Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-27, 20:54
  #1
Medlem
Hallå ja! Jag har äntligen bestämt mig för vilken del av världen jag vill besöka härnäst. Valet föll på Afrika och de länder som jag hade velat besöka är framför allt Kongo-Kinshasa, Tanzania och Kenya. Målet med resa är att upptäcka natur och besöka lokalbefolkning. Nu är detta första gången som jag reser till Afrika och har absolut ingen aning om något, det som bör tilläggas är att jag för första gången i mitt liv har tänkt resa ensam.

Mina frågor till er som har erfarenhet är följande:

När skulle ni rekommendera att man reser på året?

Ska gå på en del guidade turer, är det något ni rekommenderar att man bokar innan man reser (känsla av att det är en pengafälla) eller är det bättre att ta väl på plats?

Under resan har jag inte tänkt leva lajf, snarare tvärt om. Hur som helst så skulle det vara intressant att höra vad er budget låg på?

Något speciellt man ska tänka på under en sådan här resa?

Avslutningsvis vill jag tacka för ni tog er tid och läsa detta och all typ av hjälp tas emot med öppna armar.
Citera
2016-12-29, 20:26
  #2
Medlem
MilanPerras avatar
Kul att du väljer att resa till Afrika. Jag tillbringade två månader i Kenya 2013 och har bara gott att säga om landet. Trevliga människor som är enkla att få kontakt med. Jag bodde hos en medelklass familj i utkanten av Nairobi i en månad och sedan befann jag mig i en Mara Naboisho i en månad.

Vart i Kenya har du tänkt att åka? Berätta gärna lite mer vad du vill se och göra så ska jag försöka delge några tips.
Citera
2017-02-03, 09:33
  #3
Medlem
kenya är trevligt
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2795874

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback