Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-02, 07:45
  #217
Medlem
jonesy.s avatar
Lol, gulligt med önsketänkande om cb's medicinska effekter från nyfrälsta och allvetande förespråkare, blir så satans löjligt och pinsamt.

Gå och drick ett glas mjölk och kom ner på jorden.
__________________
Senast redigerad av jonesy. 2017-01-02 kl. 07:55.
Citera
2017-01-02, 12:17
  #218
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Lol, gulligt med önsketänkande om cb's medicinska effekter från nyfrälsta och allvetande förespråkare, blir så satans löjligt och pinsamt.

Gå och drick ett glas mjölk och kom ner på jorden.
Det är inget önsketänkande, används som medicin i flera tusen år.
Och så pratar du om löjligt och pinsamt.
Dock har vi en grupp som beter sig som att de träffat gud när de träffade cannabis.
Men detta ändrar inte de medicinska egenskaperna.

Personligen fick jag se hur effektiv smärtlindrar det är, så under de åren jag hade problem med ryggen och smärta.
Så var det till mycket stor hjälp att klara av att sova, detta kunde ingen annan medicin lyckas lika bra med.
Citera
2017-01-13, 21:27
  #219
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Lol, gulligt med önsketänkande om cb's medicinska effekter från nyfrälsta och allvetande förespråkare, blir så satans löjligt och pinsamt.

Gå och drick ett glas mjölk och kom ner på jorden.


Om du tar dig tiden och söker lite så kommer du se att det inte rör sig om något önsketänkande.
Det är ett faktum att cannabis har medicinska egenskaper.

Det allra tydligaste beviset för en som dig borde vara att det redan finns cannabisbaserat läkemedel därute som läkare kan skriva ut.
Hör och häpna när jag säger att det dessutom innehåller den cannabinoiden som gör en hög.

Skulle läkemedelsverkets syfte då vara att göra svenska patienter höga då eller?
Det pinsamma är snarare hur du fäller såna kommentarer utan att faktiskt kollat upp ifall det ens stämmer.
Citera
2017-01-14, 10:52
  #220
Medlem
Flaskpostenss avatar
Oh yes, cannabis kan vara skit bra i många syften. Men måtta med allt om inte läkaren sagt annat

https://www.youtube.com/watch?v=FSnAZiy96oc
Citera
2017-02-12, 16:38
  #221
Medlem
Jag har epilepsi och grova sömnproblem, dricka sprit funkar dåligt i längden... slutat helt med det. Har provat att använda cannabis under 2 års tid för sömn, funkar skitbra.

Märkte t.o.m att mina epilepsianfall vart betydligt mildare, kanske skulle försvinna helt om jag provat mig fram på lite mera sorter (indica). MEN då jag tycker jag mår finfint och bara använder det efter 21:30 på kvällen, får givetvis under denna tid använda kraftigare doser p.g.a att jag blir van det, så börjar mitt psyke att spöka.

Det fortsatt att spöka fast jag bytte sorter och till slut vart allt åt helvete, bara att sluta.

Synd som f-n att det inte gick att hålla på med den medicinen hela tiden.

Inget snack att det fungerar på sitt sätt men helt klart inte för alla.

Ska prova att börja igen om en tid nu då jag snart har tillgång till många olika sorter som jag läst på om.
Citera
2017-02-15, 19:46
  #222
Avstängd
Ja det är naturmedicin. De existerar i vår natur, och vi har inbyggda Cannabis receptorer.
Det enda som kan bota Cancer även. Men big pharma vågar inte erkänna

Du kommer må bra sen Stefan40. Låt bli alkohol, det är ett helvete.
Ta det naturliga istället, cannabis. Kolla så det är CBD även i det för hälsa och välbefinnande-
Citera
2017-02-16, 06:54
  #223
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan40
Jag har epilepsi och grova sömnproblem, dricka sprit funkar dåligt i längden... slutat helt med det. Har provat att använda cannabis under 2 års tid för sömn, funkar skitbra.

Märkte t.o.m att mina epilepsianfall vart betydligt mildare, kanske skulle försvinna helt om jag provat mig fram på lite mera sorter (indica). MEN då jag tycker jag mår finfint och bara använder det efter 21:30 på kvällen, får givetvis under denna tid använda kraftigare doser p.g.a att jag blir van det, så börjar mitt psyke att spöka.

Det fortsatt att spöka fast jag bytte sorter och till slut vart allt åt helvete, bara att sluta.

Synd som f-n att det inte gick att hålla på med den medicinen hela tiden.

Inget snack att det fungerar på sitt sätt men helt klart inte för alla.

Ska prova att börja igen om en tid nu då jag snart har tillgång till många olika sorter som jag läst på om.
Det är väl det som skapar dina problem(antagligen).
När man medicinerar, så är det viktigt att inte hela tiden dosöka.
Utan man ska ha samma varje gång.
Citera
2017-02-16, 14:35
  #224
Avstängd
Klyban du har helt rätt.

Man ökar inte och ökar och ökar.

Man stannar där det en gång var bra. Cannabis medicinering handlar inte om att bli hög som fan
Citera
2017-02-25, 15:51
  #225
Medlem
Og kush tar bort smärta,man kan sova, äta!
Bieffekter : filmer/ serier blir mycket bättre
Maten är mycket godare
Känner sig lyckligare.
Hoppas att bieffekterna inte försvinner
Citera
2017-02-25, 16:04
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyorganic
Så gör ju inte jag. Jag knarkar absolut inte. Jag medicinerar, därför väljer jag just det helande icke psykoaktiva CBD , har minst 4% CBD i allt jag röker 90%

Jag försöker få folk inse detta med CBD, flesta vet inte vad det är, hoppas mina trådar får
folket att inse fördelarna med hög CBD strains för ett bra välbefinnande

Hur länge har du rökt? Mindre än ett år gissar jag? Två kanske?
Eller är du en sån där som är permanent fast i den första förälskelsen av cannabis, när man intalar sig själv att tillräckligt med hash kan rädda världen.

Du knarkar lika mycket som någon som tar morfin mot smärta; oavsett vad du intalar dig själv så är du en missbrukare; inget illa i det, dock.

Knarka på!
Citera
2017-02-25, 18:50
  #227
Medlem
HighwayDelights avatar
Funkar mycket bra vid mensvärk, och jag tror alla kvinnor kan hålla med mig om jag säger att man vill ha lindring SNABBT.
Tar man en Iprenjävel måste man ju vänta i en halvtimma innan det börjar göra någon nytta,
röker man istället lite, så mår man genast mycket bättre, och det blir en oerhörd lättnad när krampen släpper. Dödsknark eller inte, det är underbart!
Citera
2017-03-05, 14:20
  #228
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyorganic
Så gör ju inte jag. Jag knarkar absolut inte. Jag medicinerar, därför väljer jag just det helande icke psykoaktiva CBD , har minst 4% CBD i allt jag röker 90%

Jag försöker få folk inse detta med CBD, flesta vet inte vad det är, hoppas mina trådar får
folket att inse fördelarna med hög CBD strains för ett bra välbefinnande
Håller med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback