Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-10, 15:57
  #13
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
En weekend i Borlänge i mars alltså? Finns det ett färdigt paket man kan köpa? Har du tips på några bra restauranger?(http://www.whiteguide.se/universalse...l&Landskap=All)
Jag aer inte daer aennu, restauranger av intresse vill jag ocksa laera kaenna. Men viktigast av allt, krogluder i aldern 35-45.
Citera
2018-03-10, 15:58
  #14
Medlem
Orsa är finast
Citera
2018-03-10, 16:24
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag aer inte daer aennu, restauranger av intresse vill jag ocksa laera kaenna. Men viktigast av allt, krogluder i aldern 35-45.

Vilken fantastisk utveckling av den här tråden(i bostadsorter och områden)! Åker du till Borlänge endast av denna anledning? Hade jag varit PK hade jag väl skrivit något i stil med att det finns massor av annat att se där, men det gör det ju inte.
För övrigt är "standarden" generellt betydligt bättre i Västmanland, ett tips i all välmening. En riktig groggbygd med Sveriges mest proportionerliga kvinnor. I Dalarna är det mer "ladettes", så att säga.

Beträffande länken till White Guide var det bara ett försök att vara rolig på ett ovanligt drygt sätt då sökordet "Borlänge" resulterade i fascinerande NOLL träffar. Men skriv gärna tips på var man kan finna den bästa Kina-buffén och flottigaste Vesuvion eller mest sönderstekta Falukorven när du har varit där!
Citera
2018-03-10, 16:33
  #16
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Vilken fantastisk utveckling av den här tråden(i bostadsorter och områden)! Åker du till Borlänge endast av denna anledning? Hade jag varit PK hade jag väl skrivit något i stil med att det finns massor av annat att se där, men det gör det ju inte.
För övrigt är "standarden" generellt betydligt bättre i Västmanland, ett tips i all välmening. En riktig groggbygd med Sveriges mest proportionerliga kvinnor. I Dalarna är det mer "ladettes", så att säga.

Beträffande länken till White Guide var det bara ett försök att vara rolig på ett ovanligt drygt sätt då sökordet "Borlänge" resulterade i fascinerande NOLL träffar. Men skriv gärna tips på var man kan finna den bästa Kina-buffén och flottigaste Vesuvion eller mest sönderstekta Falukorven när du har varit där!
Det aer arbetsrelaterat och arbetsgivaren var grym nog att placera mig i Borlaenge pa ett uppdrag som kommer att vara i sex manaders tid. Jag aterkommer med rapport gaellande laettfotade damer.
Jag har druckit ol i Arboga, Koping och Vasteras tidigare och maste ha haft extremt med otur vid de tillfaellena. Jag har faktiskt inte noterat ett enda offer fran dessa orter i min "smutsbok".
Citera
2018-03-10, 16:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det aer arbetsrelaterat och arbetsgivaren var grym nog att placera mig i Borlaenge pa ett uppdrag som kommer att vara i sex manaders tid. Jag aterkommer med rapport gaellande laettfotade damer.
Jag har druckit ol i Arboga, Koping och Vasteras tidigare och maste ha haft extremt med otur vid de tillfaellena. Jag har faktiskt inte noterat ett enda offer fran dessa orter i min "smutsbok".

Härligt att du kan vara så glad trots att du ska vara i Borlänge sex månader! Gå inte in och titta på vimmelbilderna från den stadens största uteställe! Det skulle göra dig på sämre humör.
Citera
2018-04-15, 12:25
  #18
Medlem
Tällberg är underbart, Leksand och Rättvik är fina småorter i närheten. Gillar personligen inte Falun, skulle hellre bo i Borlänge. Avesta för att det är nära till Stockholm. Mora är kanske bäst om du vill en något större ort och rota dig i Dalarna.
Citera
2018-04-18, 17:37
  #19
Medlem
DexDogtectives avatar
Gagnef är väldigt vackert, och småorter som t.ex. Vansbro eller Hedemora kan också vara fina, beroende på vad du söker. Vill du ha större stad är Falun eller Mora definitivt bättre än Borlänge, som är åt helvete. Bor rätt nära Avesta och Hedemora, och det är djävligt fint faktiskt. Trevliga små städer. Är det inte jätteviktigt att det är Dalarna du bor i så är områdena som förr i tiden varit Dalarna runt Norberg och Fagersta också trevliga (förutsatt att du bor ute på landet i stuga/hus då huvudorterna själva är förskräckliga).

Lite stretch, men landsbydgen utanför Sala (som i och för sig är Västmanland) är också riktigt fin. Åker du ut mot Hökmora, Västerbykil och Hedåker (ligger väldigt nära Avesta också) är naturen otroligt vacker. Fina ställen att bo på om man letar lantligt till låga priser.
__________________
Senast redigerad av DexDogtective 2018-04-18 kl. 17:40.
Citera
2019-05-16, 17:45
  #20
Medlem
Bott i Borlänge 3 år nu trivs jätte mycket, men funderar att flytta då jag o frun Skillt oss, vilken stad rekommenderar ni?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback