Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-01, 11:15
  #13
Avstängd
Melange5738s avatar
Beror väl helt på vad du ska spela. Skulle definitivt inte köpa Lenovo som är ett budgetmärke och i5 är en gammal processor på väg ut. Köp en i7.
Citera
2017-01-01, 19:25
  #14
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Beror väl helt på vad du ska spela. Skulle definitivt inte köpa Lenovo som är ett budgetmärke och i5 är en gammal processor på väg ut. Köp en i7.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag hoppas du är ett troll.
Citera
2017-01-01, 21:07
  #15
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag hoppas du är ett troll.

https://browser.primatelabs.com/processor-benchmarks
Citera
2017-01-01, 21:21
  #16
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
https://browser.primatelabs.com/processor-benchmarks

Oj, vilket KANONtest hörrö. Där ser man verkligen att I5an är på väg ut! Du vet att grafikkortet smäller högre än om det är en I7a eller I5a va? I vissa fall duger en högt klockad I3a också.

Och varifrån får du att Lenovo är budget? Vilka är premium då?

Citera
2017-01-01, 22:07
  #17
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Oj, vilket KANONtest hörrö. Där ser man verkligen att I5an är på väg ut! Du vet att grafikkortet smäller högre än om det är en I7a eller I5a va? I vissa fall duger en högt klockad I3a också.

Och varifrån får du att Lenovo är budget? Vilka är premium då?


Ja, en i5:a är inte per definition långsammare än en i7:a men en bra i7:a är betydligt snabbare än en i5:a och som sagt har vi inte diskuterat vilka spel det gäller heller. En Lenovo är budget av den enkla anledningen att de generellt ligger i bottennivån när det gäller komponenter och har vid flertalet tillfällen blivit ertappade med att installera spyware i BIOS.
Citera
2017-01-02, 09:42
  #18
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, en i5:a är inte per definition långsammare än en i7:a men en bra i7:a är betydligt snabbare än en i5:a och som sagt har vi inte diskuterat vilka spel det gäller heller. En Lenovo är budget av den enkla anledningen att de generellt ligger i bottennivån när det gäller komponenter och har vid flertalet tillfällen blivit ertappade med att installera spyware i BIOS.

HAH! det var som fan. Var tvungen att googla skiten och det stämmer ju! Men jag vet inte om Lenovo gör sin egen hårdvara. Nu verkar dom iaf inte längre ha spyware i BIOS!

Men ja, en I7a är såklart snabbare än en I5a, men på dig lät det som att det var uråldrig teknik och verkligen utgående.

Jag hävdar dock fortfarande att en dator med ett vassare grafikkort + I5 jämfört med klenare grafikkort + I7a klarar spel bättre generellt.

Men nä, vi vet ju inte vilka spel det gäller.
Citera
2017-01-06, 15:10
  #19
Medlem
Tellics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Sån jävla bullshit, min MSI som är 2,5 år tuffar som tåget och är inte ett dugg seg. Aldrig ominstallerat den heller. Sjävklart gör SSDn sitt, men jag kan fortfarande spela på OK inställningar med min I5a, 6 GB RAM och GTX660M.

Så det går alldeles utmärkt att spela på en bärbar sålänge kylsystemet inte är igendammat och man inte täpper till lufthålen.

Bullshit och bullshit.

Du har en SSD och du köpte datorn för 2,5 år sedan. Vad betalade du?
Åker man upp i dyrare summor så kan jag väl sträcka mig så långt som att de KAN funka. Som i ditt fall. Sen snackar du ju om "OK inställningar" vilket jag tolkar som att datorn inte kan köra spelet på det sättet som de flesta kanske vill.
Citera
2017-01-08, 19:52
  #20
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellic
Bullshit och bullshit.

Du har en SSD och du köpte datorn för 2,5 år sedan. Vad betalade du?
Åker man upp i dyrare summor så kan jag väl sträcka mig så långt som att de KAN funka. Som i ditt fall. Sen snackar du ju om "OK inställningar" vilket jag tolkar som att datorn inte kan köra spelet på det sättet som de flesta kanske vill.

Den kostade 7000kr, ssdn kostade 1000kr som på den tiden var billigt. 128 gb.

Alla har ju såklart olika preferenser om vad som anses vara ok vad gäller pris/prestanda såklart
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback