Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-26, 02:38
  #1
Medlem
Hej!

Har införskaffat mig en Yamaha mg10xu men har åkt på lite problem. Alla volymer genom usb är väldigt lågt. Fungerar fint om man lyssnar på sig själv genom mixern bara. Då kan man ha normala levlar på rattarna och höra. Men när man ska ha in och ut signalerna från datorn blir allting väldigt lågt. Har alla windows volymer på 100% och allting på mixern. Mikrofonen går att höra om jag har allting på fullt tydligt och bra men då åter det förfärligt högt om man ska lyssna genom mixern. När jag har allt fullt på hörlurarna kan jag höra ljuden väldigt svagt. Mikrofonen är en mxl 990 och hörlurar beyerdynamic 770. Vad tror ni jag kan göra?
Citera
2016-12-26, 12:03
  #2
Medlem
x12s avatar
Vilken dator/moderkort/ljudkrets gäller det? fabrikat och modell.

För att ta in ljud via usb krävs någon typ av drivrutin/styrprogram, är det korrekt installerat/konfigurerat? När det gäller usb så ligger volymkontrollen huvudsakligen i den externa apparaten, kan du komma åt den via datorn? Hittar du nån omställare för mic/line-nivå? nån attenuator? Påkopplade ljudeffekter som kan påverka nivån? flerkanalsljud till en mottagare som bara klarar tvåkanal eller som inte kodar av det korrekt? Har du kollat upp det här ärendet på tillverkarens supportsidor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback