Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-12, 14:35
  #409
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

Känns lite som om man litade mer på varandra = Man var mer sociala med varandra, eller?



Det blir så helt naturligt. Idag ser man ofta kompisgäng i alla åldrar där alla sitter tysta och glor i sina mobiler trots att de delar samma bord.
Citera
2023-05-15, 23:13
  #410
Medlem
Adelaides avatar
Tensta och Husby var väl redan då sedda som lite ofina områden? Istället för invandrare var det väl fattiga svenskar, alkisar och pundare som bodde i dessa ställen?
Citera
2023-05-15, 23:51
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Ok, jag tror att det du tänker på här, det är att "utvecklingen" alltid går i "progressiv riktning."

Dvs att det var "sämre, värre" innan, och att det dåliga försvunnit och det blivit "bra" nu, till slut.


Jag är, tyvärr, tillräckligt gammal nu för att förstå att det inte riktigt fungerar så i verkligheten.

Visst är det så att vissa "värderingar" osv kan komma och bli så starka att de nära på utraderar det som varit - och att man då kan undra hur det ens kunde vara så innan.

Men ...
Ge det lite tid bara, och du ska se att något liknande kommer att komma tillbaka. Och allt det där du tyckte var så bra, det försvinner plötsligt.
Spårlöst.



Det som du beskriver från 80-talets värsta fulheter, det finns ju faktiskt ingenting som säger att det inte ska kunna komma tillbaka.
Inte exakt så som det var.
Men all utveckling är som en våg, den stiger - och den sjunker.


Herregud, jag har - som sagt - levt tillräckligt länge för att plötsligt bli stående framför en nutid som jag inte förstår mig på.
Det som jag lärde mig "var rätt," det är plötsligt fel.

Världen har blivit konstig.
Och denna förändringen, den kommer inte att stanna var den är just nu - det är en förändring och den har satts i rörelse. Gud vet var och när den kommer att stanna av.
Jag är rädd för att det inte alls kommer att hamna i något som vi kommer att gilla.

Mycket är väl extrem vänster flum som började på 70-80 talet, och som eskalerat till där det är social acceptabelt att skära sönder sitt könsorgan och kalla sig kvinna.

Tror dom flesta vettiga har liknande moral och syn på världen som förr, man att idioterna har blivit påverkade av eliten extrem vänster projekt och att dom syns och hörs mest.

Men det verkar mer och mer att folk är trötta på skiten och vi verkar mera gå emot normalitet igen, då det blev inte så bra det där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback