Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 2
  • 3
2017-01-07, 03:17
  #25
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSthlm213
Tripprapport - LSD

Nästa moment i trippen var att gå ut i den friska luften för att se mig omkring, men där kom den hittils jobbigaste biten. Jag började omedelbart fundera på saker som 'Vad ska folk tänka om dom ser mig?' 'Kommer dom ringa polisen?' 'Vad ska jag ha på mig för kläder för att minska uppmärksamheten' 'Syns mina pupiller ifrån deras fönster?' osv. Dessa tankar var innan trippen fullt normala för mig, de skedde på daglig basis, hundra gånger om.


Åter till trippen, helt plötsligt i mitt delirium på LSDn så dök en tanke upp i mitt huvud - 'Vad fan är det egentligen som jag går och bryr mig om?' 'Varför är jag så orolig över vad folk tycker och tänker om mig?' 'Varför får jag för mig att någon skulle ringa polisen när jag är ute och går som precis vem som helst mitt i natten, helt solo, i Stockholm'. INGEN SKULLE NÅGONSIN GÖRA SÅ. Så jag bestämde mig för att testa mig själv genom att sätta på mig det mest utstickande jag kunde hitta i min garderob, vilket resulterade i en mjukisdress bestående utav mjukisbyxor och en långärmad tröja som har ett färgstarkt tryck med julbelysning över exakt varenda cm utav kläderna.
Jag skulle nu alltså vandra ut i natten bland gatuljusen och se ut som en jävla julgran och så var det med det, det var dags att komma över det här nu en gång för alla.
Väldigt bra och välskriven tripprapport! Du formulerar dig bra och det är enkelt att leva sig in i din tripp och det välmående.

För det första, vad skönt att du för nu blivit av med din sociala ångest. För det andra, alltså den där berättelsen om hur du tar dig ut och till din pappa är ju bara så rolig! Från att vara rädd för vad andra tycker så tar du på dig det mest utstickande som finns och sätter dig i en svarttaxi, haha. Det måste ha varit underbart skönt och befriande, som du skrev.

Aldrig testat LSD själv, men har och är väldigt nyfiken på den. Skulle verkligen vilja göra en inre resa för att lära känna mig bättre och blir väldigt peppad när jag läser din.

Grymt skrivet!
5/5
Citera
2017-01-07, 03:18
  #26
Medlem
bithaxs avatar
Bra rapport!
Citera
2017-01-07, 20:56
  #27
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Man kan inte lura drogerna. Det som är problemet. Men kan försöka o intala sig själv att man ska ta det en gång i veckan. Men när man väl har en påse grönt hemma så ljuger hjärnan för en och säger att det inte är så farligt att ta det varje dag. Eller man intalar sig själv att man e värd det. Om något gått riktigt dåligt på jobb eller man mår dåligt eller kan inte sova så kommer oftast en jolle fram haha.

Lite roligt hur hjärnan fungerar, men jag själv klarar inte av det. Jag köper en 5a lite då o då, sen röker jag den då o då när jag e sugen sen håller jag upp ett tag sen kör igen.

Kan tänka mig att andra droger är mkt värre..

Exakt så är det. Om någon skulle fråga om jag ville dra en lina på en fest eller liknande skulle jag aldrig banga. Så det som funkar för mig är att ha olika kretsar. Dvs ha ett gäng polare som inte tkr om droger som man kan festa och hänga med vanligt för att slippa hamna i dom situationerna.

Är dock inte sugen på att helt sluta, det är alldeles för kul att ta för det men man får inte ha en för "liberal" inställning till det.
Citera
2017-01-09, 10:34
  #28
Medlem
tomfgs avatar
Otroligt bra rapport! Jävlar vad det kliar i fingrarna efter man läst om din natt
10/10 kenta!
Citera
2017-01-09, 20:07
  #29
Medlem
HeadLikeAnOranges avatar
Tänkte bara slänga in att jag tror att man inte ska behöva vara så jäkla orolig över ifall man får en dålig tripp eller inte. Jo, visst, det kan kännas som psykisk misshandel som en ovanstående beskrev det, men om det är rent LSD så kommer den inte fiffla med saker som inte redan är i dig. Det kan vara renande känna sig manglad, så som du kanske själv kände precis innan du vandrade ut ur din lägenhet med de där tokiga kläderna. Allt handlar om vart man landar, och landningen tror jag alltid man har kontroll över så länge som det inte är nervskadliga opiater eller något annat skit.

Annars, bra läsning
Citera
2017-01-09, 21:08
  #30
Medlem
grymt101s avatar
Härlig berättelse indeed, synd att mina första trippar inte var like underbara
Citera
2017-01-22, 17:54
  #31
Medlem
MrSthlm213s avatar
Jag har inte varit aktiv här sen en tid tillbaks, varför vet jag inte egentligen. Jag vill först och främst säga att jag är tacksam över era kommentarer angående rapporten, det är riktigt kul att läsa. För det andra så sitter effekterna utav LSDn fortfarande i, inte själva ruset givetvis, men effekterna av botad ångest och fobi. Det är som en gåva skänkt ifrån ovan. Det tål att tilläggas att jag vid nyår beslutade mig för att spendera 2017 helt nyktert ifrån droger i alla dess former, dvs nikotin, alkohol och narkotika. Jag har inte känt någon som helst sorts abstinens alls hittills och jag har en känsla av att det kommer fortsätta så! Så ni som fortfarande tvivlar på teorin angående beroendepersonligheter och de tendenser som medföljer, jag kan inte vara 'The chosen one' och vara ensam om att klara detta. Däremot skulle jag vilja säga att jag känner mig extremt lyckligt lottad som faktiskt kan sluta coldturkey utan några som helst bekymmer, då jag vet hur svårt vissa andra har det och vilket helvete dom dagligen lever i.

Återigen, riktigt kul att ni gillar läsningen!

Hälsningar,
Den befriade
Citera
2017-01-22, 21:58
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSthlm213
Jag har inte varit aktiv här sen en tid tillbaks, varför vet jag inte egentligen. Jag vill först och främst säga att jag är tacksam över era kommentarer angående rapporten, det är riktigt kul att läsa. För det andra så sitter effekterna utav LSDn fortfarande i, inte själva ruset givetvis, men effekterna av botad ångest och fobi. Det är som en gåva skänkt ifrån ovan. Det tål att tilläggas att jag vid nyår beslutade mig för att spendera 2017 helt nyktert ifrån droger i alla dess former, dvs nikotin, alkohol och narkotika. Jag har inte känt någon som helst sorts abstinens alls hittills och jag har en känsla av att det kommer fortsätta så! Så ni som fortfarande tvivlar på teorin angående beroendepersonligheter och de tendenser som medföljer, jag kan inte vara 'The chosen one' och vara ensam om att klara detta. Däremot skulle jag vilja säga att jag känner mig extremt lyckligt lottad som faktiskt kan sluta coldturkey utan några som helst bekymmer, då jag vet hur svårt vissa andra har det och vilket helvete dom dagligen lever i.

Återigen, riktigt kul att ni gillar läsningen!

Hälsningar,
Den befriade
Inte läst igenom hela tråden så möjligt att det redan framgått, men vilken/vilka droger slutade du med CT?
Citera
2017-02-03, 14:26
  #33
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Riktig trevligt läsande, kom på mig själv att jag satt och smålog när jag läste.

Lycka till med ditt nya jag!

5/5
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback