Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 14:49
  #3385
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vem tycker att vem är ett svin? Syliane om Calle, "vill aldrig se honom igen". Trött på hans sexistiska skämt.

Samtidigt som människan springer runt och blottar sig i skogen "på skoj".

Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Hasse såg extremt suspekt ut i yxan.

Delvis såg han ut att slå onödigt många gånger med yxan på slutet, det såg ut som han redan var igenom.

Men framför allt, när han väl har handen om ringen, så står han BLICKSTILLA i några sekunder. Han reagerar först och vänder sig om med ringen PRECIS när han ser i ögonvrån att Niklas vänder sig med sin ring, så att Hasse kan låtsas som att han förlorade på målsnöret.

Ganska uppenbart att Hasse la sig tycker jag. Frågan är varför? Enda anledningen jag kan komma på är av godhet eftersom Niklas behövde pengarna mer på grund av sin boende- och familjesituation.

Varför inte för pengar? Han borde rimligtvis vetat att han var rejält underlägsen Niklas fysiskt (som ringarna vittnade om) så de kommer överens om att Niklas ska ge honom en procent av vinsten om han bara lägger sig platt.

Han hugger på och visar sig vara antingen bättre än vad han själv trodde, eller så är det Niklas som var sämre, i yxan. Pga eventuell överenskommelse måste han stanna upp och skyller på att han trodde "det behövde vara perfekt".

Det eller totalt hjärnsläpp i stunden (vilket jag tror mer på).

Höll på Hasse men måste säga att jag är förvånad över att han tog sig så pass långt ändå. Sammanfattningsvis OK säsong och bra avslut>bra säsong med skitavslut som gav dålig smak i munnen (2 av 3 föregående).

Blir spännande att se om någon flashbackare dyker upp i nästa års upplaga då.
Citera
2017-03-21, 15:02
  #3386
Medlem
Hjulhusets avatar
Såg på reprisen att när Hasse och Generalen sågade i stocken så var helt klart >Generalens stock tjockare. Hans stock var markerad precis vid övergången till stubben.
Citera
2017-03-21, 15:11
  #3387
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulhuset
Såg på reprisen att när Hasse och Generalen sågade i stocken så var helt klart >Generalens stock tjockare. Hans stock var markerad precis vid övergången till stubben.

Kanske var den fylld av kvist också, då är det stenhårt att såga igenom där kvisten suttit.
Citera
2017-03-21, 19:26
  #3388
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vad var det för live?

Hans live på Farmens facebook sida. Den höll ju på typ 1 timma. Väldigt trevligt att se han live på det där sättet och han svarade på frågor som vi ställde direkt till han. Synd att du missade den.
Citera
2017-03-22, 00:12
  #3389
Medlem
Centipedes avatar
Nu har jag läst hela Plus artikeln om hur det gick sedan väldigt intressant att läsa jag rekommenderar alla som sett på Farmen att läsa den.

Undra om den bara var publicerad på webben för den verkar inte haft någon korrekturläsare så det var en massa stavfel.

Oväntat att Maria trivdes så bra på Farmen att hon vill köpa den och bo där.
Citera
2017-03-22, 08:30
  #3390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Hans live på Farmens facebook sida. Den höll ju på typ 1 timma. Väldigt trevligt att se han live på det där sättet och han svarade på frågor som vi ställde direkt till han. Synd att du missade den.

Aha, ja det hade jag gärna sett. Dock tror jag inte att jag är lika sugen på honom som du.
Citera
2017-03-22, 13:42
  #3391
Medlem
Niklas Ravnestam var helt klart en värdig vinnare! Skött sitt och gjort bra i från sig på farmen av det jag har sett.
Citera
2017-03-22, 14:39
  #3392
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Dock tror jag inte att jag är lika sugen på honom som du.

Jag är nog inte den enda kvinnan som tycker han är enormt sexig.
Citera
2017-03-22, 15:43
  #3393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Jag är nog inte den enda kvinnan som tycker han är enormt sexig.

Varför kontaktar du honom inte? Han är ju singel.
Citera
2017-03-22, 16:37
  #3394
Medlem
Det är intressant att Bettan var så negativ till äldre män när hon är en gammal kärring själv. Hur förklarar hon det? En total avsaknad av självinsikt?
Citera
2017-03-22, 22:22
  #3395
Medlem
johanjosefssons avatar
För att återblicka till den där festen då bettan blev full och alla ojade sig över hur dåligt hon uppträde. Jag tycker bettan är en vidrig kärring, men här måste jag försvara henne. Att som nykter sitta och moralpredika över hur en BERUSAD människa gör bort sig kan jag tycka är lite pinsamt i sig. Alla vet vad konstigheter som inträffar människor som dricker alkohol och inte kan hantera den. Jag tycker det är ett tecken på falskhet, man gnäller på en människa som är i sitt absolut sårbaraste jag. Och så tar man åt sig när människan i fråga kastar ur sig massa skit på fyllan.

Återigen, varför bryr man sig överhuvudtaget om vad en BERUSAD människa tycker och tänker, varför TAR MAN ÅT SIG av vad ett fyllesvin säger? DET i sig är betydligt mer patetiskt än en full människas beteende under berusning. Så säger dom att de blir besvikna på henne. HON VAR FÖR I HELVETE FULL!!! Har ni aldrig stött på en människa som blir otrevlig på fyllan? Jävla idioter.

Bara mina 50 cent.
Citera
2017-04-02, 13:09
  #3396
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Det är intressant att Bettan var så negativ till äldre män när hon är en gammal kärring själv. Hur förklarar hon det? En total avsaknad av självinsikt?

Alkoholister är sådär. Det är alltid alla andra det är fel på, själva är de helt perfekta. I bettans fall var det uppenbart att hon såg sig som helt felfri, alla var bara taskiga mot henne för att hon var så perfekt och guds gåva till männen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback