Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-06-22, 11:40
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Öppnade brev, stulna eller "bortslarvade" paket, lämnar ut paket till andra mot ID, inte ens lönt att reklamera till Tele- och Poststyrelsen för de hör aldrig av sig ändå (har provat 4 gånger).

Sverige är ett u-land. Ingen överdrift.

PTS går ju inte in och löser ditt enskilda ärende men de samlar statistik och kan gå in och ställa krav på postoperatörerna att bättre sig.
Citera
2017-06-22, 15:49
  #38
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Det har hänt mig nu också igen att de lämnat ut paket till någon helt annan och de vägrar ta ansvar.
Idioterna har skickat avi till någon annan, tagit ID på personen när paket lämnas ut och kan således återkalla. Men efter reklamation som vanligt så skyller de ifrån sig och vet inte hur det gått till.

Detta är som ett tredje världen land, ännu värre i vissa fall. Det jobbar tjuvar på Postnord och idioter. Man kan undra om detta är svartingar som är anställda som tagit med tjuvkulturen hit, för det gamla Posten var det aldrig problem med.

Öppnade brev, stulna eller "bortslarvade" paket, lämnar ut paket till andra mot ID, inte ens lönt att reklamera till Tele- och Poststyrelsen för de hör aldrig av sig ändå (har provat 4 gånger).

Sverige är ett u-land. Ingen överdrift.

Det verkar vara vanligare att de lämnar ut till någon helt slumpvis vald person i kassakön än till den rättmätige ägaren som de känner sedan 15 år men som har sitt ID i tvättmaskinen. Här ska man inte heller skylla på Postnord för det är inte de som bemannar butikerna.
Citera
2017-09-14, 09:32
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan naturligtvis tänkas att ombudet gör ett misstag (blandar ihop paketen), och det ligger i det misstagets natur att det blir svårt att spåra för den som fått en avi och inget paket.

Däremot är AVSIKTEN att kundens leg och paketets streckkod scannas tillsammans vid utlämningen, så att man skall kunna se vem som fått (fel) paket. Paket vet dock inte sin adressat via scannern (det står i människoskrift på paketet) utan paket kan bara sitt kollinummer. Det är det som kopplas till ID-kortet som visas upp. Slarvar ombudet kan man naturligtvis ge ut fel paket, men i princip vet man alltid vem som har hämtat ut ett visst kollinummer (via ID på paketet OCH på ID-kortet).

Jag nämner detta för att den som efterlyser sitt paket inte skall tro på postombudet alltför mycket - att reda ut vem som hämtat går som regel utmärkt. Däremot är det ju transportörens (Postnords) KUND som får klaga, kundens kund (TS) får inte reda på vem som fått ut paketet.

Ytterst svarar posten för transporten, men vägen dit går genom den som sålt till TS, dvs Postnords kund.
Jag har hamnat i andra ändan av problemet, s.a.s. Jag hämtade ut ett paket häromdagen och då jag beställer mycket skit från nätet och ibland får fel så tänkte jag inte alls på saken först, men jag sitter troligtvis på någon annans paket och var för snabb med att slänga ytterhöljet med all info. Får så ofta AVIer att jag inte lägger märke till om det är någon annans namn.

Det jobbiga är ju att jag inte vet om jag fått fel vara från en beställning, eller om jag fått någon annans paket. Postnords telefonkö var hämmande lång och servicestället verkar inte vilja hjälpa till.

Någon som vet hur man går tillväga?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback