Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 19:41
  #949
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
Vafan? Ska väl få pengarna senast i midsommar.

I år måste Skåningar (förutsätter att du är skåning med tanke på din avatar) vänta till December. Det går runt lite i landet vilka som får vid midsommar och vilka som får i December från år till år. Det har med dem gamla länsnumren att göra. I år är det Skånes tur, nästa år Stockholm
Citera
2017-05-20, 19:42
  #950
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
I år måste Skåningar (förutsätter att du är skåning med tanke på din avatar) vänta till December. Det går runt lite i landet vilka som får vid midsommar och vilka som får i December från år till år. Det har med de gamla länsnumren att göra. I år är det Skånes tur, nästa år Stockholm
Sluta tramsa.
Citera
2017-05-20, 20:37
  #951
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
Sluta tramsa.
han har rätt. speciellt dom på fb som har en blå tröja på sin avatar får vänta längre på sina pengar.
Citera
2017-05-21, 13:50
  #952
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
Vafan? Ska väl få pengarna senast i midsommar.


Om dom är klar då, det kan också bli i augusti eller december
Citera
2017-05-21, 16:25
  #953
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Om dom är klar då, det kan också bli i augusti eller december
Har alltid varit vid midsommar varför skulle de dröja till december?
Citera
2017-05-21, 16:41
  #954
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
Har alltid varit vid midsommar varför skulle de dröja till december?
Särskild granskning.
Citera
2017-05-21, 18:19
  #955
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
Har alltid varit vid midsommar varför skulle de dröja till december?


Det har alltid varit augusti eller september men de senaste åren har de betalat ut de som inte behöver granskas extra innan midsommar. Råkar du ut för granskning är det som alltid augusti eller december som gäller
Citera
2017-05-21, 19:26
  #956
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Det har alltid varit augusti eller september men de senaste åren har de betalat ut de som inte behöver granskas extra innan midsommar. Råkar du ut för granskning är det som alltid augusti eller december som gäller
Åter till min fråga igen då, när får man veta om de blir extra granskning? Säg inte december.
Citera
2017-05-21, 20:20
  #957
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
Åter till min fråga igen då, när får man veta om de blir extra granskning? Säg inte december.


Det bör du märka genom att det inom de närmsta 2-3 veckorna antingen dimper ner ett brev i brevlådan om att du ska granskas, eller att du ser en korrigerad skatt på skattekontot och senare en utbetalning.

Om du varken får ett brev eller en utbetalning innan midsommar, så vet du också att de granskar dig extra i år
Citera
2017-05-31, 15:07
  #958
Medlem
Vet inte om jag använder rätt tråd, men hoppas att moderator flyttar inlägget om det är fel.

Jag undrar när skatteåterbäringen kommer. Deklarerade i början av april på den förtryckta blanketten och yrkade ett avdrag som jag skrev dit själv.

Straffas man för avvikelse från den förtryckta deklarationen på så sätt att återbäringen kommer sent, eller sändes pengarna när deklarationen är behandlad?

Någon som känner till rutinerna?
Citera
2017-05-31, 18:05
  #959
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Vet inte om jag använder rätt tråd, men hoppas att moderator flyttar inlägget om det är fel.

Jag undrar när skatteåterbäringen kommer. Deklarerade i början av april på den förtryckta blanketten och yrkade ett avdrag som jag skrev dit själv.

Straffas man för avvikelse från den förtryckta deklarationen på så sätt att återbäringen kommer sent, eller sändes pengarna när deklarationen är behandlad?

Någon som känner till rutinerna?

Läs 3-4 inlägg tillbaka så har precis samma fråga avhandlats....
Citera
2017-06-01, 13:14
  #960
Medlem
downloaders avatar
Försökte få avdrag frö resor till och från jobbet. Har ett flerkommun plus kort inom västtrafik. Var dock helt ärlig och medgav att jag flera gånger i veckan åker till flickvännen det därför har jag det kortet. Är skriven i samma stad som jobbet men tjejen finns några tågstationer bort.

Fick ej avdraget beviljat, var dock en överklagan så kollas ju lite mer noga dock. Ser ut att ha gått igenom i år iallafall och då under samma premisser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback