Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-26, 02:35
  #25
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRanderzoon
hoppas bara att mitt gamla nätaggregat inte har lämnat skada
Det är väldigt sällsynt att de gör det.
Det är nog mer vanligt att t.ex nåt på moderkortet kortsluter, nätagget sticker till följd av det, och sedan får nätagget skulden för att ha knäckt moderkortet, när det alltså är precis tvärtom.
Jag är väldigt misstänksam mot corsairs nätagg, i stort sett alla utom AX-serien, så jag blir iofs inte förvånad om det hjälper att byta det, men..
En annan sak som kan orsaka sånt här strul, och massor av andra felyttringar, är att dator + monitor inte anslutits till jordade uttag. Hur står det till med den saken?
Citera
2017-02-26, 17:31
  #26
Medlem
MRanderzoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Det är väldigt sällsynt att de gör det.
Det är nog mer vanligt att t.ex nåt på moderkortet kortsluter, nätagget sticker till följd av det, och sedan får nätagget skulden för att ha knäckt moderkortet, när det alltså är precis tvärtom.
Jag är väldigt misstänksam mot corsairs nätagg, i stort sett alla utom AX-serien, så jag blir iofs inte förvånad om det hjälper att byta det, men..
En annan sak som kan orsaka sånt här strul, och massor av andra felyttringar, är att dator + monitor inte anslutits till jordade uttag. Hur står det till med den saken?


Jag fick den tanken igår att min dator kanske inte var inkopplad i ett jordat uttag men den var den faktiskt, så länge det inte är någon fusk elektriker som satt ditt en jordad dosa på ett ojordat ledning.

Min Corsair har funkat bra fram tills nu, kan ju vara så att det är för att jag aldrig någonsin har använt
PCI kontakterna förs nu, men det blir ett fractal design 650W den här gången, sen hoppas jag bara att Processorn har klarat sig.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback