Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-26, 23:57
  #1
Medlem
Pescasss avatar
Hej!

Köpte ett par Dr Dre solo3 idag och hade ingen aning om att dr dre hade blivit uppköpta utav apple.
Jag själv använder ju en Android mobil så det sket ju sig när jag skulle koppla ihop Bluetooth med dessa, skulle ju iofs kunna använda sladd till mobilen med det var just pågrund av Bluetooth och den snygga designen som jag köpte dessa.

lämnade ju givetvis tillbaka dom och tog ett par akg y50bt istället men de ser ju för fan ut som man går runt med ett par hockeypuckar om örenen när man har på sig dessa

går det på nått vis att koppla dr dre till Android med Bluetooth är nu min fråga? tack på förhand
Citera
2016-12-27, 11:00
  #2
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Hej!

Köpte ett par Dr Dre solo3 idag och hade ingen aning om att dr dre hade blivit uppköpta utav apple.
Jag själv använder ju en Android mobil så det sket ju sig när jag skulle koppla ihop Bluetooth med dessa, skulle ju iofs kunna använda sladd till mobilen med det var just pågrund av Bluetooth och den snygga designen som jag köpte dessa.

lämnade ju givetvis tillbaka dom och tog ett par akg y50bt istället men de ser ju för fan ut som man går runt med ett par hockeypuckar om örenen när man har på sig dessa

går det på nått vis att koppla dr dre till Android med Bluetooth är nu min fråga? tack på förhand
Citat:
Om du har en annan Bluetooth-enhet parkopplar du hörlurarna med den enheten genom att följa dessa steg:

Tryck ned strömknappen i fem sekunder. När batterimätaren blinkar kan hörlurarna upptäckas.
Gå till Bluetooth-inställningar på enheten.
Välj hörlurarna i listan över upptäckta Bluetooth-enheter.
Med annan avses annan än iPhone så det ska nog gå att få till
Citera
2016-12-27, 16:41
  #3
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Med annan avses annan än iPhone så det ska nog gå att få till


Hej!

Tack för du tog dig tid att leta den informationen, dock var detta samma som stod i instruktionsboken när jag testade att parkoppla. gjorde exakt som i beskrivningen och fick fram hörlurarna i mobilen men när jag försökte ansluta så stod det "det går inte att kommunicera med beats solo". gick därför in till informationen där ja köpte hörlurarna och frågade vad som var fel och när hon testade med sin apple mobil så funkade det direkt. det finns inge "hack" eller något liknande som gör att man kan komma förbi detta?
Citera
2016-12-27, 17:07
  #4
Medlem
Pescasss avatar
Pratade med apples chattsupport nyligen och dom påstod att det inte skall vara några problem att ansluta till en android telefon - dock står det såhär på elgigantens hemsida "Beats Solo3 använder Klass1 Bluetooth för att ansluta till din iPhone, iPod, Apple Watch eller iPad"

finns det någon här som använder solo3 med sin android mobil?
Citera
2016-12-28, 17:35
  #5
Medlem
Pescasss avatar
Om någon annan får samma problem som jag hade så kan jag meddela att det löste sig genom att fippla lite med bluetooth inställningarna på mobilen, vet inte hur jag gjorde riktigt men det funkar i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback