Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-26, 21:34
  #1
Medlem
Jag har under några år undrat vad som egentligen hände mig.

När jag var i tonåren för ca 10 år sen, åkte jag på en festival och va där några dagar å söp å härjade.
Av första dagen minns jag endast då vi kom dit, satt upp tältet och sen satt med massa folk och började dricka . Efter det är ALLT borta. Minns ingenting !

Jag vaknar på natten/morgonen i mitt tält av att min kompis skriker, då har det kommit in en kille och lagt sig mellan oss som har däckat (tror ja)
Jag minns bara att jag ligger på rygg , hör hur hon skriker å försöker väcka mig, jag är vaken. Men jag kan inte röra mig ! Jag ser å hör allt, men jag kunde inte göra något . Hon slog t.om mig i ansiktet för att få liv i mig .. men jag var som helt paralyserad.

(Det slutar med att de kommer någon och slänger ut killen)

Men, dagen efter har jag något så fruktansvärt ont i alla tänder.
Jag kunde knappt prata, absolut inte äta...

Vad kan ha hänt ? Då när jag var i den åldern tyckte ja såklart de var konstigt , då jag aldrig dricker mig riktigt redlös så en hel dag/kväll är
100% borta. Men tänkte inte mer på det..

Men nu när man blivit äldre så undrar jag vad som egentligen hände..

Jag vet ingenting om droger ..
Så om någon har en aning vad jag kan ha fått i mig vore jag tacksam.
Citera
2016-12-26, 21:46
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Det låter ju som nån form av dissociativ drog men det är liksom inget man brukar droga någon med. Det allra troligaste är att du drack för mycket, för fort och på för tom mage.
Citera
2016-12-26, 22:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det låter ju som nån form av dissociativ drog men det är liksom inget man brukar droga någon med. Det allra troligaste är att du drack för mycket, för fort och på för tom mage.

Ja kanske..men samtidigt inte.
Har aldrig hänt varken innan eller efter. Drack rätt hårt resterande dagar, å då minns jag det mesta (normala minnesluckor av alkohol)

Hela kvällen/natten är helt borta,vaknar å kan inte röra mig, fruktansvärt ont i tänderna dagen efter. Det kan inte bara vara alkohol..
Citera
2016-12-26, 22:21
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1236
Ja kanske..men samtidigt inte.
Har aldrig hänt varken innan eller efter. Drack rätt hårt resterande dagar, å då minns jag det mesta (normala minnesluckor av alkohol)

Hela kvällen/natten är helt borta,vaknar å kan inte röra mig, fruktansvärt ont i tänderna dagen efter. Det kan inte bara vara alkohol..
Så säger alla och det är liksom försvinnande få som har blivit drogade på riktigt. Snedfylla kan alla få.
Citera
2016-12-26, 22:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så säger alla och det är liksom försvinnande få som har blivit drogade på riktigt. Snedfylla kan alla få.

Det där var ingen snefylla, det kan jag lova dig .
Citera
2016-12-26, 22:32
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1236
Det där var ingen snefylla, det kan jag lova dig .
Förlåt mig men dina löften väger inte särskilt tungt när du säger att du inte kan något om droger. Det kan absolut ha varit en snedfylla. Sen finns det inga normala minnesluckor när det kommer till alkohol, det är alltid onormalt att få såna.
Citera
2016-12-26, 22:45
  #7
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1236
Jag minns bara att jag ligger på rygg , hör hur hon skriker å försöker väcka mig, jag är vaken. Men jag kan inte röra mig ! Jag ser å hör allt, men jag kunde inte göra något . Hon slog t.om mig i ansiktet för att få liv i mig .. men jag var som helt paralyserad.

Det där låter som en sömnparalys.

Dock vet jag inte alkoholens påverkan på sömnparalyser. Men kan tänka mig att hjärnan och kroppen är rätt slö efter man druckit mycket jämfört med inte alls.

Edit: Hur länge låg du paralyserad?
__________________
Senast redigerad av VincentLel 2016-12-26 kl. 22:47. Anledning: La till en fråga
Citera
2016-12-26, 23:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Förlåt mig men dina löften väger inte särskilt tungt när du säger att du inte kan något om droger. Det kan absolut ha varit en snedfylla. Sen finns det inga normala minnesluckor när det kommer till alkohol, det är alltid onormalt att få såna.

Nä , men jag är tillräckligt smart för att veta att det hänt något .
Låter lite alldeles för precis att det "bara" är snefylla första dagen på en festival .
Då borde jag fått fler snefyllor under den veckan, då jag söp sprit på helt tom mage i några dagar..

Edit: "normala" minnesluckor för mig är när man varit ute å festat å kanske inte minns ett specifikt minne . Som dom flesta får.

Inte att en hel dag är borta .
__________________
Senast redigerad av 1236 2016-12-26 kl. 23:05.
Citera
2016-12-26, 23:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Det där låter som en sömnparalys.

Dock vet jag inte alkoholens påverkan på sömnparalyser. Men kan tänka mig att hjärnan och kroppen är rätt slö efter man druckit mycket jämfört med inte alls.

Edit: Hur länge låg du paralyserad?

Jag vet inte hur länge exakt ..
Det var under den tiden då killen kom in i tältet och jag vaknade av skrik.
Citera
2016-12-26, 23:44
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1236
Nä , men jag är tillräckligt smart för att veta att det hänt något .
Låter lite alldeles för precis att det "bara" är snefylla första dagen på en festival .
Då borde jag fått fler snefyllor under den veckan, då jag söp sprit på helt tom mage i några dagar..

Edit: "normala" minnesluckor för mig är när man varit ute å festat å kanske inte minns ett specifikt minne . Som dom flesta får.

Inte att en hel dag är borta .
Uppenbarligen inte tillräckligt smart för att förstå att "något" inte nödvändigtvis betyder att du har blivit drogad. Till att börja med så dom droger jag känner till som leder till att man får ont i käkarna, dom däckar man inte av.

Sen är det inte självklart att man får samma sorts fylla.

Och som sagt, statistiken är inte på din sida. Det låter liksom som om du blev snorfull, fick på käften och vaknade med sömnparalys snarare än att du blev drogad.

Det är inte normalt att få minnesluckor, får du minnesluckor så har du förmodligen druckit för mycket. "Dom flesta" dricker helt enkelt inte så att dom får minnesluckor.
Citera
2016-12-27, 00:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Uppenbarligen inte tillräckligt smart för att förstå att "något" inte nödvändigtvis betyder att du har blivit drogad. Till att börja med så dom droger jag känner till som leder till att man får ont i käkarna, dom däckar man inte av.

Sen är det inte självklart att man får samma sorts fylla.

Och som sagt, statistiken är inte på din sida. Det låter liksom som om du blev snorfull, fick på käften och vaknade med sömnparalys snarare än att du blev drogad.

Det är inte normalt att få minnesluckor, får du minnesluckor så har du förmodligen druckit för mycket. "Dom flesta" dricker helt enkelt inte så att dom får minnesluckor.


Nä jag startade tråden för att någon kanske hade en aning om vad som KAN ha orsakat de.
Hade jag inte skrivit att det skett på festival utan på en hemmafest är jag säker att dina inlägg hade sett annorlunda ut.

Då måste jag gjort något riktigt jävligt om en 15årig tjej får på käften.
Då skulle jag nog haft lite mer skador än ont i tänder.
Men visst, du kanske har rätt.

Edit: jaha så du menar att dom flesta som är ute å super aldrig får minnesluckor ? Tex att dom pissat mitt på stan eller sagt något till nån ? Tex.
Du måste vara perfekt.
__________________
Senast redigerad av 1236 2016-12-27 kl. 00:14.
Citera
2016-12-27, 00:14
  #12
Medlem
Håller på bigfat alltså. Jag tror enda anledningen till att du kopplar det till att ha blivit drogat, är att det snackas mycket om det (förstoras gentemot vad som bevisats) och då du inte kan förklara vad som hände så tror du droger.

När man inte vet ett piss, så är oftast den enklaste och rimligaste förklaringen som är rätt. (inte den häftiga och spännade förklaringen)

Och jag har ALDRIG fått minneslucka, aldrig drucking till den mängd att jag inte kommer ihåg,. och det låter på dig som om du har fått det flera gånger. Och så var du i tonåren och kanske liten i kroppen? typ 50-60 kg. Måste a tagit en väldigt stor mängd.


Då din vän var med dig låter det inte heller som att någon fört bort dig så dom inte har märkt.


Du är ung, kanske inte dryckigt så mycket. Du tappar tiden och dricker föör mycket och däckar, slår i tänderna, får minnesluckor. nån sorts sömnparalys? och sen så vaknar du och dricker flera dagar i rad.


Det tycker jag är mer troligt än att någon förde in en "Drog" i din dryck bara ur farten, drog och sen tappade du minnet, men kunde fortsätta dricka som vanligt efter, trots "drogen". Tänker om det är nån date-drug så hade du garanterat vara avslocknad nästa dag, iaf till den grad att du inte kunde fortsätta festa.


Tror inte att du hade tänkt droger om inte media hade pratat om det en del.
Det hände något du inte kan förklara (o du verkar inte veta om alkohols fulla effekter, eller droger) så istället tog du en förklaring du redan visste. Lite som jänkarna när dom ballar ut med konspirations-teorier om allt möjligt.
__________________
Senast redigerad av Engenberg 2016-12-27 kl. 00:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback