fysiskt lite mer ordentligt...?
Citera
2016-12-29, 18:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Jag tror det var det. Jag körde skrivarens automatiska rengöring och det blev bättre. Nu är det typ 80 % bra, men inte 100. Frågan är om man kan ta ut skrivarhuvudet och rengöra det fysiskt lite mer ordentligt...?
Man kan få köra rengöring en 8-10 gånger, funkar det inte ändå så får man nog ta till andra metoder.
Citera
2016-12-30, 12:11
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback