Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-27, 17:16
  #1
Medlem
Eftersom det finns många på Flashback som stödjer Sverigedemokraterna vore det intressant att höra vilka förväntningar ni har om Sverigedemokraterna bildar regering med M.
Jag väljer det scenariot eftersom Åkesson tydligt önskat samarbete med M och att det inte känns realistiskt att tro att SD når över 50 procent i valet.

Vad händer t.ex år 2020: finns det inga invandrare kvar i Sverige?
Kommer Sverige att gå ur EU?
Kommer Sverige att gå med i NATO?
Vilka relationer har vi med USA,Europa och Ryssland mm?
Kommer skatterna att minska eller öka?
Sjukvård och skola.
Bidrag osv
Citera
2016-12-27, 17:36
  #2
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Eftersom det finns många på Flashback som stödjer Sverigedemokraterna vore det intressant att höra vilka förväntningar ni har om Sverigedemokraterna bildar regering med M.
Jag väljer det scenariot eftersom Åkesson tydligt önskat samarbete med M och att det inte känns realistiskt att tro att SD når över 50 procent i valet.

Vad händer t.ex år 2020: finns det inga invandrare kvar i Sverige?
Kommer Sverige att gå ur EU?
Kommer Sverige att gå med i NATO?
Vilka relationer har vi med USA,Europa och Ryssland mm?
Kommer skatterna att minska eller öka?
Sjukvård och skola.
Bidrag osv

Finns det inga invandrare kvar i Sverige? Självklart kommer det finnas invandrare kvar.

Kommer Sverige att gå ur EU? Förhoppningsvis.

Kommer Sverige att gå med i NATO? Förhoppningsvis inte.

Vilka relationer har vi med USA,Europa och Ryssland mm? Förhoppningsvis klipper vi banden med EU och Amerikanerna totalt.

Kommer skatterna att minska eller öka?
Mer här och lite mindre där som vanligt.

Sjukvård och skola? Förhoppningsvis kommer dom att göra ett tappert försök att styra upp det skämt som dom kallar sjukvård och skola idag. Det vore även trevligt om skattebetalarna fick utnyttja dom förmånerna istället för att dom skänks bort till människor som varken vill eller har bidragit till att vi har just dom förmånerna.
Citera
2016-12-27, 17:44
  #3
Medlem
bl-gr-ns avatar
Man kan också ställa sig frågan vad händer med Sverige och svenskarna om inte Sverigedemokraterna bildar regering...

I mitt tycke ska Moderaterna hållas utanför en regering som Sverigedemokraterna bildar. Liksom de andra partierna i sjuklövern som ansvariga för dagens situation i Sverige.

Vad finns det för tendenser som visar att sjuklöver-partierna ökar och blir attraktiva att rösta på för oss svenskar?
Vilka tendenser ser vi som gör att SD inte skulle kunna bilda regering på egenhand 2018 eller 2022?

Det värsta förtalet mot SD man kan säga, är att de kommer ta in M, C, L, MP eller S kräk till regeringen om SD bildar regering.
Hur många av dom 87% som inte röstade på SD 2014, kommer göra det 2018?
Citera
2016-12-27, 18:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Eftersom det finns många på Flashback som stödjer Sverigedemokraterna vore det intressant att höra vilka förväntningar ni har om Sverigedemokraterna bildar regering med M.
Jag väljer det scenariot eftersom Åkesson tydligt önskat samarbete med M och att det inte känns realistiskt att tro att SD når över 50 procent i valet.

Vad händer t.ex år 2020: finns det inga invandrare kvar i Sverige?
Kommer Sverige att gå ur EU?
Kommer Sverige att gå med i NATO?
Vilka relationer har vi med USA,Europa och Ryssland mm?
Kommer skatterna att minska eller öka?
Sjukvård och skola.
Bidrag osv

Jag har svårt att tro på någon större skillnad gällande "flyktingar" mot idag, även om M och SD skulle styra ihop. Vi har väl i det närmaste redan stängt gränserna, och förhoppningsvis förbjuds tiggeriet mot vårkanten.

Min dröm, vore ju att 70-75% av alla araber och afrikaner fick återvända till sina hemländer från senare års massinvasion (eller ruinerna av det), helt ärligt skiter jag i hur det går för dem, spelar ingen roll om det är handikappade, barn, traumatiserade eller sjuka. Man kan inte tolerera det som skett i Sverige senare år.

Vi har gott om svenskar som skulle behöva dessa orimliga pengar som invandringen kostat. Vi har en väldigt stor skara svenska barn som far illa, så även handikappade och sjuka. Svensken är faktiskt värd lika mycket som invandraren (det torde dock vara betydligt mer), även om det är svårt att förstå det faktumet idag.

Tyvärr tror jag SD är för veka i invandringsfrågan. I alla fall vad dem uttalat.
Citera
2016-12-27, 18:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Man kan också ställa sig frågan vad händer med Sverige och svenskarna om inte Sverigedemokraterna bildar regering...

I mitt tycke ska Moderaterna hållas utanför en regering som Sverigedemokraterna bildar. Liksom de andra partierna i sjuklövern som ansvariga för dagens situation i Sverige.

Vad finns det för tendenser som visar att sjuklöver-partierna ökar och blir attraktiva att rösta på för oss svenskar?
Vilka tendenser ser vi som gör att SD inte skulle kunna bilda regering på egenhand 2018 eller 2022?

Det värsta förtalet mot SD man kan säga, är att de kommer ta in M, C, L, MP eller S kräk till regeringen om SD bildar regering.
Hur många av dom 87% som inte röstade på SD 2014, kommer göra det 2018?

Tyvärr så kommer nog inte SD att nå mer än max 20-22% valet 2018, och det räcker inte på långa vägar för att genomföra deras politik. Inget av de övriga partierna vill samarbeta med, och de lär inte heller hamna i den positionen.

Tyvärr behöver Sverige gå sönder ännu mer, kulturkrockas och berikas ännu mer, innan även övre medelklass och överklass inser att det bara finns en väg. Problemet med invandringen/invandrarna löser sig ju inte av att stänga gränsen. Vi behöver skicka tillbaka en betydande majoritet av dem. Lite skit samma om de etablerat sig på arbetsmarknaden eller (vilket förvisso inte är många). Jobb, bostäder, skola, sjukvård, etc ska i första hand gå till svenskar. Så är inte fallet idag.

Skulle SD verkligen våga yppa dessa tankar gällande kraftig utvisning ur landet, eller är det för vågade tankar för pöbeln?
Citera
2016-12-27, 19:25
  #6
Medlem
Nu lär det inte hända men OM vi tänker oss det scenariot rent hypotetiskt så tror jag att det vore förödande för (sd). De skulle tvingas ta ansvar och skulle råka ut för samma effekt som (mp) har gjort i regeringsställning när deras politik mötte verkligheten.

Nej, Åkessons drömscenario är att få den roll (v) har idag: Inflytande utan att behöva ta ansvar.
Citera
2016-12-27, 19:49
  #7
Medlem
FritzMuellers avatar
Sverige kommer knappast gå ur EU under en M-ledd regering. Om V och SD når majoritet 2018 kanske de kan lösa det tillsammans. Gällande NATO hoppas jag att en M- och SD-regering tillsammans med stöd från C,L och KD ser till att Sverige går med i alliansen. Med tanke på ovissheten gällande försvarspolitiken i SD backar de förhoppningsvis gällande alliansfrihetstramset. SD och M kommer verkligen inte deportera alla invandrare på två år, de kommer inte heller deportera invandrare med svenskt medborgarskap. Så hela "finns det invandrare i Sverige 2020"-grejen är en helt verklighetsfrånvänd fråga.

Tror att utrikesrelationerna gällande öst och väst kommer hålla i sig under en M- och SD-regering, alltså en nära relation till EU och USA och en skepticism till Ryssland. Ser dock. gärna en ny mellanösternpolitik gällande Israel. Skatterna lär sänkas med M i regeringen.
Citera
2016-12-27, 20:12
  #8
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Eftersom det finns många på Flashback som stödjer Sverigedemokraterna vore det intressant att höra vilka förväntningar ni har om Sverigedemokraterna bildar regering med M.
Jag väljer det scenariot eftersom Åkesson tydligt önskat samarbete med M och att det inte känns realistiskt att tro att SD når över 50 procent i valet.

Vad händer t.ex år 2020: finns det inga invandrare kvar i Sverige?
Kommer Sverige att gå ur EU?
Kommer Sverige att gå med i NATO?
Vilka relationer har vi med USA,Europa och Ryssland mm?
Kommer skatterna att minska eller öka?
Sjukvård och skola.
Bidrag osv


Inte mycket av Sverige som kommer att finnas kvar och ditt scenario skulle infalla...vilket är mycket liten "risk".
SD har ingen kunskap att styra ett land, de har ingen politik, ingen budget...som de för övrigt inte ens klarar av att göra själva.

Jag tror snarare att SD kanske försvinner eller får någon enstaka % 2018...ser ut som folk har börjat vaknat ur SD psykosen. Sverige börjar gå framåt nu, regeringen har BARA haft 2 år på sig att återställa det Alliansen sabbade på 8 år...Denna regering har fått mycket bra gjort på BARA 2 år...Det tycker jag är starkt jobbat med tanke på svårigheterna att styra landet till 100% efter deras egen politik.
Citera
2016-12-27, 20:30
  #9
Medlem
RadioDDR1s avatar
Stängda gränser. Spänningar mellan länder. Terrorism. Polarisering. Våld.

Det är vad jag ser 2020.

Våra politiker har verkligen klantat sig. Det regnbågsfärgade lyckoriket kollapsade. Kvar är vi i spillrorna.

2030 är ett mer intressant datum.
Citera
2016-12-27, 22:03
  #10
Medlem
FritzMuellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Inte mycket av Sverige som kommer att finnas kvar och ditt scenario skulle infalla...vilket är mycket liten "risk".
SD har ingen kunskap att styra ett land, de har ingen politik, ingen budget...som de för övrigt inte ens klarar av att göra själva.

Jag tror snarare att SD kanske försvinner eller får någon enstaka % 2018...ser ut som folk har börjat vaknat ur SD psykosen. Sverige börjar gå framåt nu, regeringen har BARA haft 2 år på sig att återställa det Alliansen sabbade på 8 år...Denna regering har fått mycket bra gjort på BARA 2 år...Det tycker jag är starkt jobbat med tanke på svårigheterna att styra landet till 100% efter deras egen politik.

Du kan inte på fullaste allvar tro att SD kommer åka ur riksdagen 2018?
Citera
2016-12-27, 22:31
  #11
Medlem
2020 kan nog vara lite för tidigt för några mer radikala förändringar.

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om detta flörtandet med M som SD håller på med. Jag vet inte ens om de verkligen vill regera med M eller det bara är något de kör med för att avslöja hyckleriet inom alliansen - det där med att de aldrig fäller regeringen fast de har chans efter chans men sedan efteråt snackar tufft om att de skall sätta hårt mot svetsaren.

M måste också då som sagt dumpa C och L (fp) för de kommer som sagt aldrig att kunna arbeta med SD och då får inte S+C+L+MP+V vara större än M+SD+(KD).

SD måste nog i den meningen tuffa till sig lite igen. Trycka på, så att övriga anpassar sig. Man ber om mer än man behöver för att få motståndarna att stanna där man egentligen vill ha dem.

* Finns det invandrare kvar i landet om 3-4 år? Det gör det helt garanterat. Troligen har väl inte ens Migrationsverket arbetat av högen med ärenden från de senaste årens närmast fria migration tills dess. Så vida de inte börjar med mass-repatriering lär de finnas kvar här också.

Förhoppningsvis stängs hela skiten ner, det införs en kvot och sedan är det stopp. Ta inte in mer än som kan integreras. Personer som inte kan försörja sin familj på eget arbete får inte ta hit sin familj och förhoppningsvis förbjuds tiggeriet och alla zigenarna skickas hem till Rumänien där de hör hemma. Det bästa vore sedan också om man såg till att utdelade medborgarskap kunde ta tillbaks om de givits på felaktiga grunder så som att personen ifråga har ljugit för svenska staten under processen. Tillbakadragning och livstids utvisning.

* Sverige ut ur EU? Det verkar inte så troligt med M som partner. Troligen beror mycket på om hur BREXIT går och om det blir flera -exit.

* Sverige med i NATO? Det är mer troligt att Sverige går med i NATO än att vi lämnar EU om jag skulle lägga odds på det hela. Partiledningen är rabiat emot då de verkar ha köpt sin världsbild om NATO från något USA-hatare på vänsterkanten. Tittar man till de som röstar på SD verkar de vara mer positiva till NATO än partiledningen enligt undersökningar från SOM.

* Relationen till USA, EU och Ryssland? Troligen helt oförändrad. Vännerna ligger i väster, fienden i öster. Så har det, nästan, alltid varit och om inget oväntat inträffar lär det fortsätta vara så.

* Skatterna ökar eller minskar? Moderaterna är inte direkt kända som ett parti för skattehöjningar (förut om de som inte arbetar som pensionärer och annat) så det verkar inte så troligt att de skulle höjas.

* Sjukvård, Skola och Bidrag? Allt hänger lite ihop med den där första punkten - hur många ekonomiska migranter (eller "flyktingar" om man så vill) skall vi fortsätta att livstidsförsörja. Går antalet ned kraftigt kommer det att bli bättre eller mer pengar till dessa områden. Annars kommer det bli sämre med servicen. Den här gratisvården eller 50-lapps vården kan inte tillåtas fortgå hur länge som helst. Lite beroende på också hur förhållandet mellan SD och M ser ut - M kan ju få för sig att de skall privatisera allt.

* "osv" Vi får nog anta att om SD och M styr så kommer polisen att tilldelas betydligt mer resurser. Frågan är om det hjälper. Om inte regler förändras lär inte mer pengar hjälpa. Brott och straff biten lär nog bli hårdare - det nya nu om något halvår eller år mer i finkan nu kommer troligen ha begränsad effekt. Det måste nog dubbleras några gånger för att ha någon form av effekt. Effekten i sig är inte att det skall avskräcka individerna, de tänker vanligen inte på straffet när de gör brott utan effekten skall vara att dessa individer med dålig impulskontroll helt enkelt skall vara borta från samhället i längre perioder.

Försvaret lär kanske få mer pengar - man vet aldrig med moderaterna de brukar snacka mycket om försvaret men när det kommer till kritan så brukar det inte bli så mycket av det hela. Åtta år i regeringen och de genomförde den slutliga totalslakten av försvarsmakten istället för att bygga upp den igen - Försvaret var ett särintresse enligt Reinfeldt.
__________________
Senast redigerad av 101000111 2016-12-27 kl. 22:33.
Citera
2016-12-28, 07:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
* Skatterna ökar eller minskar? Moderaterna är inte direkt kända som ett parti för skattehöjningar (förut om de som inte arbetar som pensionärer och annat) så det verkar inte så troligt att de skulle höjas.
Du missade visst att skatterna på ålderspensioner sänktes fem gånger under Alliansregeringarna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback