Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-27, 20:52
  #1
Medlem
något som jag provat är det där oumph gjort av sojabönor. Smakar väldigt bra, och kan för mig ersätta kött helt. Dom har nästan helt lyckats få bort bismaken som alltid sojaprodukter har annars, och texturen är samma som kött. Väldigt bra kryddat dessutom. ....... Grill spiced skulle funka till att göra vegansk gyrospizza.
http://oumph.se/

99,99% av övrigt skit jag provat gjort av sojabönor smakar för jävla ruttet(ca 5 produkter innan jag gav upp, från mjukost till ngn sojafärssås)..och allt har bismak av äckel/härskenhet. Nästan så smaklökarna vill begå självmord. Vet ni ngt mer som håller lika hög standard som oumphs produkter så kom gärna med förslag.
För övrigt så är jag inte vegan .. men funderar på att bli ..på lång sikt.. men inte värt att mörda smaklökarna för.
Citera
2016-12-27, 21:36
  #2
Medlem
valter-eggons avatar
Oumph är verkligen överraskande gott!

Jag tycker att Quorn också är bra. Funkar perfekt i köttfärssås och lasagne.
Citera
2016-12-27, 21:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Oumph är verkligen överraskande gott!

Jag tycker att Quorn också är bra. Funkar perfekt i köttfärssås och lasagne.
quorn nuggets är helt ok.. och ingen risk att man får kycklingfötter.. eller andra mindre treliga delar
Citera
2017-06-09, 16:38
  #4
Medlem
oumph e värsta skräpet. Som jag svarade i en annan tråd så odlas sojan i brasilien vad jag minns. Dvs gmo inblandning och eller roundup. plus att regnskogen som syresätter hela jorden huggs ner för soja plantagerna. Finns ett riktigt bramärke av pulled soja på citygross färskvaru kylar. kommer inte ihåg namnet men det är ekologiskt och de har bara ett märke.
Fina grejer .Smakar rökigt och gott.Och sojan odlat i europa.
__________________
Senast redigerad av Blatteman 2017-06-09 kl. 16:40.
Citera
2017-07-25, 11:59
  #5
Medlem
HerrKrokodils avatar
Av det som finns i vegetariska frysdisken är det som smakar gott Oumph, Tzay och Ekko Gourmet.
Anamma känns mer basic, men är åtminstone billigt och svenskproducerat. Deras färs duger bra.
Hälsans kök och Quorn hoppas jag blir utkonkurrerade snart, så att jag slipper riskera att bjudas på deras trista produkter,


Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
oumph e värsta skräpet. Som jag svarade i en annan tråd så odlas sojan i brasilien vad jag minns. Dvs gmo inblandning och eller roundup.

Enligt FAQ på oumph.se är sojan från nordamerika, utan GMO. Jag skulle bli förvånad om någon vego-produkt innehöll GMO-soja. Man kan knappast spara in så många ören på att välja GMO-soja, samtidigt som man skulle förlora många kunder på det.
Citera
2017-08-31, 10:22
  #6
Medlem
quorn är ju faktiskt helt okej. Oumph vetefan asså.
Citera
2018-07-18, 21:54
  #7
Medlem
Anammas korvar är riktigt goda faktiskt. Liknar mer fina, matiga korvar än billig skitkorv.
Citera
2018-07-19, 07:11
  #8
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Ica har en kyld schnitzel som är helt okej, bir krispig och trevlig. Perfekt när man behöver något riktigt lättlagat.
Citera
2018-07-19, 07:35
  #9
Medlem
Sorundas vegetariska är bra. Köttisar äter dem med god aptit också
Citera
2018-07-19, 17:18
  #10
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Oatly har kommit med nya smaksatta färskostar, den med tomat/basilika är riktigt god på kex!
Citera
2018-10-04, 14:33
  #11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Såg några intressant nyheter dem skulle ha på mitt lokala netto nästa vecka. Någon som provat dem? Det gäller...

Knorr vego bites. Finns tydligen i smaker chili sin carne, vego bites och vego balls. Såg intressanta ut. Ska nog prövas i vart fall.

Sen är det findus som har några nya som kallas "pease". Vegetariskt med ärtprotein. Betydligt mer proteinfylliga än andra vegetariska alternativ. Fanns som färs, strimlor och pulled vitlök chili.
Citera
2018-10-20, 21:07
  #12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Såg några intressant nyheter dem skulle ha på mitt lokala netto nästa vecka. Någon som provat dem? Det gäller...

Knorr vego bites. Finns tydligen i smaker chili sin carne, vego bites och vego balls. Såg intressanta ut. Ska nog prövas i vart fall.

Sen är det findus som har några nya som kallas "pease". Vegetariskt med ärtprotein. Betydligt mer proteinfylliga än andra vegetariska alternativ. Fanns som färs, strimlor och pulled vitlök chili.
Färsen var ok, men ganska svårtuggad och smaklös. Tråkig konsistens. Håller sojan och quorn högre. Dem är dessutom billigare. Strimlorna var desto godare dock. Bra konsistens. Ser tråkiga ut i förpackningen men blev bättre efter tillagning. Hade dock väl tilltaget med kebabsås när jag åt. Kan ha påverkat smakupplevelsen något

Knorr produkterna var ok. Dock inget jag köper igen tror jag. 30 spänn var det inte värt. Vego bites i röd curry var bäst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback